Jump to content

Sapphire HD4870x2 problemen


RoL0

Recommended Posts

Hey!

Ik heb een groot probleem met mijn computer, waarschijnlijk met mijn videokaart.

Er gebeuren een aantal rare dingen:

  • Soms start de computer met rare artifacts: Wanneer de computer start (epressgate) is er een grote rood-wit gestreepde balk verticaal door het beeld. (zie FIG.1) Wanneer het opstarten vordert naar de POST zijn er allemaal witte streepjes (horizontaal). zie FIG.2 Vervolgens flitsen er snel wat witte blokjes, en als windows opstart verschijnen 2 verticale strepen, net zoals bij expressgate (maar nu dus 2 naast elkaar) Vervolgens krijg ik een BSOD van atikmpag.sys of atikmdag.sys (met vage strepen er doorheen; een wit-doorzichtig gestreepte verticale balk en witte bloken). Opnieuw opstarten verhelpt het probleem meestal, soms gebeurd het nog een keer. Soms lijkt de computer na de eerste keer fout opstarten weer goed op te starten, maar dan gaat het beeldscherm uit net voor het aanmeldscherm (de kaart stuurt dus geen signaal meer uit). Wat ook soms gebeurd is dat het aanmeldscherm lichtblauw wordt. (alleen lichtblauw, verder helemaal niets, zelfs geen muis). Soms start de computer daarna wel weer goed op, maar soms moet ik via veilige modus systeemherstel doen.
    FIG.1:
    artrt.png
    FIG.2:
    stripestv.png
    [afbeeldingen zijn slechts met paint getekende voorbeelden van hoe het er ongeveer uitziet]
  • Soms worden stukken in Windows ineens wit, dit is mij eigenlijk alleen nog maar met Internet Explorer en Firefox gebeurd. Het begint vaak met de sluiten knop (kruisje rechtsboven), alsof de 'graphic' niet geladen is. Gewoon een wit vlak. Al snel word steeds meer wit (als ik mn muis verplaats). Startknop, menu start, taakbalk, totaal het hele scherm uitvalt. Na een tijdje gaat het scherm dat even aan voor een Bluescreen, met weer atikmpag.sys/atikmdag.sys. Ohja, het lukte me een keer om een screenshot op te slaan, maar die was volkomen normaal!
  • Bij het opstarten van games word het scherm zwart en valt vervolgens het beeldscherm uit.

Als het scherm uitvalt, freezed de rest van mijn computer ook; ik heb een logitech G15 toetsenbord met LCD schermpje, en de klop daarvan gaat vervolgens stilstaan.

Wat mij ook opvalt is dat ik wel gewoon op normale snelheid kan gamen; CoD4/6 full met +/- 60fps, NFS: Hot Pursuit 2010 full met +/- 60fps. En dat gaat dan zonder problemen. (helemaal geen BSoD's of uitval gehad TIJDENS het gamen). Ook kan ik de veilige modus wél in met artifacs, de witte strepen blijven wel.

Net wéér iets nieuws: Ik probeerde in CCC de 'test custom clocks' optie (in die tuner, BTW, niks aan de clocks veranderd! en ook van auto-tune afgebleven). Kreeg ik dus full-screen van die rare fades (zoals het hoort), maar dan met van die gele blokjes. Vervolgens zat alles weer vast (G15 stond ook stil). PC gereset en toen ik windows weer opstarte kreeg ik na het windows logo een zwart scherm met witte blokken. Verder gebeurde er niets. Via veilige modus heb ik met driver sweeper de drivers verwijderd, opnieuw opgestard, in normale modus alle ATI software gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestard, en nu werkt het weer perfect.

Verder draai ik met de nieuwste BIOS, Expressgate, Windows, DirectX, ATI drivers, Asus Drivers (moederbord), t.c. electronic drivers (geluidskaart) (ik draaide eerst op Vista, maar toen probeerde ik 7 maar eens. Helaas nog precies hetzelfde). CCC installeerd de ATI installer ineens niet meer automatisch, dus deze zit er nu niet op (misschien ook maar beter).

Volgens mij is het wel zo dat het vooral mis gaat na windows updates!

Mijn RAM heb ik 1 pass getest met Memtest86 (misschien een keer iets langer testen, 's nachts is geen optie aangezien ik niet kan slapen met dat ding aan op mn slaapkamer! Komt door de warme lucht die ie uitblaast.)

Mijn grootste vraag: mankeerd er (hardwarematig) misschien wat aan mijn videokaart? Ik heb namelijk nog tot half mei garantie (2 jaar) van Sapphire.

Paar minidumps (met BlueScreenViewer) even in de bijlage gegooid, hardware via mn sign, of [hier] In de minidumps is trouwens te zien dat de BSoD ook door 2 andere drivers wordt veroorzaakt: dxgkrnl.sys en dxgmms1.sys

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt voor de moeite van het lezen ;)

RoL0

btw, dit typ ik vanaf de computer in kwestie. Soms werkt ie dus weer volkomen normaal!

Aangezien IE vaak geen gtaforum bijlages als zip kan downloaden: http://ifile.it/azei416 (is een zip bestand, extensie valt op een of andere manier weg) pass=gtaforum.nl

4870x2_RoL0.zip

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ging even googlen naar dxgkrnl.sys bsod, en de eerste hit vertelde mij dat je SP2 moet downloaden. Nu is mijn vraag dus, heb je al SP2 op je Vista pc?

Overigens begrijp ik niet of het probleem nou al is verholpen of niet.

"Verder gebeurde er niets. Via veilige modus heb ik met driver sweeper de drivers verwijderd, opnieuw opgestard, in normale modus alle ATI software gedeïnstalleerd, opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestard, en nu werkt het weer perfect."

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, misschien een beetje onduidelijk aangegeven dat ik nu Windows 7 heb, en daarbij is er nog geen SP2. Bovendien gebruikte ik tijdens de Vista installatie al SP2.

Met dat "Verder gebeurde er niets..." bedoel ik dat het nu wel weer goed werkt, maar morgen waarschijnlijk weer niet. Het is al een paar maanden steeds weer wel goed, dan weer niet goed en dat is precies het rare eraan. Het ene moment kun je de videokaart vol gebruiken (gamen), en het andere moment loopt hij vast als je internet gebruikt en je computer net aan hebt gezet (dus dat de GPU niet nog warm is van het gamen).

Op google vind ik ook heel veel verschillende dingen, maar ik kan er niet zoveel mee. (Driver verifier al geprobeerd, Catalyst AI op advanced, updates, oudere versies van ATI driver, BIOS update, randapparatuur op muis+toetsenbord+beeldscherm na losgekoppeld)

In ieder geval bedankt voor je reactie,

RoL0

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Er zijn twee mogelijkheden: De drivers van AMD werken incorrect, of je videokaart is kapot aan het gaan. Waarschijnlijk is het probleem bij jou drivers, want die kan AMD niet maken. Ik raad je aan om, als het tegenzit, de 10.3 drivers te downloaden. Sinds 10.5 of 10.4 heeft AMD een grote fout begaan wat betreft oude kaarten en idle clocks. Het was bij jou toch ook zo dat 3D games wel normaal werkten? Dan heb je hetzelfde probleem als ik.

Maar voor nu zou ik afblijven. Don't fix it if it ain't broken. ;)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik heb ook een tijdje op een versie 9.X gedraaid, en toen was het probleem er ook. Als het weer gebeurd probeer ik maar weer eens 10.3. (hopen dat het nu zo blijft :engel: )

Maar inderdaad, 3D games werken perfect! Draait jou systeem nu wel weer goed?

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik heb ook een tijdje op een versie 9.X gedraaid, en toen was het probleem er ook. Als het weer gebeurd probeer ik maar weer eens 10.3. (hopen dat het nu zo blijft :engel: )

Maar inderdaad, 3D games werken perfect! Draait jou systeem nu wel weer goed?

Mijn overclocks werkten niet meer sinds 10.5, dus ik downgrade naar 10.3 en daar is alles wel pico bello :) AMD stelt te hoge memory-clocks in als de 2D mode aan staat, daarom krijg je rare dingen, tenminste, dat is hier zo :)

Link to comment
Delen op andere websites

Hé, dat klinkt behoorlijk logisch en zou ook meteen verklaren waarom het systeem ook vastloopt voordat er überhaupt een driver geladen is. Ik hoop dat het probleem daar ligt. Bedankt voor je hulp!

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas is het probleem nog niet opgelost. Een tijdje leek het goed te gaan, maar ook met 10.3 en 10.2 komen de problemen voor. Het aparte is dat de problemen nu alleen tijdens het opstarten voorkomen, en niet meer als de computer al een tijdje draait. (tijdens BIOS al rare strepen, tijdens aanmeldscherm of als de desktop net geladen is)

Ik draai nu op de laatste versie 9, maar daar crashde de boel ook na de eerste keer opnieuw opstarten (rode, groene en blauwe stippen van één pixel random over het scherm met in het midden een soort scheiding: links bijna geen stipjes en rechts heel veel!) Vervolgens weer de atikmpag.sys BSoD.

Ik krijg ook het vermoeden dat Windows Update er iets te maken mee heeft. Vooral na updates gaat het fout. In de geschiedenis zag ik staan dat één update (KB2487426) al een maand lang steeds mislukt, ongeveer vanaf wanneer ook in mijn Windows 7 installatie BSoD's voorkomen. Deze heb ik nu genegeerd.

Zou het misschien toch niet aan de hardware liggen? Na mijn examenweek wil in contact opnemen met Azerty/Sapphire voor een eventuele RMA.

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

NIEUW:

Na nog weer veel gezocht te hebben naar het probleem, bedacht ik me ineens dat de HDD's ook raar doen als de pc fout opstart: na een reset bij een BSoD staan er soms rare tekens als naam, en wanneer ik de BIOS in wil na zo'n foute startup geeft het RAID scherm ook soms een error aan. Ik dus de nieuwste RAID drivers van de ASUS site downloaden (Intel Matrix Storage Manager), geeft deze ineens aan dat er iets fout is met de schijf!

Systeeminformatie

Geïnstalleerde set: 8.9.0.1023

Installatiegeschiedenis set: 8.9.0.1023, Uninstall

Versie Shell: 8.9.0.1023

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Ultimate

Versie besturingssysteem: 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601

Systeemnaam: PC-ROBIN

Systeemfabrikant: ASUSTeK Computer INC.

Systeemmodel: P6T DELUXE V2

Processor: Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz

Versie/datum BIOS: American Megatrends Inc. 1108 , 09/21/2010

Taal: NLD

Intel® Matrix Storage Manager

Intel RAID-controller: Intel® ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO/PCH SATA RAID-controller

Aantal seriële ATA-poorten: 6

Versie RAID Option ROM: 8.0.0.1038

Stuurprogrammaversie: 8.6.2.1014

Versie RAID-module: 8.9.0.1023

Versie taalresources van RAID-module: 8.9.0.1023

Versie van wizard Volume maken: 8.9.0.1023

Versie taalresources voor wizard Volume maken: 8.9.0.1023

Versie van wizard Volume maken op basis van bestaande harde schijf: 8.9.0.1023

Versie taalresources voor wizard Volume maken op basis van bestaande harde schijf: 8.9.0.1023

Versie van wizard Volume wijzigen: 8.9.0.1023

Versie taalresources voor wizard Volume wijzigen: 8.9.0.1023

Versie van wizard Volume verwijderen: 8.9.0.1023

Versie taalresources voor wizard Volume verwijderen: 8.9.0.1023

ISDI-bibliotheekversie: 8.9.0.1023

Versie hulpmiddel voor gebruikersmeldingen van controleprogramma voor gebeurtenissen: 8.9.0.1023

Versie taalresources voor hulpmiddel voor gebruikersmeldingen van controleprogramma voor gebeurtenissen: 8.9.0.1023

Versie controleprogramma voor gebeurtenissen: 8.9.0.1023

Array_0000

Status: Geen actieve migraties

Gegevenscache harde schijf ingeschakeld: Ja

Grootte: 1397.2 GB

Vrije ruimte: 0 GB

Aantal harde schijven: 2

Schijflid 1: SAMSUNG HD753LJ

Schijflid 2: SAMSUNG HD753LJ

Aantal volumes: 1

Volumelid 1: Volume0

Volume0

Status: Normaal

Systeemvolume: Ja

Write-back cache volume ingeschakeld: Nee

RAID-niveau: RAID 0 (striping)

Stripgrootte: 128 KB

Grootte: 1397.2 GB

Grootte van fysieke sector: 512 bytes

Grootte van logische sector: 512 bytes

Aantal harde schijven: 2

Schijflid 1: SAMSUNG HD753LJ

Schijflid 2: SAMSUNG HD753LJ

Hoofdarray: Array_0000

Harde schijf 0

Gebruik: Arraylid

Status: Er is een fout opgetreden.

Apparaatpoort: 0

Locatie apparaatpoort: Intern

Huidige SATA-overdrachtmodus: Generatie 2

Model: SAMSUNG HD753LJ

Serienummer: S13UJ1CS300166

Firmware: 1AA01117

Ondersteuning voor geïntegreerde opdrachtwachtrijen: Ja

Gegevenscache harde schijf ingeschakeld: Ja

Grootte: 698.6 GB

Grootte van fysieke sector: 512 bytes

Grootte van logische sector: 512 bytes

Aantal volumes: 1

Volumelid 1: Volume0

Hoofdarray: Array_0000

Harde schijf 1

Gebruik: Arraylid

Status: Er is een fout opgetreden.

Apparaatpoort: 1

Locatie apparaatpoort: Intern

Huidige SATA-overdrachtmodus: Generatie 2

Model: SAMSUNG HD753LJ

Serienummer: S13UJ1CS300168

Firmware: 1AA01117

Ondersteuning voor geïntegreerde opdrachtwachtrijen: Ja

Gegevenscache harde schijf ingeschakeld: Ja

Grootte: 698.6 GB

Grootte van fysieke sector: 512 bytes

Grootte van logische sector: 512 bytes

Aantal volumes: 1

Volumelid 1: Volume0

Hoofdarray: Array_0000

Niet gebruikte poort 0

Apparaatpoort: 2

Locatie apparaatpoort: Intern

Niet gebruikte poort 1

Apparaatpoort: 4

Locatie apparaatpoort: Intern

Niet gebruikte poort 2

Apparaatpoort: 5

Locatie apparaatpoort: Intern

CD/DVD-station 0

Apparaatpoort: 3

Locatie apparaatpoort: Intern

Huidige SATA-overdrachtmodus: Generatie 1

Model: HL-DT-STDVD-RAM GH22NS30

Serienummer: Gegevens niet gerapporteerd

Firmware: 1.01

Het volgende is een Engelse versie van het bovengenoemde rapport.

System Information

Kit Installed: 8.9.0.1023

Kit Install History: 8.9.0.1023, Uninstall

Shell Version: 8.9.0.1023

OS Name: Microsoft Windows 7 Ultimate

OS Version: 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601

System Name: PC-ROBIN

System Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.

System Model: P6T DELUXE V2

Processor: Intel® Core i7 CPU 920 @ 2.67GHz

BIOS Version/Date: American Megatrends Inc. 1108 , 09/21/2010

Language: NLD

Intel® Matrix Storage Manager

Intel RAID Controller: Intel® ICH8R/ICH9R/ICH10R/DO/PCH SATA RAID Controller

Number of Serial ATA ports: 6

RAID Option ROM Version: 8.0.0.1038

Driver Version: 8.6.2.1014

RAID Plug-In Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the RAID Plug-In: 8.9.0.1023

Create Volume Wizard Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the Create Volume Wizard: 8.9.0.1023

Create Volume from Existing Hard Drive Wizard Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the Create Volume from Existing Hard Drive Wizard: 8.9.0.1023

Modify Volume Wizard Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the Modify Volume Wizard: 8.9.0.1023

Delete Volume Wizard Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the Delete Volume Wizard: 8.9.0.1023

ISDI Library Version: 8.9.0.1023

Event Monitor User Notification Tool Version: 8.9.0.1023

Language Resource Version of the Event Monitor User Notification Tool: 8.9.0.1023

Event Monitor Version: 8.9.0.1023

Array_0000

Status: No active migrations

Hard Drive Data Cache Enabled: Yes

Size: 1397.2 GB

Free Space: 0 GB

Number of Hard Drives: 2

Hard Drive Member 1: SAMSUNG HD753LJ

Hard Drive Member 2: SAMSUNG HD753LJ

Number of Volumes: 1

Volume Member 1: Volume0

Volume0

Status: Normal

System Volume: Yes

Volume Write-Back Cache Enabled: No

RAID Level: RAID 0 (striping)

Strip Size: 128 KB

Size: 1397.2 GB

Physical Sector Size: 512 Bytes

Logical Sector Size: 512 Bytes

Number of Hard Drives: 2

Hard Drive Member 1: SAMSUNG HD753LJ

Hard Drive Member 2: SAMSUNG HD753LJ

Parent Array: Array_0000

Hard Drive 0

Usage: Array member

Status: Error occurred

Device Port: 0

Device Port Location: Internal

Current Serial ATA Transfer Mode: Generation 2

Model: SAMSUNG HD753LJ

Serial Number: S13UJ1CS300166

Firmware: 1AA01117

Native Command Queuing Support: Yes

Hard Drive Data Cache Enabled: Yes

Size: 698.6 GB

Physical Sector Size: 512 Bytes

Logical Sector Size: 512 Bytes

Number of Volumes: 1

Volume Member 1: Volume0

Parent Array: Array_0000

Hard Drive 1

Usage: Array member

Status: Error occurred

Device Port: 1

Device Port Location: Internal

Current Serial ATA Transfer Mode: Generation 2

Model: SAMSUNG HD753LJ

Serial Number: S13UJ1CS300168

Firmware: 1AA01117

Native Command Queuing Support: Yes

Hard Drive Data Cache Enabled: Yes

Size: 698.6 GB

Physical Sector Size: 512 Bytes

Logical Sector Size: 512 Bytes

Number of Volumes: 1

Volume Member 1: Volume0

Parent Array: Array_0000

Unused Port 0

Device Port: 2

Device Port Location: Internal

Unused Port 1

Device Port: 4

Device Port Location: Internal

Unused Port 2

Device Port: 5

Device Port Location: Internal

CD/DVD Drive 0

Device Port: 3

Device Port Location: Internal

Current Serial ATA Transfer Mode: Generation 1

Model: HL-DT-STDVD-RAM GH22NS30

Serial Number: Data not reported

Firmware: 1.01

De videodriver is een van de meest 'gebruikte' drivers en zou dus verkeerd gelezen kunnen worden waardoor het systeem juist bij atikmpag.sys of atikmdag.sys crashed.

Het rare is alleen dat ik nooit heb gemerkt dat er iets fout is met de HDD. (HDD tune geeft niet aan, ik heb nooit beschadigde bestanden etc.)

Is de HDD dan toch niet goed?

Of is misschien de basis ervan, het moederbord, niet helemaal 100%..

Edit: eigenlijk ook wel onwaarschijnlijk, er zijn alleen problemen als de ATI driver geïnstalleerd is. Met de standaard Windows drivers (lekker traag..) doen krijg ik nooit error's met de HDD's

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor het 4-posten, maar mn vorige post is al weer 48 uur geleden, zonder reactie en ik heb weer nieuwe informatie met een vraag.

Dan nu mn eigenlijke post:

Ik kom nu Windows helemaal niet meer in met de ATI drivers.

  • Ik heb de orginele drivers geprobeerd (Windows start niet meer omdat de drivers niet voor 7 zijn, maargoed, was te proberen)
  • Een versie van november 2009 geprobeerd: beeldscherm valt bij opstartscherm valt uit, vervolgens zwart scherm met witte blokken en dan een BSoD van atikmdag.sys.
  • Nieuwste versie (2x) geprobeerd opnieuw te installeren en precies hetzelfde als bij de oudere versie. (zwart scherm etc.)

Omdat het vastlopen echt alleen maar met ATI drivers gebeurd, en alleen na het vastlopen ook fouten met de HDD's worden gevonden (volgens mij worden de HDD's na de BSoD gewoon niet goed afgesloten waardoor ze ook slecht opstarten) moet het haast wel de videokaart hardwarematig niet in orde zijn. Ik wil dus RMA aanvragen. Mocht er nog iemand die denkt: nee, wacht, het is wat anders, RMA heeft geen zin, kost alleen maar tijd en geld, graag posten :engel: .Alvast bedankt,

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Oei, dat is wel raar dan. Heb je overwogen om Windows opnieuw te installeren? Misschien zelfs als tijdelijke dual-boot om erachter te komen of het aan je Windows ligt, of aan je videokaart? Je kunt ook de videokaart op een andere computer zetten, of andersom, een andere videokaart in je computer stoppen. Weet je ook meteen het probleem. Als je videokaart kapot is, RMA die shit. Als die niet kapot is, kan Windows fout zijn. Ik heb een keer ook iets vergelijkbaars gehad, alleen kreeg ik nog wel beeld (veel meer ook niet, 800*600 zuigt).

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, nee.. al twee keer de bootschijf geformatteerd (eerst Vista eraf, en naar 7 en toen nog eens een keer Win7 opnieuw geinstalleerd. (tijdens installatie aangevinkt om de schijft te formatteren)).

Een andere videokaart heb ik niet zo, (nouja.. een GeForce 7300SE, OEM van een mijn vorige PC -die overigens nog wel gebruikt wordt-, maar dat is al geen ATI).

Ik heb al een tekstje klaar voor de RMA, maar toch ben ik bang dat ze geen fout kunnen vinden na een half uur (ik krijg ook niet altijd het probleem). Trouwens, gisteravond startte de computer ineens wel weer normaal op. Nu weer niet (ik zit in veilige modus met het hele scherm vol strepen!)

EDIT: Later startte alles weer goed, en heb ik even CoD MW2 geïnstalleerd. Ik startte de singleplayer met standaardinstellingen (niet op maximale resolutie enzo) en na een paar seconden freezde het scherm, viel het scherm uit, startte het scherm met rare horizontale strepen en het de hele graphics gewoon heel raar uitgetrokken (kortom, niet goed :clown: ). PC maar uitgedrukt.. nu zet ik de computer net weer aan zonder problemen. De problemen komen nu dus niet meer alleen voor in 2D omgevingen, maar ook in 3D. 3D stress tests al Furmark werken wel gewoon zonder problemen, net als NFS Hot Pursuit 2010. (ook met hoge instellingen een goede fps)

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, nee.. al twee keer de bootschijf geformatteerd (eerst Vista eraf, en naar 7 en toen nog eens een keer Win7 opnieuw geinstalleerd. (tijdens installatie aangevinkt om de schijft te formatteren)).

Een andere videokaart heb ik niet zo, (nouja.. een GeForce 7300SE, OEM van een mijn vorige PC -die overigens nog wel gebruikt wordt-, maar dat is al geen ATI).

Ik heb al een tekstje klaar voor de RMA, maar toch ben ik bang dat ze geen fout kunnen vinden na een half uur (ik krijg ook niet altijd het probleem). Trouwens, gisteravond startte de computer ineens wel weer normaal op. Nu weer niet (ik zit in veilige modus met het hele scherm vol strepen!)

EDIT: Later startte alles weer goed, en heb ik even CoD MW2 geïnstalleerd. Ik startte de singleplayer met standaardinstellingen (niet op maximale resolutie enzo) en na een paar seconden freezde het scherm, viel het scherm uit, startte het scherm met rare horizontale strepen en het de hele graphics gewoon heel raar uitgetrokken (kortom, niet goed :clown: ). PC maar uitgedrukt.. nu zet ik de computer net weer aan zonder problemen. De problemen komen nu dus niet meer alleen voor in 2D omgevingen, maar ook in 3D. 3D stress tests al Furmark werken wel gewoon zonder problemen, net als NFS Hot Pursuit 2010. (ook met hoge instellingen een goede fps)

Het ding geeft problemen ;) Ik heb ooit een videokaart geRMA'd omdat die simpelweg niet compatibel was met mijn computer. Dat erin gezet, maar die kerels (Azerty) lezen het niet eens denk ik, want ik kreeg meteen een bevestiging terug :) Nooit iets hoeven bewijzen, ik had ook geen bewijs. Maar jij kunt als het nodig is een linkje plaatsen naar dit topic, want uit dit topic kun je wel opmaken dat jouw probleem bestaat en erg irriterend is :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...