Jump to content
Geplaatst:
comment_170820

Je hebt nodig:

SA Mission Builder

SA Place Manager

1:

Eerst moet je kiezen waar je auto gaat staan, dus open SA Place Manager en daarna het spel, ga naar de plek waar je je auto wil plaatsen, ga naar SA Place Manager en druk op ADD PLACE, kies een naam (bijv. Auto 1) en druk op "Click here to insert your current ingame location" en druk vervolgens op ADD PLACE

2:

Open SA Mission Builder, en open MAIN.SCM in San Andreas/Data/Script

Zoek deze lijn op: 014B: $2777 = init_parked_car_generator

Zet boven de lijn die we net vonden:

014B: $AUTO1 = init_parked_car_generator 588 -1 -1 1 alarm 0 door_lock 0 0 10000 at 1555.183 -1352.873 329.4553 angle 90.0

Rood: Naam die je locatie van de auto geeft (bijv: AUTO1, MIJNAUTO, NIKKI, enz)

Groen: ID-Nummer van voertuig (bijv: 448: Pizza Boy later post ik ze ff)

Blauw: Coordinaten van het voertuig

Paars: De richting waarin hij wijst Noord: 0.0 Zuid: 180.0 Oost: 90.0 West: -90.0

Oranje: % kans op dat de alarm af gaat

Onder de lijn die je getypt hebt zet je:

014C: set_parked_car_generator $AUTO1 cars_to_generate_to 101

Waarbij AUTO1 de naam is die je hebt gegeven

3:

Je bent nu klaar met het coden, maar je moet het wel in het spel zien te krijgen

Ga in Mission Builder naar "Run" en druk op "Compile" als het klaar is ga je naar Mission Builder map en als het goed staan daar twee bestanden (MAIN.SCM en SCRIPT.IMG) Kopieeer die twee bestanden naar San Andreas/Data/Script

LET OP!!!!: Vergeet niet een back-up te maken van je bestanden!!!!

4: Start het spel en ga naar de plek van jouw auto, Veel Plezier!!!! ;)

Bewerkt: door ICE COLD KILLA

Featured Replies

Geplaatst:
comment_171131

Als je gewoon auto's wilt laten verschijnen, voor een bepaalde missie ofzo, doe je zoiets:

0247: request_model #TURISMO
0247: request_model #BULLET
038B: load_requested_models
00A5: $tur = create_car #TURISMO at X Y Z
00A5: $bul = create_car #BULLET at X Y Z

En waneer je klaar bent met de auto's:

0249: release_model #TURISMO
0249: release_model #BULLET
00A6: destroy_car $tur
00A6: destroy_car $bul

Geplaatst:
comment_172501

ehhh, waar kan je de mission builder voor de pc versie vinden dan? ik dacht dat die er niet zou komen? en met die van de ps2 gaat het niet, want dan geeft hij een foutmelding, dat er iets "out of range" is

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.