Jump to content
Geplaatst:
comment_1877057

Hey,.

Bij mij is het zo, dat als je een vehicle spawnt, respawnt hij na 5 seconden op de plek waar hij gespawnt werd door de speler.

Dit is natuurlijk waardeloos want zo staat binnen no-time je server vol voertuigen.

nu dacht ik even heel simpel het volgende te doen, wat toch niet zo simpel is dan dat ik dacht :puh: :P

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
new destroy;
if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid])
{
	DestroyVehicle(destroy);
}
   return 1;
}

Als je jezelf afvraagt vanwaar "pvehicle[playerid]?"

on top:
new pvehicle[MAX_PLAYERS];

verderop:
pvehicle[playerid] = CreateVehicle(458,X,Y,Z,A,0,0,5);
PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0);

Errors:

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 211: possibly unintended assignment

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : warning 215: expression has no effect

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 001: expected token: ";", but found ")"

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : error 029: invalid expression, assumed zero

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\vehicle.pwn(117) : fatal error 107: too many error messages on one line

thanxx,, :)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1877089

heel simpel. je hebt een haakje teveel bij vehicleid))

if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid)) == pvehicle[playerid])

moet zijn

if(destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid])

Stom overhet hoofd gezien foutje :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1877188

Hmmm, op de een of andere manier spawnt, ondangs deze functie de car alsnog opnieuw op de plek waar hij gespawnt is.

Op deze manier komt de server alsnog bomvol te staan met voertuigen.

Is er niet een andere functie waardoor de gespawnde voertuigen met carmenu volledig uit de server verwijderd worden??

public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid)
{
new destroy;
destroy = GetPlayerVehicleID(vehicleid);
if(GetPlayerVehicleID(vehicleid) == pvehicle[playerid])
{
	DestroyVehicle(destroy);
}
   return 1;
}

Geplaatst:
comment_1877225
#include <a_samp>

new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES];

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid);
else AlreadySpawned[vehicleid] = true;
return 1;
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1877244

#include <a_samp>

new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES];

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid);
else AlreadySpawned[vehicleid] = true;
return 1;
}

nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v

Geplaatst:
comment_1877282

nope, gaat hem niet worden, ook hiermee spawnt hij gewoon weer op de plek terug waar hij gespawnt was toen iemand hem spawnde met /v

t'was geen script hoor. gwn een kleine snippet. wat je zou kunnen gebruiken in het /v script?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1877330

uhm, als jij me uitlegt hoe? :puh:, ik heb deze functie nog nooit eerder gebruikt dus vndaar..

en ik heb altijd geleerd dat hoe meer vragen je stelt hoe meer je leert en onthoud dusja :puh:

Zo werkt het spawnen met /v :

                   case 1:
                   {
                       pvehicle[playerid] = CreateVehicle(404,X,Y,Z,A,0,0,5);
                       PutPlayerInVehicle(playerid, pvehicle[playerid],0);
                   }

Geplaatst:
comment_1877420

#include <a_samp>

new bool:AlreadySpawned[MAX_VEHICLES];

public OnVehicleSpawn(vehicleid)
{
for(new i; i<MAX_PLAYERS; i++)
{
	if(pvehicle[i] == vehicleid)
	{
		if(AlreadySpawned[vehicleid]) DestroyVehicle(vehicleid);
		else AlreadySpawned[vehicleid] = true;
	}
}
return 1;
}

dat toevoegen indat script

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1878060

tjah? heb 80 jaar terug voor het laatst pawn gedaan. weet ook alles niet meer?, even wachten op Big Boss of Megadreams

haha oke dan =]

In ieder geval bedankt voor je hulp :)

Geplaatst:
comment_1878072

Die code hoort in ieder geval wel te werken ook al is het een beetje omslachtig maar goed dat is mijn mening. Kan ik even je hele code zien? Als deze te groot is wil je hem dan alsjeblieft even op pastebin.com zetten?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1878190

Die code hoort in ieder geval wel te werken ook al is het een beetje omslachtig maar goed dat is mijn mening. Kan ik even je hele code zien? Als deze te groot is wil je hem dan alsjeblieft even op pastebin.com zetten?

Dit is wat ik tot nu to heb:

http://pastebin.com/R5nyuBC6

Ik heb dit vehicle menu gewoon in mijn gamemode staan, dus vandaar alleen de lines die met het /v menu te maken hebben.

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.