- Reacties 31
- Bezichtigingen 8.2k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Mythbuster 10 posts
-
Dr.Oppai 6 posts
-
commando 4 posts
-
moechy 2 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Rigs of Rods
Ontwikkelaar: Pierre-Michel Ricordel (aka Pricorde) en Thomas.
Uitgever: -
Genre: Simulation/Free roam met voertuigen
Platforms: PC
Aantal spelers: 20 of zo...(Ja er is dus ook een online versie, maar daarbij kun je elkaar niet raken, zou je computer veel te erg vertragen*.
)
Release: Niet, het spel is gratis te downloaden op dit moment, maar het is nog niet "af"
Demo: Is een openbare beta goed genoeg?
Website: www.rigsofrods.com
Beschrijving:
(vertaling vanaf de website)
Rigs of Rods is een open source voertuig simulator. Rigs of Rods is anders dan andere simulators vanwege de soft-body physics, alle objecten, voertuigen, machines, objecten, zijn gesimuleerd in real-time als flexibele soft-body objecten, waardoor de simulatie extreem nauwkeurig is, alléén maar afhankelijk van hoe de voertuigen qua fysieke constructie gebouwd zijn.
Features:
-Soft-body physics. Objecten zijn heel afhankelijk van hun constructie en ophanging(bij voertuigen), maar ook van hun gewichtsverdeling die afhangt van hoe het object gebouwd is, in plaats van een paar nummertjes...
-Een vlieg physics gebaseerd op de daadwerkelijke vormen van de vleugels. Hierdoor zal een vliegtuig een stuk realistischer vliegen, enkel afhankelijk van de fysieke dimensies en vleugelvormen, net zoals bij X-plane.
-Een realistisch 'drijf' model gebaseerd op drukverschillen, waardoor boten met een complexe romp realistisch zullen bewegen in water.
-Support voor dual-core processing.
-Support voor AngelScript scripting
-Gebaseerd op de OGRE graphics engine.
Videos:
Specs:
CPU: P4 or equivalent AMD at 2GHz or more, better with HyperThreading technology or dual-core (RoR has dual-core support)
RAM:512 MB of RAM
Video Card: 3D Accelerated with 128MB of VRAM or more
DirectX 9c on Windows, or GLX on Linux
supports force feedback joysticks and wheels (except on Linux)
supports 3D sound effects with multichannel sound cards (enable the hardware sound renderer)
*Ik draai het spel zelf op een Phenom II X4 processor, 4Gb RAM en een ATI Radeon 4830HD videokaart. Als ik meer dan 6 voertuigen vlak bij elkaar zet(5 meter) en ik begin er met eentje op een paar meter afstand rond te rijden, dan lagged het verschrikkelijk, vooral als al die auto's beschadigd zijn. Probeer dus niet meer dan een paar voertuigen vlak bij elkaar te hebben als je van plan bent ergens er tegenaan te crossen, tenzij je écht een mega goede computer hebt.
Download @ www.rigsofrods.com
Menu in-game = met je muis naar bovenkant van 't scherm gaan, dan krijg je een uitrol menuutje. Dat is het menu, niets meer, niets minder(je kunt daarmee dus een auto spawnen, maar je kunt niet ingame van map wisselen...).
Als je wagen wil spawnen, zorg dat je ten eerste bij het installeren het optionele "vehicles pack"(of iets wat ongeveer zo heet) erbij installeert, dan heb je veel meer voertuigen en maps. Het spawnen doe je normaal gesproken door het kantoortje/zijgebouwtje van zo`n blauw gebouw binnen te gaan, rig-a-deal heet zo`n gebouw/"bedrijf"... Als dit gebouwtje niet vlakbij staat waar je spawnt heb je grote kans dat de map die jij hebt gekozen géén rig-a-deal heeft. Ga dan met je muis naar links bovenaan het scherm, dan kies je het linkse menu, en dan staat er iets als "spawn new vehicle". Kies die en je kunt uit alle categorieën een voertuig kiezen. Loads kun je spawnen door bij de platformen bij het oranje soort van praatpaaltje te gaan staan, dan krijg je ook een menu waar je kunt kiezen. Je kunt ook loads spawnen als je het menu bovenaan gebruikt
Controls zijn pijltjes en muis voor lopen en wsad/pijltjes voor rijden. Met de muis kun je tijdens het rijden ook je auto vastgrijpen en verslepen en zo, nogal handig als je vast komt te zitten
. Verder: i= herinitialiseer voertuig(terug naar spawn), backspace=reset voertuig, numpad= camera, num+ en num- =tijd, o = load secure en l = load lock(bij een flatbed vrachtwagen bijvoorbeeld). F1 t/m f12 zijn functie-toetsen, b.v. deuren openen in meeste auto's of haken van een towtruck uitrollen.
Op de website en op de wiki(zie website) staan verdere controls. Je krijgt in je installatiefolder ook een config bestandje waar je je graphics settings en controls kunt tweaken.
Ik heb er zelf ook een autootje voor gemaakt, maar die is nog lang niet af.
Hoe je zelf een simpele auto maakt kun je vinden op deze pagina en deze pagina(+in het menu rechts). Die eerste is erg outdated, maar ik heb `m in het begin gebruikt voor mijn autootje, maar ik waarschuw je, het is wel redelijk ingewikkeld, en als je niets van 3dmodelling af weet zul je niet wat mooiers kunnen maken dan een buizen-autootje zoals die eerste tutorial, dus geen flex-bodies en al die zooi.
Bewerkt: door Mythbuster