Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Foutmelding 0x80072741

Hallo slimmerds :puh:

Als ik GTA IV opstart, en ik wil inloggen, dan moet ik me eerst met een LIVE-id aanmelden. Nadat dit is gelukt, wordt er gevraagd of ik wil updaten. Als ik dit niet wil wordt ik automatisch weer uitgelogd. Als ik dit wel wil, krijg ik na een minuutje een foutmelding met de foutcode 0x80072741.

Nu ben ik niet ingelogd. Wil ik een spel opslaan, dan moet ik me aanmelden. Maar dit lukt dus niet, en dus kan ik volgens mij geen spel opslaan.

Kan iemand me hiermee helpen?

Groet, Doemar

Featured Replies

Je kan oftewel de update downloaden vanaf de Rockstar Games website of, als je enkel offline gaat spelen, Xliveless installeren.

Edited by MidnightMayhem

• Author

Je kan oftewel de update downloaden vanaf de Rockstar Games website of, als je enkel offline gaat spelen, Xliveless installeren.

Ik neem aan dat je daarmee de patches bedoelt? De eerst patch had ik al gedownload, maar zonder succes. Wel werd m'n GTA sneller :-P

Misschien dat ik de tweede patch ook maar moet installeren.

• Author

Als ik Xliveless installeer, kan ik dan later wel weer online spelen? Of hoe zit dit?

Met Xliveless 'blokkeer' je dus zogezegd Games For Windows Live. Het is vanzelfsprekend dat wanneer je deze verwijderd je gewoon online kan ;)

• Author

Je hoeft niet eens XLiveLess te installeren/downloaden. Je kunt ingame ook kiezen uit een online- of offlineaccount -_-

Dus waarom een programma/utility aansmeren als het ook gewoon ingame kan? :puh:

Vooral in het begin, en nu nog steeds, geeft de koppeling met GFWL nogal veel problemen. Mensen hadden moeite om in te loggen op GFWL, en kregen dus niet eens de keuze om offline of online te spelen, het spel was gewoon niet toegankelijk door de rammelende service van MS. Vandaar dat al snel Xliveless verscheen, een simpel bestandje waarbij GFWL gewoon niet wordt gestart en het spel wel. Op die manier kan je probleemloos offline de game spelen.

Daarnaast vereist GFWL ook een online status van de internetverbinding, ook al speel je offline. Nogal nutteloos voor sommigen, en in de situatie zolderkamer-zonder-internet-maar-wel-een-beest-van-een-game-pc is Xliveless dus ook de uitkomst geweest. Alles behalve nutteloos, dus. :tu:

• Author

Vooral in het begin, en nu nog steeds, geeft de koppeling met GFWL nogal veel problemen. Mensen hadden moeite om in te loggen op GFWL, en kregen dus niet eens de keuze om offline of online te spelen, het spel was gewoon niet toegankelijk door de rammelende service van MS. Vandaar dat al snel Xliveless verscheen, een simpel bestandje waarbij GFWL gewoon niet wordt gestart en het spel wel. Op die manier kan je probleemloos offline de game spelen.

Daarnaast vereist GFWL ook een online status van de internetverbinding, ook al speel je offline. Nogal nutteloos voor sommigen, en in de situatie zolderkamer-zonder-internet-maar-wel-een-beest-van-een-game-pc is Xliveless dus ook de uitkomst geweest. Alles behalve nutteloos, dus. :tu:

Ik kan wel gewoon offline spelen, door gewoon een offline-profiel aan te maken. Maar het updaten, dat werkt niet ;)