Jump to content

[Theorie] CryEngine 3-gerucht is misschien waarheid?

Geplaatst:
comment_1891083

Ik wil graag op basis van twee bronnen, waarvan één een gerucht is uit het het grote GTA V topic een theorie uit de doeken doen. Hier komt 'ie.

De bronnen

Bron 1:

[table=header]#3|volgende GTA(5) gebruikt de CryEngine 3

Gevonden door|

Bron van engine|

Het gerucht|De volgende titel in de Grand Theft Auto serie zou gebruik maken van de uitgebreide, realistische omgevings-engine die je ziet in de video.[/table]

Bron 2:

Bijgewerkte Wikipedia pagina over de RAGE engine

De theorie

Zoals bekend is de RAGE engine sinds MC:LA de drijvende motor achter Rockstar's spellen. Nou zag ik vandaag tot mijn verbazing dat Rockstar Games zelf blijkbaar praat over "RAGE 2.0" sinds de ontwikkeling van Max Payne 3. (dus na Red Dead Redemption) Het gerucht hierboven kan dus waar zijn: Dat zou betekenen dat de RAGE engine voor Max Payne 3 en GTA V is opgebouwd uit onder andere de basis-elementen Euphoria, CryEngine en Bullet physics. Jammer aan de eerste Max Payne 3 trailer is dat je daarin, op de helikopter scène na, geen enkel beeld nog ziet waarin je goed de omgeving ziet "werken". Je ziet vooral Euphoria aan het werk met de karakters uit het verhaal.

Nu ben ik meer dan voorheen benieuwd naar de trailer, zeker even naast de hierboven staande video houden en vergelijken. Wat denken jullie, kloppende theorie of vergezocht? ^_^

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1892494

het is inderdaad een nieuwe engine

Naar mijn idee ziet de trailer er als de RAGE engine uit. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de character models, ziet het eruit als een verbeterde versie van L.A. Noire.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1892805

Het gerucht was ook niet dat er een totaal nieuwe engine zou komen, alleen dat er elementen van de CryEngine3 wellicht zouden worden opgenomen in RAGE.

Ik zie in ieder geval duidelijk RAGE terug in de trailer, maar dan wel een heel mooie update ervan, wauw. Rockstar heeft duidelijk gekeken op Youtube naar de ICE enhancer video's. ^_^

Geplaatst:
comment_1893091

Zat net nog in een leuke discussie op GTA IV, online... Echt een gezellige discussie weet je wel, waar je iemand rustig probeert te vertellen dat GTA 5 gewoon op de RAGE engine draait, en niet op de CryEngine 3, maar dat er misschien wel elementen van de CryEngine3 in zijn gebruikt, en dan krijg je van iemand die helemaal niet op zit te letten terug: "ARE YOU F*CKING RETARDED, IT'S THE NEW UNREAL ENGINE YOU STUPID IDIOT IT'S MUCH BETTER" met de nodige scheldwoorden erbij door de microfoon... Fijn is dat altijd :)

Ik zie in die trailer duidelijk de RAGE engine terug, de straat is exact hetzelfde, iets meer high quality, sommige auto's die dezelfde modellen hebben hebben exact dezelfde texture filtering(b.v. de koplampen en achterlichten van de politiewagen zijn exact hetzelfde als in GTA IV, een compleet andere engine zou die textures ietwat anders weergeven), enzovoort enzovoort.

Daarbij lijkt het me vrijwel ondenkbaar dat Rockstar nu al een nieuwe engine zou gebruiken, terwijl de RAGE nog steeds erg modern is en qua graphics nog makkelijk met zijn tijd mee gaat. Het zou voor hen echt zonde van de tijd en het geld zijn om een nieuwe engine te kopen of te ontwikkelen, en al die features werkend te krijgen(vliegtuigen, vrachtwagen aanhangers, honden, al die zooi). Kijk nou naar het verschil tussen GTA 3 en San Andreas. Grafisch is San Andreas 20 keer beter, terwijl het gewoon dezelfde engine gebruikt. En in GTA 3 was er niet zoiets als bruikbare aanhangers, sleepwagens, gokken, jetpacks en dat soort dingen... In San Andreas was die engine zo ver opgewaardeerd dat ze dat allemaal konden maken.

Hetzelfde gebeurd nu met RAGE, in GTA 4 was Rockstar nog maar net ermee begonnen dus hadden ze de bouwstenen nog niet klaar om al dat soort dingen erin te gaan verwerken, terwijl dat in GTA 5 wel gebeurd.

Ik ben er overigens ook van overtuigd dat nog steeds Euphoria als physics engine wordt gebruikt, geweldige physics natuurlijk. Hoop wel dat dat nu ook wat verbeterd wordt. Ik vind dat 't wel slecht is dat we in GTA 4 nog steeds niet stil kunnen staan op een rijdende Packer omdat de physics engine dat niet snapt, en dat dat in een spel als Driver SF wel gewoon kan... Dat soort physics glitches moeten nu wel gefixed zijn imho. (In RDR kun je wel stilstaan in zo`n trein zonder glitches dus....)

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1893095

@MB schreef

Hetzelfde gebeurd nu met RAGE, in GTA 4 was Rockstar nog maar net ermee begonnen dus hadden ze de bouwstenen nog niet klaar om al dat soort dingen erin te gaan verwerken, terwijl dat in GTA 5 wel gebeurd.

Ze hadden natuurlijk altijd eerst het ontiegelijk awesome ROCKSTAR PRESENTS - Tabletennis

Maar eigenlijk heb je wel gelijk :puh:

De technologie verranderd, en die kunnen ze toepassen op de nieuwe engine :)

Steeds als ik RAGE met hoofdletters zie denk ik aan de game van ID :puh:

Oh en stel je voor:

GTA de frostbite engine!!!!!! totale destructie omdat het kan!

Bewerkt: door blackops

  • 4 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.