Jump to content
Geplaatst:
comment_1826158

Zoals iedereen op deze aardkloot weet, moet alles een keer zijn gevormd. De vraag is alleen, HOE? In de tijd van de wetenschap kibbelen gewone mensen over God en de Oerknaltheorie, in de wetenschap zelf zijn mensen er heilig van overtuigd dat de oerknal alles is. Nou dacht ik er ook zo over, totdat ik een artikel in de Kijk las over superfluïditeit. Dat is een vloeistof (Helium-II) die een supergekoeld vloeistof is. Dat spul tart de natuurwetten. Leuk. Ik wilde er meer over weten en kwam op deze site terecht: http://www.astrostart.nl/archief6.php?subaction=showfull&id=1152190506&archive=1154383200&start_from=&ucat=160&. Een leuk artikel over dat het heelal niet een vacuüm is zoals wordt gedacht, maar het heelal een soort supervloeistof is dat draait! En daaruit vloeien een hoop theorieën die alles anders verklaren dan de theorieën die we nu kennen. (Einstein zijn relativiteitstheorie vs quantummechanica. Quantummechanica heb je nodig om superfluïditeit verklaren.) Kortom, de wetenschap heeft ook meerdere mogelijke verklaringen voor de vorming van het heelal. Het gaat dus niet alleen om oerknal versus god, ook een lekker vloeibaar doet mee. Volgens die theorie is dit universum in een ster die uit dat goedje bestaat. Er zijn nog vele andere theorieën die het anders proberen te verklaren dan de in de samenleving vastgeroeste oerknaltheorie

Allemaal leuk en aardig, het merendeel van het forum snapt er geen snars van, krijgt er koppijn van en is niet geïnteresseerd. Dus nu is de vraag: zijn jullie vastgelopen op een stelling die mogelijk niet klopt? Of staan jullie open voor andere wetenschappelijk onderbouwde opvattingen? Het lijkt erop dat het merendeel van alle mensen die niet in god geloven, van de oerknaltheorie hún versie van god hebben gemaakt.

Bewerkt: door ikt

• Reacties 32
  • Bezichtigingen 4.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1828884

waar komt die pure energie dan vandaag vraag ik me dan af, weet iemand daar al antwoord op?

Die is toen waarschijnlijk ontstaan.

maar hoe is dat ontstaan dat vraag ik me af, er kan toch gewoon niet iets ineens zijn geweest en waar is dat 'iets' dan nu waar het voor het ontstaan heeft gezorgd?

Ja, daarvoor zijn dus vele theoriën die elk een ander iets hebben. En als je de eerste post leest, zouden wij gewoon allemaal in een soort ster kunnen zitten o.i.d. Misschien dat er over 50 jaar een simpele uitleg is, maar nu is het nog giswerk.

@ hieronder: ik weet smugdog.gif

Bewerkt: door ikt

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.