- Reacties 164
- Bezichtigingen 23.9k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
commando 20 posts
-
NickyHendriks 19 posts
-
Nissan 14 posts
-
GolfG60 12 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Hallo,
Dit topic gaat over een probleem waar veel mensen met een stoornis uit het Autismesprectrum tegenaan lopen. Het gaat hier om het feit dat mensen vaak niet weten wat het inhoudt, en toch proberen te doen alsof ze het weten, of dat ze niet begrepen worden.
Mijn vraag aan het forum met de autisten/ADHD'ers etc. om hier je verhaal te doen over hoe jij vindt dat de maatschappij tekort komt op dit gebied (hoewel dit dus heel moeilijk kan zijn). En voor de mensen die het niet hebben, hoe zij over deze stoornissen denken, wat ze denken dat het is en of ze bekenden hebben met een van deze stoornissen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik eens willen weten hoe anderen hun leven ervaren, als iemand met, maar ook zonder een van deze stoornissen.
------
Zelf vind ik dat de maatschappij zeer tekort schiet als het op ADHD/Autisme/PDD-NOS etc. terecht komt, ze weten niet wat het inhoudt maar denken van wel, maar willen er niks mee te maken hebben. Je word niet begrepen en in sommige situaties 'normaal' behandeld, klinkt fijn als je normaal behandeld word, maar niet altijd fijn. Ze weten dat je iets hebt maar doen alsof het niks is, en dat bedoel ik met 'normaal behandelen'.
Waar ik helemaal mee zit is het feit dat ik 's morgens geen structuur heb en dus vaak te laat kom, tijdens de verbouwingen op school moest je je te laat melden bij de administratie en vragen ze om een reden. Ik gaf een keer aan als reden dat ik geen structuur had enzo, staat er een bouwvakker achter ze te werken die begint de lachen, waarop dat mens achter de administratie ook gaat meelachen. Ik voelde me toen nog eens extra kut omdat je gewoon uitgelachen word om iets waar je niks aan kunt doen, en dat door de administratie van je eigen school! Dat kan toch niet?
------
Maarja, wat vinden jullie dus van het Autismespectrum? Wat denken jullie dat het is? Dit is ook een topic om erover te praten als je ergens mee zit, om geholpen te worden maar ook om hulp te zoeken. Heb je vragen over wat je hebt of wat anderen hebben? Ook dat kan je hier kwijt en hopelijk word je vraag beantwoordt!
Ook wil ik even kwijt, dat als je hier komt puur om mensen uit te lachen, dan ben je gewoon zielig bezig en moet je jezelf maar eens laten onderzoeken ofzo. Autisme is een serieus probleem en als jij je hier kapot gaat lachen ben je echt zielig bezig, dan ben je naar mijn idee een vuil beest dat doet aan leedvermaak...
Zamg0d1
Bewerkt: door Zamg0d1