Jump to content
Geplaatst:
comment_1868886

Rigs of Rods

Ontwikkelaar: Pierre-Michel Ricordel (aka Pricorde) en Thomas.

Uitgever: -

Genre: Simulation/Free roam met voertuigen

Platforms: PC

Aantal spelers: 20 of zo...(Ja er is dus ook een online versie, maar daarbij kun je elkaar niet raken, zou je computer veel te erg vertragen*. ;))

Release: Niet, het spel is gratis te downloaden op dit moment, maar het is nog niet "af"

Demo: Is een openbare beta goed genoeg?

Website: www.rigsofrods.com

Beschrijving:

(vertaling vanaf de website)

Rigs of Rods is een open source voertuig simulator. Rigs of Rods is anders dan andere simulators vanwege de soft-body physics, alle objecten, voertuigen, machines, objecten, zijn gesimuleerd in real-time als flexibele soft-body objecten, waardoor de simulatie extreem nauwkeurig is, alléén maar afhankelijk van hoe de voertuigen qua fysieke constructie gebouwd zijn.

Features:

-Soft-body physics. Objecten zijn heel afhankelijk van hun constructie en ophanging(bij voertuigen), maar ook van hun gewichtsverdeling die afhangt van hoe het object gebouwd is, in plaats van een paar nummertjes...

-Een vlieg physics gebaseerd op de daadwerkelijke vormen van de vleugels. Hierdoor zal een vliegtuig een stuk realistischer vliegen, enkel afhankelijk van de fysieke dimensies en vleugelvormen, net zoals bij X-plane.

-Een realistisch 'drijf' model gebaseerd op drukverschillen, waardoor boten met een complexe romp realistisch zullen bewegen in water.

-Support voor dual-core processing.

-Support voor AngelScript scripting

-Gebaseerd op de OGRE graphics engine.

Videos:

Specs:

CPU: P4 or equivalent AMD at 2GHz or more, better with HyperThreading technology or dual-core (RoR has dual-core support)

RAM:512 MB of RAM

Video Card: 3D Accelerated with 128MB of VRAM or more

DirectX 9c on Windows, or GLX on Linux

supports force feedback joysticks and wheels (except on Linux)

supports 3D sound effects with multichannel sound cards (enable the hardware sound renderer)

*Ik draai het spel zelf op een Phenom II X4 processor, 4Gb RAM en een ATI Radeon 4830HD videokaart. Als ik meer dan 6 voertuigen vlak bij elkaar zet(5 meter) en ik begin er met eentje op een paar meter afstand rond te rijden, dan lagged het verschrikkelijk, vooral als al die auto's beschadigd zijn. Probeer dus niet meer dan een paar voertuigen vlak bij elkaar te hebben als je van plan bent ergens er tegenaan te crossen, tenzij je écht een mega goede computer hebt.

Download @ www.rigsofrods.com :)

Menu in-game = met je muis naar bovenkant van 't scherm gaan, dan krijg je een uitrol menuutje. Dat is het menu, niets meer, niets minder(je kunt daarmee dus een auto spawnen, maar je kunt niet ingame van map wisselen...).

Als je wagen wil spawnen, zorg dat je ten eerste bij het installeren het optionele "vehicles pack"(of iets wat ongeveer zo heet) erbij installeert, dan heb je veel meer voertuigen en maps. Het spawnen doe je normaal gesproken door het kantoortje/zijgebouwtje van zo`n blauw gebouw binnen te gaan, rig-a-deal heet zo`n gebouw/"bedrijf"... Als dit gebouwtje niet vlakbij staat waar je spawnt heb je grote kans dat de map die jij hebt gekozen géén rig-a-deal heeft. Ga dan met je muis naar links bovenaan het scherm, dan kies je het linkse menu, en dan staat er iets als "spawn new vehicle". Kies die en je kunt uit alle categorieën een voertuig kiezen. Loads kun je spawnen door bij de platformen bij het oranje soort van praatpaaltje te gaan staan, dan krijg je ook een menu waar je kunt kiezen. Je kunt ook loads spawnen als je het menu bovenaan gebruikt :)

Controls zijn pijltjes en muis voor lopen en wsad/pijltjes voor rijden. Met de muis kun je tijdens het rijden ook je auto vastgrijpen en verslepen en zo, nogal handig als je vast komt te zitten :). Verder: i= herinitialiseer voertuig(terug naar spawn), backspace=reset voertuig, numpad= camera, num+ en num- =tijd, o = load secure en l = load lock(bij een flatbed vrachtwagen bijvoorbeeld). F1 t/m f12 zijn functie-toetsen, b.v. deuren openen in meeste auto's of haken van een towtruck uitrollen.

Op de website en op de wiki(zie website) staan verdere controls. Je krijgt in je installatiefolder ook een config bestandje waar je je graphics settings en controls kunt tweaken.

Ik heb er zelf ook een autootje voor gemaakt, maar die is nog lang niet af.

th_screenshot_144.jpgth_screenshot_171.jpg

Hoe je zelf een simpele auto maakt kun je vinden op deze pagina en deze pagina(+in het menu rechts). Die eerste is erg outdated, maar ik heb `m in het begin gebruikt voor mijn autootje, maar ik waarschuw je, het is wel redelijk ingewikkeld, en als je niets van 3dmodelling af weet zul je niet wat mooiers kunnen maken dan een buizen-autootje zoals die eerste tutorial, dus geen flex-bodies en al die zooi.

Bewerkt: door Mythbuster

• Reacties 31
  • Bezichtigingen 8.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1909657

erg mooie sim, vooral als er in een model veel Flexmodels inzitten vind ik het erg mooi om te zien :puh:

een paar pics van mij :D

Edit: even die Ibiza downlappen :tu:

Double Edit:

grappig beta karretje :bier:

oke, je moet hem dus niet laten crashen, 7000 toeren gaan draaien in z'n D, want dan doet ie dit :schater:

Nee klopt, de wielen exploderen soms nogal eens... Maar normaal gesproken kan je wel gewoon tegen muren aanrijden en alles :puh:

@BoerDave: Ga met je muis naar linksboven, kan je een nieuw voertuig spawnen :)

EDIT@Boer hieronder: Potver... TommyVercetti had ook altijd die profielfoto...

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1909668

erg mooie sim, vooral als er in een model veel Flexmodels inzitten vind ik het erg mooi om te zien :puh:

een paar pics van mij :D

Edit: even die Ibiza downlappen :tu:

Double Edit:

grappig beta karretje :bier:

oke, je moet hem dus niet laten crashen, 7000 toeren gaan draaien in z'n D, want dan doet ie dit :schater:

Nee klopt, de wielen exploderen soms nogal eens... Maar normaal gesproken kan je wel gewoon tegen muren aanrijden en alles :puh:

@Tommy: Ga met je muis naar linksboven, kan je een nieuw voertuig spawnen :)

Ik ben Tommy niet, maar bedankt :7 .

Die Fort Tudor is trouwens wel een mooie mod. Meeste mods die ik zie zien er erg lelijk uit maar deze is erg goed gelukt. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1909716

Die Fort Tudor is trouwens wel een mooie mod. Meeste mods die ik zie zien er erg lelijk uit maar deze is erg goed gelukt. :)

Sorry, Tommy_vercetti had vroeger precies dezelfde profielafbeelding, vandaar dat ik niet eens naar de naam keek xD

Maar die Tudor is inderdaad gaaf. Er zijn er nog meer van die auto, een Fourdoor, 'n militaire versie, 'n hotrod versie enzovoort. Als je nog meer mooie mods wil zou je eens moeten zoeken naar Gavril op het RoR forum. Gavril Zeta, Gavril X, Gavril G2S en nog meer! Dat zijn erg goeie wagens die goed deformen!

Ik streef ernaar om mijn Ibiza ook zo te maken, maar ik ben bang dat dat nog 'n half jaar duurt voordat ik er tijd voor heb...

Geplaatst:
comment_1909725

Sorry, Tommy_vercetti had vroeger precies dezelfde profielafbeelding, vandaar dat ik niet eens naar de naam keek xD

Maar die Tudor is inderdaad gaaf. Er zijn er nog meer van die auto, een Fourdoor, 'n militaire versie, 'n hotrod versie enzovoort. Als je nog meer mooie mods wil zou je eens moeten zoeken naar Gavril op het RoR forum. Gavril Zeta, Gavril X, Gavril G2S en nog meer! Dat zijn erg goeie wagens die goed deformen!

Ik streef ernaar om mijn Ibiza ook zo te maken, maar ik ben bang dat dat nog 'n half jaar duurt voordat ik er tijd voor heb...

Als die Ibiza van jou net zo goed gemaakt is, dan zal ik hem zeker downloaden :) . Vind de Seat Ibiza ook best een gave wagen.

Die Gravil is trouwens ook wel een goede. Als je nou ook nog een goede mercedes voor me heb vind ik je helemaal een held :puh: .

Bewerkt: door BoerDave

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1909735

Als die Ibiza van jou net zo goed gemaakt is, dan zal ik hem zeker downloaden :) . Vind de Seat Ibiza ook best een gave wagen.

Die Gravil is trouwens ook wel een goede. Als je nou ook nog een goede mercedes voor me heb vind ik je helemaal een held :puh: .

Helaas, m`n Ibiza is niet net zo goed, maar ik krijg er wel hele goede comments over op het RoR forum. Vind hem persoonlijk best leuk rijden, je kunt 't altijd een keer proberen :).

Ik weet zo even geen Mercedessen, wel een Lexus, maar die is niet net zo goed als die auto's van Gavril(gaat nogal moeilijk kapot en zo), en die zit er standaard al in dacht ik. Anders staat hij wel op de Repo. Je zou de Repo en het forum eens door kunnen zoeken anders...

• 2 weken later...
  • 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_1957388

jammer dat er tegenwoordig niet zoveel mooie ( met veel flexbodies ) crashbare auto's uitkomen :puh:

@mythbuster, bij het openen van je auto krijg ik Error 5 :{

Bewerkt: door commando

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.