Jump to content
Geplaatst:
comment_173448

Ik ben pas begonnen met renders uitknippen en het is erg leuk om te doen.

Wat is dat, renders uitknippen? Als je renders uitknipt, dan knip je het plaatje zo mooi uit dat je de achtergrond niet meer ziet en je alleen het plaatje hebt wat je eigenlijk wou.

Ik ga jullie hier uitleggen hoe je renders moet uitknippen.

Plaatje:

tekken5027800x6408uy.th.jpg

1) Open het plaatje bij photoshop. Daarna duplicate je de layer zoals hier onder is gedaan.

duplicate9ct.jpg

2) Sta nu op de onderste layer. Kies een kleur uit die niet in de render voor komt ik heb licht groen gekozen. Druk nu 'ctrl + A' en daarna 'ctrl + backspace.

Vul het met de kleur dat jij gekozen hebt. Ik heb licht groen gekozen. Je onderste layer is nu in de kleur die hebt gekozen. Je ziet misschien nog wel een lijn om je plaatje klik gewoon even met de 'rectangular-tool' op het plaatje wat naast de move tool staat, dan is die lijn weg.

Dit is hoe het eruit zou moeten zien.

duplicate3io.jpg

3) Zorg dat je weer op de bovenste layer staat en zoom een beetje in op het plaatje. Daarna pak je de 'polygonal lasso tool'. En doe je zoals ik heb gedaan, je ziet dat ik een vak heb gemaakt als je dat hebt druk je op 'delete'. Als je dat hebt gedaan dan wordt je gemaakte vakje lichtgroen want dat is de kleur die ik heb uitgekozen.

Doe elke keer een klein stukje tot dat je alles er omheen hebt weggesneden.

duplicate4ba.th.jpg

4) Als laatst hoort het er zo uit te zien.

5) Druk op een het gekleurde deel wat bij mij groen is met je 'magic stick' en daarna ctr+alt+D. Er komt een schermpje tervoorschijn en selecteer de feather op 1px en druk op 'oke'.

Als je dat hebt gedaan druk dan een paar keer op 'delete' zodat de randjes om de afbeelding die jij eruit wil knippen wat mooier worden. Druk nu ctrl+D dan gaat het weg en kan je naar de volgende. Dit doe je bij elke vak.

duplicate3ce.th.jpg

6) Maak nu met je "polygonal lasso tool" een omtrek om de achtergrond zodat de achtergrond ook groen wordt en druk daarna ook op delete.

Zoals je ziet sta ik daar op de onderste layer je moet op de bovenste layer staan, sorry.

duplicate3lb.th.jpg

7) Nu heb je alles om het plaatje groen of een andere kleur.

Vink de onderste layer het oogje uit en save en als PNG op.

We zijn klaar!

Je kan altijd nog even met je gummetje de scherpe kantjes wat minder scherp maken.

Eind resultaat!!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden nu kan je misschien eindelijk het plaatje nemen wat jij zo graag in je sig zou willen hebben. ;)

duplicate7lk.th.jpg

• Reacties 98
  • Bezichtigingen 54.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_382678

Je kunt dit veel gemakkelijker doen via de Polygonal Lasso Tool, en eens je de randen geselecteerd hebt, druk je op CTRL + SHIFT + I

Dan kom je toch hetzelfde uit? :*D

EDIT: zowat iedereen was me voor

Bewerkt: door Blu3ice

• 4 maanden later...
Geplaatst:
comment_484093
staat adobe photoshop standaard op de computer of moet je dat downloaden staat het wel standerd waar dan?

Dat mocht men willen dat het er standaard op stond. Het progamma kost echt heel veel geld. Je kan in ieder geval een gratis trial downloaden op de site van Adobe, het is een trial van 30 dagen dus na 30 dagen zal je het progamma niet meer kunnen opstarten.

Hier kun je Photoshop downloaden:

http://www.adobe.com/downloads/

Hij staat onder het kopje: Print publishing.

Geplaatst:
comment_484262
is er dan ook een programma wat wel gratis is.

kan ik naar 30 dagen gewoon weer downloaden? en weer gebruiken?

Na het downloaden van Photohsop, zul je bij de instalatie een serial code moeten invoeren. Als je dat gedaan hebt zal je je moeten registreren. Doordat je, je registreert word het allemaal bijgehouden. Dus die 30 dagen trial en of je al een keer eerder een trial hebt gebruikt. Al met al komt het er op neer dat je slechts één keer de trial kan gebruiken, als je hem na verloop weer wilt downloaden zal je hem niet kunnen instaleren. Als je hem steeds weer kon downloaden voor 30 dagen, zou je hem net zo goed niet kunnen verkopen.. :)

Een ander progamma weet ik niet, voorzover ik weet kan je sigs maken met Powerpoint, daar is een tutorial over die vind je in de tutorial afdeling. Maar verder.. geen idee.

Geplaatst:
comment_485889
Wat een domme tutorial, zeer onzinnig. Neem gewoon de magnetic tool en het lukt ook

Anders kun je het op dezelfde manier doen als de tut, maar dat groene is gewoon dom :cab:

Of jij bent dom. Je zult wel zo'n simpele render gepakt hebben, maar je hebt plaatjes war de achtergrond en wat je wilt renderen bijna dezelfde kleur hebben en wil je het dan netjes doen, kun je niet zonder die achtergrond. En de magnetic tool is niet percies.

@Nielok, Die 'dom' sloeg eigenlijk niet echt op hem. Meer over zijn mening van die tutorial..Of slaat het dan wel op hem...? _0-

Bewerkt: door Kraay

Geplaatst:
comment_485924

Nou nou, tut is niet dom maarje hoeft hem natuurlijk niet dom te noemen.

Het zijn alletwee manieren om te renderen, maar het blijft precisiewerk.

zelf werk ik met de magnetic of met de gum :puh:.

• 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_629246

Je kan een layer unlocken (ontgrendelen) door op het slotje bovenop je layer pallet te drukken. Als je layer al op slot is en je drukt dan nog eens op dat slotje is het unlockt.

slotjeoplayerbc2.png

Het zogenaamd 'slotje' waar je moet op drukken om te unlocken.

Maar het verwonderd mij dat je je layer niet kunt duplicaten, als hij op slot staat lukt het normaal gezien ook hoor. Probeer eens te duplicaten met CTRL+J... Normaal gezien moet het lukken. Als het niet lukt is het waarschijnlijk geen slotje dat op je layer zit maar misschien iets anders. Maak ik dit geval eens een screentje van het probleem, da's altijd handiger. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.