- Reacties 41
- Bezichtigingen 7.8k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
NeverMyWorld 9 posts
-
Faenty. 4 posts
-
Jacky-2007 3 posts
-
-TonyStark- 3 posts
29 leden hebben gestemd
-
1. Wat vinden jullie van gangs?
-
Ik vind het maar niks!13
-
Ik vind ze eigenlijk best wel geinig!6
-
Het maakt mij niks uit.5
-
Ik vind ze best goed bezig2
-
Anders, namelijk...3
-
-
2. Welke gang vind je beter?
-
Bloods5
-
Crips5
-
Latino Gangs2
-
Anders, namelijk...17
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Nou zoals de titel al zegt gaat dit over Gangs zoals die in de amerikaanse stad Los Angeles. Ik wil weten wat jullie van deze "gangs" vinden en of jullie een voorkeur hebben voor welke gang. Natuurlijk weet ik dat velen zeggen dat het allemaal nergens op slaat met de gangs maar toch wil ik jullie mening graag zien.
Gangs als de Crips en de Bloods die nu actief zijn, zijn ontstaan in Amerika. Dit kwam vooral omdat Afro-Amerikanen in de jaren 60' buitengesloten werden in de maatschappij. Ze mochten geen lid worden van bepaalde verenigingen/organisaties en werden zogezegd gediscrimineerd. Hierdoor gingen verschillende Afro-Amerikanen zelf een vereniging oprichten. Dit werd dan een groep van hangjongeren. Aangezien deze jongeren niet veel te doen hadden raakten ze betrokken bij kleinere misdaden die zich later steeds verder ontpopten. De buurten waar deze jongeren vandaan kwamen waren meestal arm en er was veel werkloosheid. Zo kwamen deze jongens in de problemen en de politie vond het tijd om ze aan te pakken. Dit werd dan ook op een gewelddadige manier gedaan. Maar op een moment ging het te ver de politie gebruikten hun macht om van alles te doen zo werden mensen onschuldig gearresteerd of in elkaar getrapt. Dit waren dan ook Afro-Amerikanen. De Afro-Amerikanen kwamen in opstand en dit werd dan ook hevig onderdrukt door de politie. Uiteindelijk werden deze problemen opgelost maar dat ging niet zo. Er ontpopten zich nieuwe groepen maar ditmaal echte "gangs" dit waren de Crips opgericht door tiener Raymond Lee Washington. Deze jongeren waren helemaal buitengesloten hadden geen baan, geen familie en waren ook erg arm. Ze hadden niks om zich aan te binden hierdoor ontstond de eerste gang. Toen kwam er een alliantie van verschillende rivale groepen die zich de Bloods noemden. Zij werden opgericht omdat de bedreiging van een grote gang als de Crips te groot werd. Er werden kleuren gegeven aan de gangs. Blauw voor Crips en Rood voor Bloods. Zo ontstond uiteindelijk de gangs die we nu kennen.
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd. Meld het maar als ik iets ben vergeten.
Crips: Crips (Community Revolution In Progress) is een bende uit Californië (Verenigde Staten), en zijn vooral actief in Compton en Los Angeles. De Crips zijn de grootste rivalen van de Bloods, maar zij zijn ook rivalen van Latino bendes, zoals Florencia 13. De bende is in 1969 opgericht door Raymond Washington. Het bestaat voor het merendeel uit Afro-Amerikaanse mensen. Ze gebruiken de kleur Blauw.
Bloods: De Bloods is een bende uit Los Angeles, Californië (Verenigde Staten).
De Bloods zijn herkenbaar aan de rode kleuren in hun kleding, vooral bij de bandana's die de leden dragen. Het bendesymbool van de Bloods is het woord BLOOD dat de leden spellen met hun handen. De Bloods zijn ooit opgericht door politieke organisaties voor de bescherming van zwarte buurten. De Bloods bestaan voornamelijk uit Afro-Amerikaanse leden en hebben in de loop der tijd ook in de rest van de Verenigde Staten en de rest van de wereld bendes opgericht. De Bloods zijn rivalen van de Crips maar ook rivalen van Latino bendes zoals de Compton Varrio Tortilla Flats.
Latinos: Ik Weet niet veel van deze gangs maar het zijn vooral gangsters van een spaanse afkomst. Dus vooral uit landen waarin ze spaans spreken. De grootste is als het goed is de Surenos
Bewerkt: door GloriousDa7