Jump to content
Geplaatst:
comment_1838042

AMSTERDAM - Een voetbalspel maakt gamers agressiever dan een gewelddadig schietspel. Een onterechte penalty blijkt volgens het onderzoek meer agressie op te wekken dan het neerschieten van vijanden.

Dat schrijft de Britse krant Metro op basis van onderzoek door Britse wetenschappers van de universiteit van Huddersfield.

De onderzoekers maten de hartslag, transpiratie en hersenactiviteit van veertig mannen en vrouwen terwijl ze een voetbal- en schietspel speelden.

Hieruit bleek dat het vermoorden van spelkarakters in een schietspel een minder heftige reactie opleverde dan een onterechte goal of overtreding in een voetbalgame.

Geïrriteerd

Uit het onderzoek blijkt verder dat de proefpersonen langer geïrriteerd bleven na het spelen van een potje virtueel voetbal dan een schietspel. Volgens de onderzoekers geeft dit aan dat gewelddadige games onterecht worden aangewezen als het ergste type spel dat iemand kan spelen.

Bron

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen, dus heb ik het hier gepost.

Wat vind je van deze ontdekking? En merk je het bij jezelf?

Featured Replies

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1851035

Ik vind het wel bullshit eigenlijk. Voetbal is bijna niet geweldadig. Shooter zijn wel geweldadig en lijkt mij meer agressie op te wekken..

Sorry voor Bump * :$

Bewerkt: door NickOwnage

• 4 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1868252

Ik vind het wel bullshit eigenlijk. Voetbal is bijna niet geweldadig. Shooter zijn wel geweldadig en lijkt mij meer agressie op te wekken..

Sorry voor Bump * :$

Een spel hoeft niet geweldadig te zijn om agressie op te wekken. Ik kan me herinneren dat ik met mario ook agressief kon worden(maar dan ging het wel heel vaak fout).

Geplaatst:
comment_1868255

Ik denk dat het meer aan ligt hoe je in het spel op gaat een echte voetbal fan kan erg in een voetbal spel opgaan en een shooter fan in een shooter fan gelukkig zijn er echt weinig mensen die de shooter serieus nemen dat ze het na gaan doen

Let op: doe dit nooit in het echt na dus! Niet dat ik je op een idee wou brengen!!

Bewerkt: door bassieboy35

Geplaatst:
comment_1868281

Ik denk dat het meer aan ligt hoe je in het spel op gaat een echte voetbal fan kan erg in een voetbal spel opgaan en een shooter fan in een shooter fan gelukkig zijn er echt weinig mensen die het serieus nemen dat ze het na gaan doen

Let op: doe dit nooit in het echt na dus! Niet dat ik je op een idee wou brengen!!

Nee inderdaad, je moet toch wel gek zijn om in het echt te gaan voetballen :puh: .

Geplaatst:
comment_1868283

Ik denk dat het meer aan ligt hoe je in het spel op gaat een echte voetbal fan kan erg in een voetbal spel opgaan en een shooter fan in een shooter fan gelukkig zijn er echt weinig mensen die de shooter serieus nemen dat ze het na gaan doen

Hoop dat het nu duidelijk is ;)

Bewerkt: door bassieboy35

Geplaatst:
comment_1868622

Hoop dat het nu duidelijk is ;)

Hehe ik snapte natuurlijk ook wel dat je de shooter bedoelde hoor, was maar een grapje :puh: .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.