Jump to content
Geplaatst:
comment_1834806

NEW YORK - Al Qaida-leider Osama bin Laden is in een vuurgevecht met Amerikaanse militairen gedood. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama zojuist bevestigd. Hij deed dit tijdens een plotseling ingelaste persconferentie.

Barack Obama Speech over Osama Bin Laden dood

Osama bin Laden Osama bin Laden Foto: AP

De meest beruchte terroristenleider Osama bin Laden kwam om het leven bij een actie in de Pakistaanse stad Abbotabad. Dat gebeurde niet bij een aanval met drownes, maar tijdens een militaire actie die door Amerikaanse soldaten op de grond is uitgevoerd.

Het is opmerkelijk dat de meeste gezochte terrorist ter wereld zich daar in een gewoon huis bevond. Algemeen werd aangenomen dat Bin Laden zich ergens in een grot in het grensgebied tussen Pakistan en Afghanistan zou hebben schuilgehouden.

In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Afgelopen week werd duidelijk dat dit spoor betrouwbaar was, waarop president Obama het groene licht gaf voor een militaire operatie om Bin Laden te arresteren. Een klein team van special forces drong zondag het gebouw nabij Islamabad binnen waar Bin Laden zich bevond. Hij kwam om bij een vuurgevecht dat daarna volgde. De Amerikaanse militairen hebben het lichaam van Bin Laden meegenomen Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.

"Geen oorlog met Islam"

President Obama benadrukte in zijn speech dat de VS niet in oorlog zijn met de Islam. Hij benadrukte dat Bin Laden een terrorist was die ook duizenden Islamitische doden op zijn geweten had. Volgens de president moet iedereen ongeacht zijn afkomst of geloof blij zijn dat de wereld bevrijd is van Bin Laden. „Het recht heeft gezegevierd”, zo zei de president.

Obama zwaaide de lof over het Amerikaanse leger en het militaire team dat Bin Laden uiteindelijk te pakken kreeg. Hij sprak ook de hoop uit dat de dood van Bin laden enige troost biedt aan de slachtoffers van 9/11 en de andere slachtoffers van de aanslagen, georganiseerd door Al Qaida.

Gisternacht stroomden enthousiaste Amerikanen al naar het Witte Huis om daar voor de hekken spontaan het volkslied in te zetten. De bevestiging van Obama dat Bin Laden is gedood, werd tien jaar na 9/11 met luid gejuich ontvangen.

Bron: Klik

• Reacties 346
  • Bezichtigingen 24.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1834993

WASHINGTON - De eerste resultaten van de DNA-tests die op het lijk van Osama bin Laden zijn uitgevoerd, bevestigen dat het inderdaad om het stoffelijk overschot van de al-Qaedaleider gaat.

Dit heeft een Amerikaanse functionaris maandag gezegd. Er is sprake van ''zeer trefzekere overeenstemming'' met het vergelijkingsmateriaal.

Okee, het is 'm dus echt. Nu nog beelden en we hebben 100% zekerheid.

Geplaatst:
comment_1834994

Wat verwacht je voor bewijs dan? :?

Ik wil niet voor Nandro spreken, maar ik denk dat je moet denken aan de uitslagen van die DNA test en een goede foto van het lijk van Osama.

Maarja als Amerika de dood van Bin Laden wil faken dan is het vervalsen van een DNA-test een koud kunstje.. Je zal ze toch echt op hun grote blauwe ogen moeten geloven ben ik bang.

Geplaatst:
comment_1835007

Het is gewoon dikke Fotosoep. Wat denk je daar van. Geloof er niks van. :7

NSFW

ezk50j.jpg

1fddae341d7d12bc43cdf0c56b7ad9b6.jpg

@ Mp: Ja dat wist ik al, maar ik reageer op die afbeeldingen en dus plaats ik ze er bij. Heb al gezien dat ze op de vorige pagina staan...

Geplaatst:
comment_1835021

Ik ben niet overtuigd dat hij écht dood is, maar we zullen nooit écht bewijs hebben. Bin Laden was weliswaar het kopstuk van het terrorisme, maar ik vraag me af of nu niet 1000 Bin Laden's opstaan.

Geplaatst:
comment_1835022

Allemaal nogal onverwachts, weet niet wat ik er allemaal van moet geloven.

"DNA Testen worden uitgevoerd om zijn identiteit te bevestigen"

Met welk DNA monster?

En btw, denken jullie echt dat die gast er uitziet zoals heel de wereld 'm kent? Met dat baardje? En natuurlijk zat ie ergens in een huisje, als het maar ver genoeg is van het de vijand is het goed hé.

Geplaatst:
comment_1835026

Allemaal nogal onverwachts, weet niet wat ik er allemaal van moet geloven.

"DNA Testen worden uitgevoerd om zijn identiteit te bevestigen"

Met welk DNA monster?

En btw, denken jullie echt dat die gast er uitziet zoals heel de wereld 'm kent? Met dat baardje? En natuurlijk zat ie ergens in een huisje, als het maar ver genoeg is van het de vijand is het goed hé.

Dat van z'n overleden zuster, zie hier.

Geplaatst:
comment_1835059

Allemaal leuk en wel voor de Amerikanen dat hij nu dood is, maar had het niet beter geweest dat ze hem hadden gevangen en in een gevangenis hadden gestoken. In plaats van eerst 10 maanden zijn huis te bespioneren om dan chaotisch binnen te vallen en alles neer te schieten dat ze tegenkomen.

Geplaatst:
comment_1835080

Allemaal leuk en wel voor de Amerikanen dat hij nu dood is, maar had het niet beter geweest dat ze hem hadden gevangen en in een gevangenis hadden gestoken. In plaats van eerst 10 maanden zijn huis te bespioneren om dan chaotisch binnen te vallen en alles neer te schieten dat ze tegenkomen.

En hoe had jij dat dan gedaan? Die vent zat in een huis met metershoge muren vol bewakers met machinegeweren. Dan kom je als Amerikaan echt niet binnen als je alleen pepperspray en tasers gebruikt. Vermoedelijk is Osama gewoon in de chaos aangezien voor een gewone jihadist en neergeknald.

Geplaatst:
comment_1835088

En hij heeft niet meer broers? Anders is het onmogelijk vast te stellen wélke broer het is.

Daar zal men ongetwijfeld rekening mee gehouden hebben. Bijvoorbeeld door te checken of z'n broers nog leven of al dood zijn. Als je weet dat broer x in Londen zit en broer y in Las Vegas dan weet je dat dit Osama moet zijn.

Maar waarom geloven mensen niet dat die kerel dood is? :cab: Zijn de alu-hoedjes weer in de reclame?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.