Het is niet nieuw, maar toch nog vrij onbekend. Adobe Photoshop Express voor op je smartphone, leuk om te doen maar vooral doeltreffend. Zie daar dan nu de eerste review op het forum over deze app. Maar boven wat deze applicatie leuk maakt is de prijs, je kunt 't namelijk helemaal gratis downloaden (provider-kosten voor internet niet meegeteld) Er zitten verschillende functies in Photoshop Express, lang niet zo veel als in Photoshop voor op je PC/Mac maar het zijn er genoeg om je foto leuk op te fleuren. De functies die erin zitten zijn zelf ook niet super uitgebreid maar wel goed uitgewerkt, simpel maar doeltreffend.
De functies zitten verstopt onder enkele menu's, of categorieën zou ik moeten zeggen. Ze zitten onder knoppen, ik heb hier alles onder elkaar staan zoals ze in de app ook in elkaar zitten. [table=border]Crop|Exposure|Soft Focus|Effects Straighten|Saturation||Borders Rotate|Tint Flip|Black & White |Contrast |Brightness[/table]
Het programma werkt dus simpel en heeft de bovenstaande functies, maar hoe werken ze dan? Heel simpel, je werkt door middel van een onzichtbare verschuif-balk, dus zoals je ze in het programma ook hebt, gewoon met je vinger over het scherm bewegen en het veranderd, naar links betekend naar beneden (het cijfer van het effect) en naar rechts is omhoog. Dus als je het contrast wilt verhogen beweeg je met je vinger naar rechts. Vervolgens klik je onderaan het scherm op het vinkje en het is gebeurd, maar als je het niet bevalt klik je gewoon op het rode kruisje.
Moeilijkheid: Het programma is heel makkelijk te begrijpen en je hoeft er geen Photoshop-Expert voor te zijn. Er is geen layer-panel als in de oorspronkelijke versie op de computer waar je de effecten echt over elkaar heen plaatst, je werkt zeg maar als in Paint, zonder lagen. Maar je kunt dan ook weinig verpesten of iets aangezien je niet kunt gummen of iets. Het programma is dus heel simpel te begrijpen.
Screen:
Uploaden: Ook een goeie toevoeging aan deze applicatie is dat je heel makkelijk je foto's kunt verspreiden, je kunt een Adobe-Account aanmaken en ze vervolgens hier uploaden, of je deelt ze gelijk naar Twitter, Facebook of via email.
Voorbeeld: Op het plaatje hieronder heb ik heel simpel voor de eerste keer gewoon wat uitgeprobeerd en het kwam er op deze manier uit. Links is vóór de bewerking en rechts is erna.
Zoals je ziet dus een leuk programma welke je dus gratis kunt downloaden en op deze manier dus on the go foto's kunt bewerken. Veel voordelen en weinig nadelen, zo is een nadeel eraan dat er weinig zelf aan de foto te doen is. Maar dat kun je ook niet verwachten van zo'n lichtgewicht programma'tje.
Ik raad dit programma aan, gewoon om eens te proberen, het kost je niks en je kunt hem anders altijd verwijderen! Ook hoop ik dat je iets aan deze korte review hebt gehad!
Adobe Photoshop Express
Voor Android en iOS
Het is niet nieuw, maar toch nog vrij onbekend. Adobe Photoshop Express voor op je smartphone, leuk om te doen maar vooral doeltreffend. Zie daar dan nu de eerste review op het forum over deze app. Maar boven wat deze applicatie leuk maakt is de prijs, je kunt 't namelijk helemaal gratis downloaden (provider-kosten voor internet niet meegeteld)
Er zitten verschillende functies in Photoshop Express, lang niet zo veel als in Photoshop voor op je PC/Mac maar het zijn er genoeg om je foto leuk op te fleuren. De functies die erin zitten zijn zelf ook niet super uitgebreid maar wel goed uitgewerkt, simpel maar doeltreffend.
De functies zitten verstopt onder enkele menu's, of categorieën zou ik moeten zeggen. Ze zitten onder knoppen, ik heb hier alles onder elkaar staan zoals ze in de app ook in elkaar zitten.
[table=border]Crop|Exposure|Soft Focus|Effects
Straighten|Saturation||Borders
Rotate|Tint
Flip|Black & White
|Contrast
|Brightness[/table]
Het programma werkt dus simpel en heeft de bovenstaande functies, maar hoe werken ze dan? Heel simpel, je werkt door middel van een onzichtbare verschuif-balk, dus zoals je ze in het programma ook hebt, gewoon met je vinger over het scherm bewegen en het veranderd, naar links betekend naar beneden (het cijfer van het effect) en naar rechts is omhoog. Dus als je het contrast wilt verhogen beweeg je met je vinger naar rechts. Vervolgens klik je onderaan het scherm op het vinkje en het is gebeurd, maar als je het niet bevalt klik je gewoon op het rode kruisje.
Moeilijkheid:
Het programma is heel makkelijk te begrijpen en je hoeft er geen Photoshop-Expert voor te zijn. Er is geen layer-panel als in de oorspronkelijke versie op de computer waar je de effecten echt over elkaar heen plaatst, je werkt zeg maar als in Paint, zonder lagen. Maar je kunt dan ook weinig verpesten of iets aangezien je niet kunt gummen of iets. Het programma is dus heel simpel te begrijpen.
Screen:
Uploaden:
Ook een goeie toevoeging aan deze applicatie is dat je heel makkelijk je foto's kunt verspreiden, je kunt een Adobe-Account aanmaken en ze vervolgens hier uploaden, of je deelt ze gelijk naar Twitter, Facebook of via email.
Voorbeeld:
Op het plaatje hieronder heb ik heel simpel voor de eerste keer gewoon wat uitgeprobeerd en het kwam er op deze manier uit. Links is vóór de bewerking en rechts is erna.
Zoals je ziet dus een leuk programma welke je dus gratis kunt downloaden en op deze manier dus on the go foto's kunt bewerken. Veel voordelen en weinig nadelen, zo is een nadeel eraan dat er weinig zelf aan de foto te doen is. Maar dat kun je ook niet verwachten van zo'n lichtgewicht programma'tje.
Downloaden
Android: https://market.android.com/details?id=com.adobe.psmobile
iOS: http://itunes.apple.com/us/app/adobe-photoshop-express/id331975235?mt=8
Ik raad dit programma aan, gewoon om eens te proberen, het kost je niks en je kunt hem anders altijd verwijderen! Ook hoop ik dat je iets aan deze korte review hebt gehad!
Bewerkt: door Zamg0d1