Jump to content
Geplaatst:
comment_1888610

1000px-IOS_11_logo.thumb.png.2d8d9ec3e5b47a77bb9e14fb97d97a7f.png

Een grote stap voor iPhone.

Een megasprong voor iPad.

Vanaf nu beschikbaar.

iOS 11 is compatibel met:

iPhone iPad iPod touch
iPhone X 12,9-inch iPad Pro (2e generatie) iPod touch (6e generatie)
iPhone 8 12,9-inch iPad Pro (1e generatie)  
iPhone 8 Plus 10,5-inch iPad Pro  
iPhone 7 9,7-inch iPad Pro  
iPhone 7 Plus iPad Air 2  
iPhone 6s iPad Air  
iPhone 6s Plus iPad (5e generatie)  
iPhone 6 iPad mini 4  
iPhone 6 Plus iPad mini 3  
iPhone SE iPad mini 2  
iPhone 5s    

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

• Reacties 1.1k
  • Bezichtigingen 136.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2408755

Zojuist toch maar naar iOS 10 ge-upgraded.

Bleek na het installeren dat ze alweer bij 10.0.2 zijn. :puh:

En de eerste ontwikkelaarsversie van iOS 10.1 is ook al even uit (grootste verandering is dat iPhone 7 Plus-gebruikers het al eerder aangekondigde Depth of Field-effect kunnen gebruiken). Zal denk ik vóór december nog uit komen. Maar Apple is altijd wel vrij snel met updates, vooral omdat bij nieuwe toestellen toch vaak wat issues zijn. Bij de iPhone 5s had je bijvoorbeeld een soort 'blue screen of dead' vanwege de migratie naar een 64-bit architectuur. Bepaalde apps konden daar niet goed mee overweg, dus Apple bracht op een gegeven moment een update uit die dit probleem fixte. Dat is weer een pluspuntje van Apple boven de concurrentie: ze kunnen problemen sneller verhelpen.

Verwacht sowieso nog wel wat andere updates voordat iOS 10.1 uitgebracht wordt overigens. :puh:

Ik blijf voorlopig op ios9

Reden? Bang dat je toestel trager wordt? Zo ja, als ik mag geloven wat ik op Macrumors lees draait iOS 10 prima op een iPhone 5. Voor de beste prestaties heb je meer aan een iPhone 5s en nieuwer.

Geplaatst:
comment_2408763

Reden? Bang dat je toestel trager wordt? Zo ja, als ik mag geloven wat ik op Macrumors lees draait iOS 10 prima op een iPhone 5. Voor de beste prestaties heb je meer aan een iPhone 5s en nieuwer.

Nee. Ik vind het verscrikkelijk wat ze met het berichtencentrum hebben gedaan. Ik heb mijn widgets graag daar en niet op het homescreen. Met iOS 8 of 9 hebben ze me ook al genaaid met hoeveel notificaties per app weergegeven worden in BC en nu dit. Ik ben erg gehecht aan bepaalde functies en als ik door niet te updaten dat kan blijven behouden, doe ik dat, voorlopig.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2408770

Nee. Ik vind het verscrikkelijk wat ze met het berichtencentrum hebben gedaan. Ik heb mijn widgets graag daar en niet op het homescreen. Met iOS 8 of 9 hebben ze me ook al genaaid met hoeveel notificaties per app weergegeven worden in BC en nu dit. Ik ben erg gehecht aan bepaalde functies en als ik door niet te updaten dat kan blijven behouden, doe ik dat, voorlopig.

Widgets zijn nog steeds in berichtencentrum beschikbaar. ;)

Om precies te zijn: op het toegangsscherm, beginscherm en berichtencentrum. Verschil is alleen dat de widgets-pagina niet meer standaard is zegmaar. Wanneer je berichtencentrum opent moet je nog naar links swipen en dan krijg je het widgetspaneel te zien.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2408802

Verschil is alleen dat de widgets-pagina niet meer standaard is zegmaar.

En daar gaat het mij nu juist om. :')

Oh haha. xD Maar dan nog, hoe erg is het om één keertje extra te moeten swipen? Ik bedoel, ik vind wel dat Apple op z'n minst een optie moet inbouwen waarmee je aangeeft of je de widgets-pagina standaard zichtbaar wilt hebben, maar ik zie het niet daadwerkelijk als een minpunt ofzo. Maar dat ben ik dan weer. :puh:

Geplaatst:
comment_2408817

Verschil is alleen dat de widgets-pagina niet meer standaard is zegmaar.

En daar gaat het mij nu juist om. :')

hoe erg is het om één keertje extra te moeten swipen?

één keer te veel. Ik ben het zo eenmaal gewend en wil het graag ook zo houden.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2409466

Ondertussen 11 oktober.. nog steeds aan het wachten op een Jet Black toestel emo.gif Apple levert bar weinig aan providers op moment. De toestellen zijn in de Apple store's daarentegen al geruime tijd op voorraad. Het is dat ik een early renewal heb gedaan anders was ik al lang naar Amsterdam getrokken puh2.gif Ook de levering van mijn Apple Watch Series 2 schiet niet op. ETA op moment: 7 november frown.gif

Edit:

Toevallig is de AW2 vandaag verzonden.

Bewerkt: door Davedavy

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_2410596

*Ziet prijzen nieuwe MB's*

*Valt van zijn stoel*

Ik begrijp er helemaal niks meer van als Apple geen daling in zijn verkoop ziet met de huidige MB prijzen. Dit is toch niet meer voor de normale mens? Ik kan het me in ieder geval niet permitteren zonder mezelf "pijn te doen".
Geplaatst:
comment_2410600

*Ziet prijzen nieuwe MB's*

*Valt van zijn stoel*

Ik begrijp er helemaal niks meer van als Apple geen daling in zijn verkoop ziet met de huidige MB prijzen. Dit is toch niet meer voor de normale mens? Ik kan het me in ieder geval niet permitteren zonder mezelf "pijn te doen".

Vanuit Apple's perspectief begrijp ik het meer dan goed, maar vanuit het perspectief van consumenten die bereid zijn dit soort exorbitante prijzen neer te leggen, daar kan ik met me hoofd nog niet bij :N:vp:
Geplaatst:
comment_2410610

Ja maar ik denk dat deze bedragen nét wat te hoog zijn voor de normale consument. Ik overweeg nu over te gaan op Windows (wellicht zelfs Microsoft) want zelfs voor mij als Die Hard Apple fan is 2000€ voor een laptop met die specs te veel.

De enige die dit kopen zijn Apple fans met erg gevulde beurzen en een paar graphic guru's die meerwaarde in zien. Deze extreme bedragen zijn niet goed te praten.

Geplaatst:
comment_2410611

Ik heb een aardig aantal comments op Apple-fora gelezen en daar vindt ook bijna iedereen het te veel geld. Ik hoop dat de verkopen fors dalen en dat Apple zo inziet dat dit nergens op slaat.

Geplaatst:
comment_2410616

Ik heb gisteren ook de live-event bijgewoond en ik moet eerlijk zeggen dat ik het zeer teleurstellend vond:

- Alleen Macbook Pro's. Waar zijn de Mac Mini's en Mac Pro's?

- OLED-balkje alleen op de duurdere modellen.

- Geen Kaby Lake processors.

- AMD GPU's... Geen officiële CUDA-support dus.

- "Revolutionair", "The Best" en vooral "EVER MADE!". Schei toch uit :7

- LG-beeldschermen tentoonstellen. Bracht dan gelijk een nieuw Cinema Display USBC Scherm uit.

- Alleen maar USB C poorten. Prachtig, maar de nieuwe iPhone's en de rest van de wereld gebruiken nog steeds USB-A connectors.

En dan die instapprijzen :kots:

Ik, als Apple fan, vond de prijzen van de Macbooks altijd al te hoog maar dit gaat nergens meer over.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2410620

Ik heb een aardig aantal comments op Apple-fora gelezen en daar vindt ook bijna iedereen het te veel geld. Ik hoop dat de verkopen fors dalen en dat Apple zo inziet dat dit nergens op slaat.

Het probleem zit 'm vooral in de prijzen buiten de VS. Want onder meer door al die reguleringen van de EU betalen we een flinke mep bovenop de originele prijzen. Ter vergelijking: de entry-level MacBook Pro mét Touch Bar en Touch ID kost $1799. In Nederland is dat €1999, wat omgerekend uitkomt op ongeveer $2173. En dat is niet alleen de schuld van de EU of Nederland, maar ook die van Apple zelf. De meeste bedrijven zouden in dit geval de prijzen alsnog consistent proberen te houden in alle landen.

Aan de andere kant: die Surface Book van Microsoft kost ook aardig wat, hoor. Entry model is $2399, duurste model is $3299. En niet zeggen dat je daar betere hardware voor krijgt, want dat valt op zich nog best mee. Ik zal die entry modellen eens vergelijken:

Surface Book ($2399)

13,5-inch display

3000x2000 pixels

256 GB SSD

Intel Core i7 (Skylake)

8GB RAM

NVIDIA GeForce GTX 965M (2GB GDDR5)

MacBook Pro ($2399)

15-inch display

2880x1800 pixels

256 GB PCIe SSD (tot 3,1 GB/s)

2,6 GHz quad-core Intel Core i7 (Skylake)

16 GB RAM (2133 MHz)

Radeon Pro 450 (2 GB)

Vier Thunderbolt 3-poorten (tot 40 Gbps)

Touch Bar en Touch ID

Met andere woorden: je betaalt dezelfde prijs in US$, maar krijgt bij de MacBook Pro wel een groter scherm, snellere SSD, meer en mogelijk zelfs sneller RAM geheugen, Touch Bar en Touch ID. En dan weet ik zo nog niet eens de kloksnelheid van de CPU die de Surface Book heeft. Wel las ik ergens dat die mogelijk maar twee cores heeft, ook nog zoiets. Maar ik ga Microsoft niet afkraken hier, want ik vind dat ze serieus goed bezig zijn op het gebied van hardware. Ze proberen het tenminste nog, daar kan Apple een puntje aan zuigen. puh2.gif

Ik heb gisteren ook de live-event bijgewoond en ik moet eerlijk zeggen dat ik het zeer teleurstellend vond:

1 Alleen Macbook Pro's. Waar zijn de Mac Mini's en Mac Pro's?

2 OLED-balkje alleen op de duurdere modellen.

3 Geen Kaby Lake processors.

4 AMD GPU's... Geen officiële CUDA-support dus.

5 "Revolutionair", "The Best" en vooral "EVER MADE!". Schei toch uit emo.gif

6 LG-beeldschermen tentoonstellen. Bracht dan gelijk een nieuw Cinema Display USBC Scherm uit.

7 Alleen maar USB C poorten. Prachtig, maar de nieuwe iPhone's en de rest van de wereld gebruiken nog steeds USB-A connectors.

En dan die instapprijzen pukey.gif

Ik, als Apple fan, vond de prijzen van de Macbooks altijd al te hoog maar dit gaat nergens meer over.

Even genummerd, zodat ik makkelijker op je punten kan reageren. puh2.gif

1: Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af. Wellicht brengen ze hier binnenkort een 'silent' upgrade voor uit, dat gebeurt immers vaker.

2: Correctie: op de 'standaard' modellen. Het model zonder Touch Bar is nu min of meer de vervanger van de MacBook Air, en moet je niet zozeer als entry model beschouwen. De 13-inch MacBook Pro met Touch Bar is nu min of meer het entry model. Het feit dat processor een flinke downgrade (2 GHz) is t.o.v. goedkoopste model mét Touch Bar (2,9 GHz) bewijst dat min of meer. Ook de snelheid van het werkgeheugen en de specs van de integrated graphics zijn overigens wat minder. Verder heb je maar twee Thunderbolt-poorten i.p.v. vier.

3: Daar is een reden voor: die zijn op dit moment alleen als dual-core variant beschikbaar. Natuurlijk hadden ze ervoor kunnen kiezen om de 13-inch MacBook Pro hiervan te voorzien. Immers, mijn 13-inch MacBook Pro heeft een Broadwell processor, terwijl de 15-inch MBP van rond dezelfde periode nog een Haswell processor heeft. Dus dat was een optie geweest. Maar waarschijnlijk wilde Apple alles meteen gelijktrekken, en dus heb je nu Skylake bij alle modellen.

4: Niet om Apple's keuze goed te praten, maar Apple switcht regelmatig tussen fabrikanten voor dedicated graphics. Ene keer is dat Nvidia, andere keer AMD. Deze keer is dat blijkbaar dus AMD.

5: Dat is gewoon standaard als het gaat om marketing, iedere fabrikant doet dat wel. En als ze het hebben over bijvoorbeeld "The best MacBook we've ever made", dan liegen ze in ieder geval niet, haha. emo.gif

6: Had gekund, had gekund. Vind het persoonlijk qua design ook niet zo mooi, zo'n LG-scherm i.c.m. een Mac.

7: Correctie: Thunderbolt 3 (met zelfde vormfactor als USB-C) poorten, die gaan tot 40 Gbps. En ze werken onder het principe van 'one port to rule them all'. Je hebt weliswaar allerlei dongles nodig (waar ik ook niet echt een fan van ben), maar dan kun je USB-A, HDMI, Thunderbolt 1/2 en DisplayPort gebruiken. Ze fungeren ook allemaal als poort om je Mac mee te kunnen opladen. Dankzij die ondersteuning voor Thunderbolt 3 kun je één 5K-display of twee 4K-displays aansluiten op het 13-inch model. Bij het 15-inch model is dat twee 5K-displays of vier 4K-displays. En allemaal gewoon op 60 Hz.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.