Jump to content
Geplaatst:
comment_1905319

8nKRz.png

Welkom in mijn après-ski-bar! Hier kunnen jullie onder het genot van een drankje naar hartelust overleggen en discussiëren over de tips op de Remember Calendar. Ik wil jullie de glühwein van harte aanraden, maar drink met mate. Er moet namelijk wel genoeg voor mijzelf overblijven. Ik ben hier zelf dus ook regelmatig te vinden om mee te praten. Hopelijk schiet me af en toe te binnen waar een hint precies naar verwijst en kunnen we elkaar zo helpen.

• Reacties 214
  • Bezichtigingen 48.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1907300

Eindelijk een hint die klopt, en perfect samenvalt met alle anderen :D Alleen alle puzzelstukjes komen uit op een klein dorpje....????????

Vertel! Wees 's concreet: misschien weet ik me wel wat te herinneren.

Geplaatst:
comment_1907326

Eindelijk een hint die klopt, en perfect samenvalt met alle anderen :D Alleen alle puzzelstukjes komen uit op een klein dorpje....????????

Ben iets te fanatiek om heel concreet te zijn, maar gaat er bij een klein dorpje in Spanje een (slee)belletje rinkelen?

Bewerkt: door hielkeh

Geplaatst:
comment_1907410

De nieuwe hint is een kaart van de wereld.

Echter, de continenten liggen niet allemaal op de juiste plaats. Lang geleden lagen ze ongeveer zoals op dit plaatje.

Dze tijd heet Cretaceous (65 miljoen jaar geleden).

Zou echt niet weten wat het er mee te maken heeft :bonk:

Bewerkt: door ZaroX

Geplaatst:
comment_1907413

Hee kerstman! Mag ik even het wachtwoord van de rendierenstal, ik heb daar nog mijn huiswerk liggen eie ik moet inleggen voor het tentamen 'Rendierrijden' op 24 december! Dankjewel!

Geplaatst:
comment_1907424

Echter, de continenten liggen niet allemaal op de juiste plaats. Lang geleden lagen ze ongeveer zoals op dit plaatje.

De kaart staat gewoon in spiegelbeeld. Omgekeerde wereld?

Geplaatst:
comment_1907543

De kaart staat gewoon in spiegelbeeld. Omgekeerde wereld?

:$

Geplaatst:
comment_1907567

Ik heb het idee dat we de hints in koppels van drie moeten bekijken. Dan vind ik momenteel hetvolgende:

1.) De gezichten van zowel Johan als die van Madonna zien nogal bleek (wel erg overdreven bleek zelfs) en het tweede plaatje is 'geheel wit'. Het eerste trio slaat dus op 'wit' naar mijn idee.

2.) De volgende drie verwijzen allemaal naar vormen: een kubus, cirkel + ovaal en iets spits/puntigs. Hieruit haal ik de hint 'vorm'.

3.) De volgende twee hints hebben iets met de wereld te maken (El Salvador, een land, en de omgekeerde wereld). Deze volgende hint zal daar waarschijnlijk ook wel op slaan.

El Salvador betekent overigens letterlijk "De Redder/Verlosser", hetgeen natuurlijk naar Jezus Christus verwijst, iemand die perfect bij kerst past. Ik heb opgezocht of er nog wat interessants ligt aan de andere kant van de wereld t.o.v. El Salvador, maar dan kom je simpelweg in de Indische Oceaan uit.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1907574

Ben iets te fanatiek om heel concreet te zijn, maar gaat er bij een klein dorpje in Spanje een (slee)belletje rinkelen?

Natúúrlijk gaat er dan een sleebelletje rinkelen. Iedere persoon die een beetje op leeftijd is, kent een klein dorpje in Spanje. Toch?

Ik heb het idee dat we de hints in koppels van drie moeten bekijken. Dan vind ik momenteel hetvolgende:

1.) De gezichten van zowel Johan als die van Madonna zien nogal bleek (wel erg overdreven bleek zelfs) en het tweede plaatje is 'geheel wit'. Het eerste trio slaat dus op 'wit' naar mijn idee.

2.) De volgende drie verwijzen allemaal naar vormen: een kubus, cirkel + ovaal en iets spits/puntigs. Hieruit haal ik de hint 'vorm'.

3.) De volgende twee hints hebben iets met de wereld te maken (El Salvador, een land, en de omgekeerde wereld). Deze volgende hint zal daar waarschijnlijk ook wel op slaan.

El Salvador betekent overigens letterlijk "De Redder/Verlosser", hetgeen natuurlijk naar Jezus Christus verwijst, iemand die perfect bij kerst past. Ik heb opgezocht of er nog wat interessants ligt aan de andere kant van de wereld t.o.v. El Salvador, maar dan kom je simpelweg in de Indische Oceaan uit.

Kijk, dat zijn nog 's theorieën. Niet van die vage linkjes proberen te leggen, of egoïstisch fanatiek bezig zijn. Nee, gewoon de Kerstman willen helpen en zeggen wat je denkt. Ik waardeer je hulp dan ook zeer! Of we er wat aan hebben is een tweede, maar wellicht kunnen we je theorieën de komende dagen bevestigd zien worden. Ja, of niet natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.