Jump to content
Geplaatst:
comment_1891120

Eerst en vooral, ik heb hier nog geen enkel topic over gevonden, zoek-functie gebruikt en niks gevonden omtrent dergelijks.

Dit is ook geen vraag, eerder een kleine hypothese en een manier om gezamenlijk eventjes stil te staan bij het Liberty City zoals we het kennen, LC in 2008.

Iconische afbeelding van de Broker Bridge

188344-brooklyn_bridge_super.jpg

Nu dat een trailer is aangekondigd voor GTA V wil ik toch nog even terugkijken op het tot ons gekende Liberty City.

Ik ben dus sinds vandaag terug IV gaan spelen en er vielen mij weer enkele dingen op die ik vroeger ook al had gezien.

Werkzaamheden

Deze 2 stippenboelen staan voor enkele werkzaamheden rond Bohan en Dukes. De bovenste zijn de werken aan de Northern Expressway in Bohan,

alleszins toch het verlengde aangezien de snelweg in 2008 stopte aan het verkeerspunt met Lompoc Avenue.

Men is in 2008 aan het werken aan de steunpilaren voor deze snelweg en deze is ook begaanbaar. Ze stopt echter voor alleer

ze de kust van Chase Point bereikt. Waar gaat deze snelweg heen? Wel, onder de afrit van de East-Borough Bridge in South Bohan ligt een grote werf,

te betreden via een verlengde van Attica Avenue. Hier werkt men aan het verlengde van de snelweg, nadat ze over Chase Point zal worden aangelegd.

Hier links op de foto te zien (mogelijk te grote afbeelding)

SouthBohan-GTA4-westwards.jpg

Wanneer je deze werf bekijkt lijkt de snelweg zich dus richting Algonquin te wenden, maar naar waar dan?

Ze maakt op het laatste een vreemde bocht, dus een aansluiting met Topaz Street is het dus niet.

De tweede bollenhoop staat voor een zijbaan van de 3- en 8-Subwaylijn in Dukes, waar al een station ligt (Dukes Boulevard Station) maar waar de lijn stopt.

De lijn lijkt echter klaar voor een vervolg, dat naar mijn aanvoelen dan ene verbinding met Bohan moet gaan vormen, aangezien dit anderzijds langs Grand Easton moet verlopen.

Deze zijarm interesseert me wel. Hier een afbeelding van Dukes Boulevard Station (mogelijk te grote afbeelding)

DukesBoulevardstation-GTA4.jpg

Bierbuikje's bijdrage:

Liberty City Freight Line

Een klein stukje van een oude vrachtlijn in Liberty City, gebaseerd op de NY High Line.

In New York omgebouwd tot een klein park boven het straatbeeld, in Liberty City gewoon vervallen.

Martygascar's bijdrage:

Een snapmap met enkele snelwegen die eigelijk wel hadden gelinkt kunnen worden in de ontwikkeling van LC.

Klik

Wat zijn jullie ideeën over deze werkzaamheden? Naar waar leiden de toekomstige lijnen en zijn er ook meer van dergelijke voorbeelden? Ik hoor het graag.

The Underground Productions©

Met toestemming van IV: Moderatoren

Bewerkt: door Phoenyxar

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2309833

Persoonlijk ben ik meer van de bus. Met buslijnen heb je veel meer vrijheid. Zelf ben ik zeker fan van deze kaart.

Tja, het is hem dat er nergens een echte buslijn in de games zit dat het voor mij wat minder doet.

Juist vanwege het feit dat er geen echte buslijnen in het spel zitten, wat overigens erg spijtig is, heb je een hoop vrijheid. Doordat de lijn van de Subway er al ligt, heb je daarin voor mijn gevoel minder vrijheid, omdat je al gauw gaat voortborduren op wat er is.

Geplaatst:
comment_2309844

Vroeger ging ik altijd een bus stelen en de bushaltes langs in Liberty City. Ik vond dat altijd wel leuk, maar het verbaasde me dat je niet gewoon de bus kan nemen en naar een bepaalde halte kan gaan. Ik geloof dat ik het een keer had meegemaakt met een missie die verkeerd was gegaan bij Roman zijn bedrijf, maar daar houdt het ook wel mee op.. Interessant topic. ;)

• 7 years later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.