Jump to content
Geplaatst:
comment_173448

Ik ben pas begonnen met renders uitknippen en het is erg leuk om te doen.

Wat is dat, renders uitknippen? Als je renders uitknipt, dan knip je het plaatje zo mooi uit dat je de achtergrond niet meer ziet en je alleen het plaatje hebt wat je eigenlijk wou.

Ik ga jullie hier uitleggen hoe je renders moet uitknippen.

Plaatje:

tekken5027800x6408uy.th.jpg

1) Open het plaatje bij photoshop. Daarna duplicate je de layer zoals hier onder is gedaan.

duplicate9ct.jpg

2) Sta nu op de onderste layer. Kies een kleur uit die niet in de render voor komt ik heb licht groen gekozen. Druk nu 'ctrl + A' en daarna 'ctrl + backspace.

Vul het met de kleur dat jij gekozen hebt. Ik heb licht groen gekozen. Je onderste layer is nu in de kleur die hebt gekozen. Je ziet misschien nog wel een lijn om je plaatje klik gewoon even met de 'rectangular-tool' op het plaatje wat naast de move tool staat, dan is die lijn weg.

Dit is hoe het eruit zou moeten zien.

duplicate3io.jpg

3) Zorg dat je weer op de bovenste layer staat en zoom een beetje in op het plaatje. Daarna pak je de 'polygonal lasso tool'. En doe je zoals ik heb gedaan, je ziet dat ik een vak heb gemaakt als je dat hebt druk je op 'delete'. Als je dat hebt gedaan dan wordt je gemaakte vakje lichtgroen want dat is de kleur die ik heb uitgekozen.

Doe elke keer een klein stukje tot dat je alles er omheen hebt weggesneden.

duplicate4ba.th.jpg

4) Als laatst hoort het er zo uit te zien.

5) Druk op een het gekleurde deel wat bij mij groen is met je 'magic stick' en daarna ctr+alt+D. Er komt een schermpje tervoorschijn en selecteer de feather op 1px en druk op 'oke'.

Als je dat hebt gedaan druk dan een paar keer op 'delete' zodat de randjes om de afbeelding die jij eruit wil knippen wat mooier worden. Druk nu ctrl+D dan gaat het weg en kan je naar de volgende. Dit doe je bij elke vak.

duplicate3ce.th.jpg

6) Maak nu met je "polygonal lasso tool" een omtrek om de achtergrond zodat de achtergrond ook groen wordt en druk daarna ook op delete.

Zoals je ziet sta ik daar op de onderste layer je moet op de bovenste layer staan, sorry.

duplicate3lb.th.jpg

7) Nu heb je alles om het plaatje groen of een andere kleur.

Vink de onderste layer het oogje uit en save en als PNG op.

We zijn klaar!

Je kan altijd nog even met je gummetje de scherpe kantjes wat minder scherp maken.

Eind resultaat!!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden nu kan je misschien eindelijk het plaatje nemen wat jij zo graag in je sig zou willen hebben. ;)

duplicate7lk.th.jpg

• Reacties 98
  • Bezichtigingen 54.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_629253

Hoe in godsnaam doe je dit? Als ik ze beide heb staan en ik heb met dat lasso ding een stuk geselecteerd en ik druk op delete blijft het zwart? het wordt niet de kleur die mijn 2e layer heeft? Wat doe ik fout?

Boris H.

Bewerkt: door Boris H.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_629949
Hoe in godsnaam doe je dit? Als ik ze beide heb staan en ik heb met dat lasso ding een stuk geselecteerd en ik druk op delete blijft het zwart? het wordt niet de kleur die mijn 2e layer heeft? Wat doe ik fout?

Boris H.

Het is handiger als je eerst even verteld bij welke stap je bent. Dat je een zwarte kleur krijgt doordat je op delete drukt dan komt het waarschijnlijk omdat je je eerste layer zwart hebt gemaakt inplaats van groen zoals je bij mijn tutorial ziet. Als je de stappen goed volgt moet alles te doen zijn lijkt mij. Vertel dus even bij welke stap je bent of maak desnoods een screen van je probleem.

• 2 maanden later...
  • 5 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_809133
Bump!

Hoe zet je een render in je gemaakte signature?

Zie Adobe Photoshop - Guide en kijk bij Handige tips en veel gestelde vragen onderaan.

Zo doe je het:

Hoe zet je een plaatje in een signature?

Belangrijk: Je kunt geen gif bestanden meeslepen naar je document, in jou geval signature.

Stap 1:

Open het plaatje in photoshop. Ga naar New > Open en kies het plaatje dat je wilt openen.

Stap 2:

Klik de move-tool (sneltoets = V) aan met je linkermuisknop. Nu heb je de tool, move-tool aangeklikt. In de screen zie je links boven een rood vierkantje met daar in het midden de move-tool

Screen: movetool4sg.th.jpg

Stap 3:

Je kunt nu met de move-tool ingedrukt (met linkermuisknop) op je plaatje klikken, en dan kun je hem meeslepen naar je signature en daar laat je hem los.

Geplaatst:
comment_809510
Bump!

Hoe zet je een render in je gemaakte signature?

Zie Adobe Photoshop - Guide en kijk bij Handige tips en veel gestelde vragen onderaan.

Zo doe je het:

Hoe zet je een plaatje in een signature?

Belangrijk: Je kunt geen gif bestanden meeslepen naar je document, in jou geval signature.

Stap 1:

Open het plaatje in photoshop. Ga naar New > Open en kies het plaatje dat je wilt openen.

Stap 2:

Klik de move-tool (sneltoets = V) aan met je linkermuisknop. Nu heb je de tool, move-tool aangeklikt. In de screen zie je links boven een rood vierkantje met daar in het midden de move-tool

Screen: movetool4sg.th.jpg

Stap 3:

Je kunt nu met de move-tool ingedrukt (met linkermuisknop) op je plaatje klikken, en dan kun je hem meeslepen naar je signature en daar laat je hem los.

Ik snap het. Ik heb een render. Maar de kleur is nu zwart. Als ik hem naar me Signature sleept gaat dat zwarte ook mee. Dus hoe maak ik hem Transpelant

Geplaatst:
  • Auteur
comment_809519
Ik snap het. Ik heb een render. Maar de kleur is nu zwart. Als ik hem naar me Signature sleept gaat dat zwarte ook mee. Dus hoe maak ik hem Transpelant

Door in dit topic te zijn en deze tutorial te volgen. :puh: Ik weet niet hoe jouw layerpallet er op dit moment uitziet. De onderste layer moet transperant zijn. Als het een zwarte layer is kun je even je gum pakken (sneltoets "E") Op deze tool moet je even met je rechtermuisknop drukken, je ziet dat je nu een gum kan kiezen met een soort van sterrentje (Magic Eraser Tool). Klik deze aan en dan op je layer waar je alleen zwart zien, als dat teminste zo is..

Geef anders even een screen.

Geplaatst:
comment_809543

Nou ik heb er een site. Planetrenders

Daar zijn ze allemaal zwart. Dus ik wilde hem slepen en alles ging mee dus ik dacht dat het Transpelant moet.

Screen

naamloos2ui1.png

naamlooszf5.png

Bewerkt: door Mister.X

Geplaatst:
  • Auteur
comment_809547
Nou ik heb er een site. Planetrenders

Daar zijn ze allemaal zwart. Dus ik wilde hem slepen en alles ging mee dus ik dacht dat het Transpelant moet.

Screen

Je zou zoals ik net al zei de Magic Eraser Tool kunnen gebruiken maar dan gaan er hoogswaarschijnlijk delen uit de afbeelding zelf ook verloren aangezien je op het zwarte gedeelte klikt en er ook wat zwarte gedeeltes op de afbeelding zelf te vinden zijn.

Ik raad je aan gewoon de Tutorial van dit topic te volgen want daar is het juist voor. De achtergrond, dus dat zwarte, haal je met deze tutorial weg zodat je alleen Master Chief op zijn quad over houdt.

Edit//

ps: je moet je volgens mij wel registreren op die site om van de renders gebruik te maken. Doe je dat niet en sla je ze zomaar op, dan zijn ze gewoon JPEG files.

Bewerkt: door .Levi.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_810598
Hey, .Levi.

Is de Polygonal Lasso Tool niet wat moeilijk?

Met de Pen Tool kan het heel makkelijk!

Als je eenmaal met de Pen Tool werkt... :) .

Ik ken beide methodes en ik gebruik nog steeds de Polygonal Lasso Tool. De reden waarom ik deze nog steeds gebruik is omdat ik het erg gewend ben en er vlotter mee werk, daarnaast is het naar mijn mening ook veel preciezer. Een nadeel van de Pen Tool vind ik die vierkantjes. Zodra je bij lastige hoeken komt of bij het haar dan heb ik geen goed zicht. Voordeel van de Polygonal Lasso Tool is dat je alleen een treepje ziet wat je voort trekt. Daaruit kan ik beter zien waar ik op aan het snijden ben.

Agh, je moet doen waar je je het best bij voelt en dat geldt voor alles. Alleen dan krijg je de mooiste resultaten.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_810671
Je kan de Pen Tool lijnen ook draaien.

Klopt dat wist ik. Maar met de Polygonal is het gewoon een kwestie van in één keer goed doen. ^_^ Mocht ik uitschieten weet ik het altijd wel te fixen. Als je ergens gewend mee bent en goed mee om kan gaan dan gaat er niet vaak wat fout en krijg je ook mooie resultaten net als de degene die met de Pen Tool werken.

Geplaatst:
comment_810693
Je kan de Pen Tool lijnen ook draaien.

Klopt dat wist ik. Maar met de Polygonal is het gewoon een kwestie van in één keer goed doen. ^_^ Mocht ik uitschieten weet ik het altijd wel te fixen. Als je ergens gewend mee bent en goed mee om kan gaan dan gaat er niet vaak wat fout en krijg je ook mooie resultaten net als de degene die met de Pen Tool werken.

Ja je hebt inderdaad wel gelijk.

Goeie tutorial!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.