Jump to content
Geplaatst:
comment_1859673

Tour de France 2011

Even serieus, niet eens een topic over de Tour de France 2011? Ik volg het vanaf het begin en heb gezien dat er al erg veel valpartijen zijn geweest. Zoals jullie weten natuurlijk die van Hoogerland. Op het moment zijn al twintig renners uit de tour, na negen dagen. Daarnaast hebben we al mooie tussensprintjes en massa sprintjes gezien. Onder andere Cavendish heeft al goed gepresteerd. Contador rijdt op een flinke afstand en Rabobank heeft ook al een ritzege te pakken.

Uitvallers Tour de France

1. Jurgen Van de Walle (Omega Pharma-Lotto)
  2. Janez Brajkovic (RadioShack)
  3. Christophe Kern (Europcar)
  4. Ivan Velasco (Euskaltel)
  5. Vasil Kiryienka (Movistar)
  6. Tom Boonen (Quick Step)
  7. Bradley Wiggins (Team Sky)
  8. Remi Pauriol (FDJ)
  9. Chris Horner (RadioShack)
  10. Juan Manuel Garate (Rabobank)
  11. Wout Poels (Vacansoleil)
  12. Amets Txurruka (Euskatel)
  13. Pavel Brutt (Katusha)
  14. Alexandre Vinokourov (Astana)
  15. Jurgen Van den Broeck (Omega Pharma-Lotto)
  16. Dave Zabriskie (Garmin Cervelo)
  17. Frederik Willems (Omega Pharma-Lotto)
  18. Kolobnev (Kathusha)
  19. Popovych (RadioShack)
  20. Benat Inxausti (Movistar)
  21. John Gadret (AG2R)
  22. Romain Feillu (Vacansoleil)
  23. Denis Galimzyanov (Katusha)
  24. Lars Boom (Rabobank)
  25. Andreas Klöden (Radioshack)
  26. Vladimir Isaichev (Katusha)
  27. Gert Steegmans (Quick-Step)

[table=header]Datum|Van|Naar|Type|Lengte|Winnaar

Za 2 jul|Passage du Gois La Barre-de-Monts|Mont des Alouettes Les Herbiers|Vlak|191km|Philippe Gilbert

Zo 3 jul|Les Essarts|Les Essarts|Ploegentijdrit|23km|Garmin

Ma 4 jul|Olonne-sur-Mer|Redon|Vlak|198km|Tyler Farrar

Di 5 jul|Lorient|Mûr-de-Bretagne|Vlak|172km|Cadel Evans

Wo 6 jul|Carhaix|Cap Fréhel|Vlak|158km|Mark Cavendish

Do 7 jul|Dinan|Lisieux|Vlak|226km|Edvald Boasson Hagen

Vr 8 jul|Le Mans|Châteauroux|Vlak|215km|Mark Cavendish

Za 9 jul|Aigurande|Super-Besse Sancy|Medium Bergen|190km|Rui Alberto Costa Da Faria

Zo 10 jul|Issoire|Saint-Flour|Medium Bergen|208km|Luis-Leon Sanchez

Di 12 jul|Aurillac|Carmaux|Vlak|161km|André Greipel

Wo 13 jul|Blaye-les-Mines|Lavaur|Vlak|168km|Mark Cavendish

Do 14 jul|Cugnaux|Luz-Ardiden|Hoge Bergen|209km|Samuel Sanchez

Vr 15 jul|Pau|Lourdes|Hoge Bergen|156km|Thor Hushovd

Za 16 jul|Saint-Gaudens|Plateau de Beille|Hoge Bergen|168km|

Zo 17 jul|Limoux|Montpellier|Vlak|187km|

Di 19 jul|Saint-Paul-Trois-Châteaux|Gap|Medium Bergen|163km|

Wo 20 jul|Gap|Pinerolo|Hoge Bergen|179km|

Do 21 jul|Pinerolo|Galibier Serre-Chevalier|Hoge Bergen|189km|

Vr 22 jul|Modane – Valfréjus|Alpe-d’Huez|Hoge Bergen|109km|

Za 23 jul|Grenoble|Grenoble|Tijdrit|41km|

Zo 24 jul|Créteil|Paris Champs-Élysées|Vlak|160km|[/table]

Wie denken jullie dat de Tour gaat winnen?

Bewerkt: door Visser23

• Reacties 55
  • Bezichtigingen 11k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1863988

We zijn ff een parade aan 't rijden. :7

Dat is elk jaar zo, en ik heb er niets op tegen. Het hoort erbij en het levert mooie beelden op. Straks als we de Champs-Elyseés opdraaien zal het wel weer echt losgaan. Mooie, lange, rechte stukken waarop snoeihard gekoerst gaat worden. Een paar kansloze ontsnappingen, een schitterende HTC-trein en dan Cavendish die voor het oog van de meerollende camera iedereen op een paar fietslengtes rijdt. Mooi :)

[table=header]Edit[/table]

Zo dus:

http://www.youtube.com/watch?v=yhSNV-t37VM&feature=related

Geplaatst:
comment_1863989

Dat is elk jaar zo, en ik heb er niets op tegen. Het hoort erbij en het levert mooie beelden op. Straks als we de Champs-Elyseés opdraaien zal het wel weer echt losgaan. Mooie, lange, rechte stukken waarop snoeihard gekoerst gaat worden. Een paar kansloze ontsnappingen, een schitterende HTC-trein en dan Cavendish die voor het oog van de meerollende camera iedereen op een paar fietslengtes rijdt. Mooi :)

*mompelt iets over de tussensprint*

Geplaatst:
comment_1863990

*mompelt iets over de tussensprint*

Daar verwacht ik niet zoveel van. Rojas is een te matige sprinter om Cavendish vandaag nog serieus concurrentie te bieden voor de groene trui. Ze zullen wel gaan sprinten als er geen groepje vooruit is, maar de tussensprint gaat het verschil niet maken, denk ik.

Geplaatst:
comment_1863993

Cavendish is zeker van zijn groene trui, toch?

Ik gun het Evans niet, ik had veel liever Andy Schleck zien winnen..Noem je winnen door een stomme tijdrit verdiend? Nou, ik niet. De beste wielrenner wint niet altijd..

Geplaatst:
comment_1863996

Cavendish is zeker van zijn groene trui, toch?

Nog niet officieel zeker, maar Rojas is simpelweg langzamer dan Cavendish, over de hele Tour gezien. Kan dus eigenlijk niet meer fout gaan.

Ik gun het Evans niet, ik had veel liever Andy Schleck zien winnen..Noem je winnen door een stomme tijdrit verdiend? Nou, ik niet. De beste wielrenner wint niet altijd..

Hij wint niet enkel door de tijdrit: Evans heeft ijzersterk gereden, 3 weken lang. Steeds goed van voren, en in de Alpen zelf het verschil met Andy Schleck minimaal gehouden. Volkomen verdiende winnaar wat mij betreft, en ook zeker de beste wielrenner over de afgelopen 3 weken.

Geplaatst:
comment_1864014

PRACHTIGE zege van Cavendish! _O_ Wat een perfect treintje, een genot om naar te kijken!

Mooi gedaan inderdaad, dat treinwerk is echt schitterend. Ongelooflijk trouwens dat Quick Step voor een sprintertje als Ciolek het gat dichtrijdt, om vervolgens een 9e plaats te pakken. Kansloos dat.

Geplaatst:
comment_1864106

De etappe heb ik niet rechtstreeks gezien, maar net nog even een herhaling van de finish. Geen verrassingen, de ritzege van Cavendish past natuurlijk perfect als afsluiter, en Evans terecht gewonnen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.