Jump to content

Infinite ammospawn


Lygophilia

Recommended Posts

Oi.

Sinds enige tijd ben ik met Vice City bezig om het te customizen. M'n Sabre Turbo is diepzwart, zinkt niet, er word dagelijks op geschoten en geen wolkje te zien, etcetera. Ik ben immuun voor de meeste wapens en veel van de mijne hebben ammo, zoveel, dat het niet meer op het scherm verschijnt. Ik heb 100% behaald, en sommige wapens zou ik waarschijnlijk tot Armageddon moeten verzamelen om genoeg te hebben. Zinloos, zou je zeggen, maar het is nou eenmaal een tic van me, deal with it. Ik wil bijvoorbeeld zoveel granaten hebben dat het niet meer verschijnt. Dat betekent meer dan tienduizend. Hoewel ik nu steeds vrolijk heen en weer race, heb ik geen zin om dat te blijven doen. Ik heb vanmiddag met Sanny Builder 3.04 "main.scm" geopend en daar trof ik aan (om maar even de M60 als voorbeeld uit te lichten):

032B: $2030 = create_weapon_pickup #M60 15 ammo
100
at -1744.9 -288.9 29.7

M'n ervaring met kladblok (*.cfg en *.dat) vertellen me dat, door het ondergestreepte eenvoudigerwijs te vertienvoudigen en vervolgens op te slaan, ik er per collectering 1000 rounds bij zou krijgen. Dat zou het hele gebeuren dan wat sneller laten gaan. Helaas kwam ik tot de ontdekking dat dat niet zo is. Zowel het wijzigen van een stat als van een locatie lijkt niet te werken.

Zodra ik m'n dingen heb gedaan, kies ik Run>Compile. Er worden dan twee bestanden in de natieve map aangemaakt, een *.txt en een *.scm, allebei met "main[0]" als naam. Na de originele te verwijderen (no worries, backup) en een naamswijziging van de nieuwe verwachte ik dat het wel goed zou zitten. Mis ik nu iets? Kan iemand me a.u.b. helpen, je zou me er enorm blij mee maken.

Ter illustratie, vanmiddag heb ik me wezenloos zitten googelen omdat ik niet begreep dat ik rechtsonderin "GTA:VC" moest selecteren. Bedoelende, please treat me nicely. Ik hoop dat het geen "Je moet dat vakje aanvinken" is, want dan hebben jullie het recht om noob op m'n voorhoofd te tatooëren.

Bewerkt: door Lygophilia
Link to comment
Delen op andere websites

Als je alleen die regel aanpast, zal alleen de m4 op coördinaten -1744.9 -288.9 29.7 1000 kogels geven, geen enkele andere pickup veranderd. Je zou dan alle pickups moeten aanpassen (F4 en F3'en).

Hi, bedankt voor je snelle reactie.

Dat klopt, maar sinds er maar één pickup is van de M60 (ik bedoelde niet de M4), te weten in de toren van de militaire basis, zou ik alleen die willen veranderen. Met bijvoorbeeld de laser rifle zou het inderdaad het geval zijn vanwege de drie (Hymen Condo, Vercetti Estate en vlakbij Café Robina). In ieder geval bedankt om me hier alvast op te attenderen.

Maar goed, of ik nu 1000 neerzet of duizend keer zoveel, het lijkt bij mij niet door te komen. Ik probeerde al de ammo clip in "weapons.dat" te veranderen, maar dat heeft natuurlijk alleen effect op het model, niet de spawn.

Bewerkt: door Lygophilia
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb net, bij wijze van test, geprobeerd om een voertuig, de Vercetti Mansion-Infernus, te verplaatsen, of een ander model voor neer te zetten. Geen van beide lukte.

Dus als ik het goed begrijp, doe ik iets niet goed. De veranderingen komen niet door, behalve als er een foutief script in staat (ik probeerde deze).

Help me even: moet ik na het kiezen van Compile nog iets doen, of zou het dan moeten werken?

Bewerkt: door Lygophilia
Link to comment
Delen op andere websites

Alleen compile hoeft niet juist te zijn, dat is alleen juist als je de txt file opslaat in de map waar de main in staat. Compile + copy werkt altijd. Dat RTC script is wel juist, de vraag is of je het goed in de main hebt gezet.

Bij het RTC script staat dat ik moet zoeken naar de "004F: create_thread @MS_BIKE_MISSIONS" maar die kon ik nergens vinden met de zoekfunctie, dus ik had 'm onder de create threads gegooid. Kan een boel fout zijn, inderdaad. Maar dat is niet m'n grootste zorg.

Next weird thing: hoewel ik gister het spel gewoon kon starten na de main.scm te hebben veranderd, kan ik nu wel laden, maar waar normaal de fade-in zou horen te komen blijft m'n scherm nu zwart en blijft alles hangen, ook als ik niets veranderd heb. Alles doet het gewoon weer. Geen idee wat het was, maar een re-installatie van SB loste het op. Maar Compile + copy (F7) geeft wederom geen effect, ik probeerde de ammo clip van de Vercetti Mansion laser sniper rifle te verhogen, maar 127 schijnt het maximale te zijn. En dan alsnog telt er maar 28 bij. Bij een ammo van 128 blijft alles hangen bij het laatste loading scherm, of laad algeheel niet.

Bewerkt: door Lygophilia
Link to comment
Delen op andere websites

Je moet gewoon zoeken op "create_thread @MS_BIKE_MISSIONS", SB heeft namelijk bepaalde "afkortingen" die hij gebruikt.

Weird, geen "@MS" in de hele main.scm. Vraagteken.

Ik heb net trouwens weer geprobeerd om Compile+copy te kiezen, maar ik krijg een melding "Kan main niet kopiëren. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben en probeer het opnieuw." Maar de wijzigingsdatum word wel veranderd, en na opnieuw openen van het bestand staan de wijzigingen er wel degelijk in. Alleen Sanny zelf is alles wat openstaat.

En dan dit.

Bewerkt: door Lygophilia
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...