Geplaatst: 7 mei 201114 jaren comment_1836734 hallo, zoals jullie weten ben ik nog geen pro scripter en ik maak met 1 simpel script een fout ik had eerst 4 of 5 fouten maar die heb ik weg kunnen krijgen maar ik weet niet wat ik fout doe het is gewoon iets simpels dus dat je kan zien dat er een player joind public OnPlayerConnect(playerid) { new string[254]; new playername [MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername)); format(string,sizeof(string), "player %s has joined to the server,",playername); SendClientMessageToAll(playerid,(0xa3333aa) ,string); return 1; } zien jullie de fout?
Geplaatst: 7 mei 201114 jaren comment_1836755 Bij "SendClientMessage" geef je de playerid, kleur en tekst aan, maar bij "SendClientMessageToAll" moet je alleen de kleur en de tekst aangeven. Dus je moet "playerid" bij "SendClientMessageToAll" weghalen. Bewerkt: 7 mei 201114 jaren door killer37
Geplaatst: 7 mei 201114 jaren comment_1836757 new string[254]; Hmmhmm, en je hebt wel door dat jou server de grootste ram vreter is die er is? new string [265]; Y_Less: Why you shouldn't make your strings 256 cells big een speler naam is maximaal 24 tekens. het maximale wat een speler in de chat kan invullen is 128 tekens. het maximale wat de chat kan weergeven is 128 tekens dus = naam + tekst = 24 + 104 (is totaal 128 tekens) SendClientMessageToAll(0xa3333a ,string); Bewerkt: 7 mei 201114 jaren door Crusher!!
hallo, zoals jullie weten ben ik nog geen pro scripter
en ik maak met 1 simpel script een fout ik had eerst 4 of 5 fouten maar die heb ik weg kunnen krijgen
maar ik weet niet wat ik fout doe
het is gewoon iets simpels dus dat je kan zien dat er een player joind
public OnPlayerConnect(playerid)
{
new string[254];
new playername [MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));
format(string,sizeof(string), "player %s has joined to the server,",playername);
SendClientMessageToAll(playerid,(0xa3333aa) ,string);
return 1;
}
zien jullie de fout?