Jump to content
Geplaatst:
comment_1877021
Voor de dertiende editie van de avontuurlijke RTL 5-realityserie ‘Expeditie Robinson’, te zien vanaf donderdag 1 september, reizen zestien bekende survivors af naar een nieuwe locatie in het noordoosten van de Filipijnen. Deze exotische plek lijkt de hemel op aarde voor de deelnemers, maar niets blijkt minder waar. Meteen de eerste dag raast een cycloon over het eiland en wanneer een regenbui vervolgens drie dagen aanhoudt, zijn ze ervan overtuigd dat ‘hel op aarde’ bestaat.

Te midden van al het Filipijnse natuurschoon bevindt zich een opvallende plek die deze expeditie nieuw en bepalend is: een spookachtige grot zo groot als een kathedraal, aardedonker, vies vochtig en …vol vleermuizen. Een gevreesde verblijfplaats voor alle kandidaten. Waarom? Dat wordt in de eerste aflevering gelijk duidelijk.

Ook nieuw - en zeker zo bepalend - zijn de immuniteitsmunten. Op de eerste dag zijn er vijf per persoon te bemachtigen. Elke munt die op de eilandraad wordt ingezet, zorgt ervoor dat één stem op die persoon vervalt. Gevolg: onder elke stemming ligt een bom. Wie zet zijn of haar munten in en op welk moment? Niemand is zeker deze expeditie en wie normaal zonder pardon naar huis zou worden gestuurd, heeft nu nog een kans om te blijven door munten tevoorschijn te toveren. Het rekenen kan dus beginnen.

De VIPS gaan ook dit seizoen weer volledig met de billen bloot. Acteren of de schijn ophouden is onder deze barre omstandigheden onmogelijk. Sommige sterke spelers sneuvelen en hebben dat pas door als het al te laat is. Zwakkere, maar slimme, spelers komen verder dan iedereen voor mogelijk had gehouden. Sommigen worden keihard aangepakt, anderen op handen gedragen. Eén ding is duidelijk: ‘Expeditie Robinson 2011’ raakt zowel de BN’ers als de BV’ers tot op het bot.

Bron: rtl.nl

[table=header]Deelnemers

Katerine Avgoustakis (BEL)

Anne de Baetzelier (BEL)

Sipke-Jan Bousema (NL)

Tanja Dexters (BEL)

Niko van Driessche (BEL)

Sylvia Geersen (NL)

Lauretta Gerards (NL)

Kobe van Herwegen (BEL)

Dominique "Do" van Hulst (NL)

Freddy de Kerpel (BEL)

Nicolas Liébart (BEL)

Patrick Martens (NL)

Deborah Ostrega (BEL)

Esther Schouten (NL)

Jochem Uytdehaage (NL)

Sascha Visser (NL)[/table]

Vanaf 1 september iedere donderdag om 20.30 uur op RTL 5 en vanaf 5 september iedere maandag om 21.45 uur op 2BE.

Ze hebben wel weer de minder bekende BN'ers en BV'ers weten te vinden, wat mij betreft. Alleen Sipke-Jan, Do, Jochem en Sascha kende ik enkel bij naam. Bij de introductie van de deelnemers, afgelopen zondag, herkende ik ook Esther en Nicolas. Voor de rest allemaal onbekenden. Maar goed, dat maakt het programma er voor mij niet minder om: van mij mogen ze ook allemaal onbekende mensen als deelnemers hebben. Zo lang het spel maar gespeeld wordt :)

Wie gaat er kijken? En van wie verwachten jullie het meest in deze editie?

Zo op het eerste oog zijn voor mij Esther en Jochem de favorieten, puur omdat zij een sportverleden hebben. De Belgen ken ik niet goed genoeg om over te oordelen.

• Reacties 48
  • Bezichtigingen 4.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1890120

Daaaaaag Anne :cya: Blij dat zij er uit is, heb vanaf het begin al weinig sympathie voor haar. Die uitspraak van Jochem over eten in zijn koffer kan hem nog wel eens de kop gaan kosten; wat een sukkel, om op zo'n manier te proberen zijn eigen hachie te redden.

Geplaatst:
comment_1890124

Ik ben het helemaal met je eens, begreep ook wel dat Sascha gek werd van die Engelse uitspraken de hele tijd. Ik vind wel dat ze dit keer veels te veel lieten doorschemeren bij dat voorstukje van volgende week, dat met die ruzie om complotten enzo. :N.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1890127

Daaaaaag Anne :cya: Blij dat zij er uit is, heb vanaf het begin al weinig sympathie voor haar. Die uitspraak van Jochem over eten in zijn koffer kan hem nog wel eens de kop gaan kosten; wat een sukkel, om op zo'n manier te proberen zijn eigen hachie te redden.

Helemaal mee eens. Vlak voordat ze lieten zien dat Sascha zich ergerde aan al dat unnecessary English van Anne dacht ik precies hetzelfde: kap daarmee, da's irritant!

Wel weer een uitstekende cliffhanger trouwens. Kan nu al niet wachten op alle complotten die er blijkbaar gesmeed zijn.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1893761

Deze editie valt tegen. Moet je balletjes pakken en rookworst snijden voor immuniteit + je krijgt een lekkere pizza met wijn. God wat hebben ze het zwaar.

Haha, ja, ik vond de proef van vandaag ook erg tegenvallen. En dat winnaarseiland is me ook veel te luxe...ook steeds met 3 of 4 personen die daar naartoe mogen. Het is inderdaad niet zo zwaar als we gewend zijn van voorgaande edities.

Wat wél heel goed is in deze editie zijn de stemmingen met de munten. Zo'n stemming als vandaag heb ik nog niet vaak gezien. En ook volgende week wordt weer erg interessant lijkt 't :)

Geplaatst:
comment_1893763

"Drie vrouwen, drie brieven van thuis, dat wordt huilen." Inderdaad, het was om te janken :7 Niko vind ik een vuile bommenlegger, ik ben benieuwd wat het effect is op de volgende aflevering.

@Kai-ShockWave: Je moet je post even in een spoiler zetten, onze Vlaamse vrienden zien het pas volgende week ;)

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1899836

Leuke aflevering gister, met een mooie proef. Hoewel Niko niet mijn favoriete deelnemer is, vond ik hem wel heel sterk spelen, en was hij daarmee zeker de terechte winnaar. En Jochem is er wel volledig ingetuind, maar hij begreep het wel, en dat siert hem. Hij was tenminste niet zo over de zeik als Esther vorige week, die keek alsof ze iedereen wel kon dooien.

er2011-e11-119.jpg

Ik ben benieuwd naar volgende week, het wordt steeds spannender.

Geplaatst:
comment_1899838

Ben ik helemaal met je eens, Jochem vond het zelf ook dom dat hij er was ingetuind. Dat vond ik wel goed van hem. Niko speelde het inderdaad erg tactisch, Patrick had natuurlijk eigenlijk moeten winnen, maarja. :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.