Jump to content

Nike - The Chosen Eagle


.Levi.

Recommended Posts

Al sinds de Nike Shoe Challenge had ik ook leuk concept in gedachte. Ik wilde namelijk graag een soort van brandende phoenix uit een schoen laten vliegen. De achterliggende gedachten was een nieuwe geboorte/nieuwe start, in dit geval uit een schoen van NIKE. Na veel pauzes en inspiratieloze momenten is er gelukkig toch een eindresultaat uitgekomen:

post-1925-1312241718,94.png

Link to comment
Delen op andere websites

Het ziet er hartstikke vet uit, daar heb ik verder geen enkel punt van kritiek op. Ik heb ook niet dermate verstand van designen dat ik me deskundig genoeg acht daar veel over te zeggen. Dus, allereerst: mooi gedaan.

Wat ik wel erg vreemd vind is dat je zegt een soort brandende feniks uit een schoen te willen laten vliegen, om het dan vervolgens doodleuk The Chosen Eagle te nomen. Ik weet dat een feniks slechts een fabeldier is, maar het komt toch vreemd op me over. Wat is de reden van de titel The Chosen Eagle? Is dat simpelweg een willekeurige vogelsoort die je te binnen schoot, of zit daar meer achter? Ik vind het nu namelijk erg verwarrend: een feniks af willen beelden, en het een eagle noemen.

Voor de rest: nice job :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik wel erg vreemd vind is dat je zegt een soort brandende feniks uit een schoen te willen laten vliegen, om het dan vervolgens doodleuk The Chosen Eagle te nomen. Ik weet dat een feniks slechts een fabeldier is, maar het komt toch vreemd op me over. Wat is de reden van de titel The Chosen Eagle? Is dat simpelweg een willekeurige vogelsoort die je te binnen schoot, of zit daar meer achter? Ik vind het nu namelijk erg verwarrend: een feniks af willen beelden, en het een eagle noemen.

Het hoefde voor mij niet per se een feniks te zijn dat eruit kwam, zolang het maar een grote vogel was of iets in die richting. Het feniks idee kwam alleen in me op en heb ik, zoals je ziet, uiteindelijk niet gebruikt als 'vogel'. Het was ook vrij moeilijk om een goede stock van een feniks te vinden, die geschikt was om te bewerken en te plaatsen in het concept. Toevallig kwam ik wel een hele goede stock tegen van een eagle waarvan ik vond dat het beter in het design paste, vandaar dat ik ook voor een eagle heb gekozen en daarop verder ben gaan borduren. Ik vertelde het eigenlijk om te laten weten hoe ik op het idee ben gekomen, niet zozeer om het op een feniks te laten lijken. Het is en blijft een beetje fantasie natuurlijk. Bedankt voor je reactie Nandro! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan bijna van perfectie spreken hier. Het enige kleine minpuntje is dat de ''onderkant'' waar het vuur vandaan komt meer op opgedroogde lava lijkt dan dat het op vuur lijkt. Het past niet helemaal in het geheel! Voor de rest is dit een van de meest perfecte werkjes die ik ooit heb gezien!

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er voor gekozen om dat tornado effect te laten staan omdat ik het mooi uit de schoen vond rollen, maar ieder zijn smaak natuurlijk. Het moet voorstellen alsof het ontzettend heet is daar binnen in de schoen. Ik ben in ieder geval blij dat je het mooi vind Gta Ripper, bedankt voor je reactie, I'm flattered. :$ :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er voor gekozen om dat tornado effect te laten staan omdat ik het mooi uit de schoen vond rollen, maar ieder zijn smaak natuurlijk. Het moet zich voorstellen alsof het ontzettend heet is daar binnen in de schoen. Ik ben in ieder geval blij dat je het mooi vind Gta Ripper, bedankt voor je reactie, I'm flattered. bloos.gif

Ik heb nu pas de juiste woorden gevonden voor mijn kleine puntje kritiek. (Kun je nagaan hoe klein het puntje kritiek dan eigenlijk is.) De tornado ziet er iets te tekenachtig/nep uit vergeleken met de rest van je design, vandaar dat het niet helemaal in het geheel past!

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Bij het plaatsen van een reactie bij dit werkje schieten er meerdere woorden door m'n hoofd, "holy shit", "wow" en "de tering, wat ziet dat er super uit" zijn maar een kleine selectie van de woorden die ik hier zou kunnen posten. Dit is echt een van de allermooiste, allerbeste werkjes die ik hier ooit gepost heb zien worden. Levi, doe je soms iets professioneela in de gfx-industrie? Dat kan bijna niet anders :puh: Dit werk ziet er namelijk zo ontzettend professioneel uit, dat het best wel eens een echte promotieposter van Nike geweest zou kunnen zijn! Mijn enige puntje van kritiek is de brandende veer links, die zou ik persoonlijk weggelaten hebben omdat ik hem er niet echt mooi bij vind staan. Mja, dat is slechts mijn mening :$

Oh, edit: 10/10 ;)

Bewerkt: door David22
Link to comment
Delen op andere websites

Super bedankt voor je comment David22, een eer om te mogen horen. Ik ben erg blij dat je het mooi vindt. Of ik een professionele grafische designer ben kan ik niet zeggen. Ik heb wel opdrachten voor een aantal bedrijven gedaan waarvoor ik een leuk presentje kreeg, maar echt officieel ingeschreven als designer sta ik nóg niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...