Jump to content
Geplaatst:
comment_1907022

Zoals jullie wellicht weten, is Noord-Korea niet zo'n heel superleuk land om in te wonen. Helaas is dat geen bijzonderheid op deze wereld, evenals het feit dat er een super corrupte regering heerst.

Noord-Korea staat onder leiding van Kim Jong-il. Hij is geboren bovenop een vulkaan, en naar aanleiding van zijn geboorte verschenen er sterren in de hemel, bloemen gingen in bloei, één of ander zeemonster ging vrolijk zingen én.................. er verschenen twee regenbogen.

Dat zeggen de autoriteiten van Noord-Korea tenminste. Oftewel de regering is daar erg corrupt, en het valt zo op omdat ze het niet zo heel subtiel verwoorden. Als je op vakantie gaat naar Noord-Korea, word je daar door de regering in de gaten gehouden en mag je alleen op bepaalde plekken komen.

Dit is (volgens mij) de officiële site van het land, het is tenminste de eerste hit in Google na het intypen van North Korea, behalve de Wikipedia pagina. In elk ander land zouden we dit niet eens serieus kunnen nemen, maar in Noord-Korea is iedereen zo geïndoctrineerd.

Dit is ook wel erg. "De 5 Weirdste Kinder-Cartoons In Noord-Korea", waaruit ook maar weer blijkt wat een censuur er is in de media. Ze gaan vooral over "Noord-Korea is geweldig, Amerika is stom en moet dood".

Ik zelf hou deze site wel eens in de gaten.

Het is misschien wel duidelijk, ik vind dat de corruptie in Noord-Korea zo snel mogelijk moet stoppen zodat het weer een vrij land kan worden.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar wat vinden jullie?

Edit: Deze site is wel grappig.

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 221
  • Bezichtigingen 20.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Noord-Korea 23 leden hebben gestemd

1. 1. Denk je dat er een oorlog gaat komen tussen Noord- en Zuid-Korea?

• Ja, de spanning is om te snijden, ik denk dat de strijd ieder moment kan losbarsten.
      10
    • Het zal er eens van komen, maar voorlopig nog niet.
      5
    • Nee, Noord-Korea lult maar wat.
      7
    • Anders, namelijk:
      1
  2. 2. Als er oorlog komt, hoe zal die dan verlopen?

• NK verovert de wereld.
      0
    • NK richt veel schade aan in VS/ZK, maar is niet opgewassen tegen ze en moet uiteindelijk opgeven.
      6
    • VS hakt NK-leger in de pan, neemt NK (uiteindelijk) over. Er blijven burgeroorlogjes ontstaan, maar de mensenrechten worden iig verbeterd.
      3
    • NK tegen ZK. VS bemoeit zich er amper mee. NK of ZK wint en neemt Korea over.
      1
    • Er blijven stijgende spanningen maar het wordt nooit een echte oorlog - Cold War style dus.
      5
    • Landen als China bemoeien zich ermee en het wordt een wereldoorlog.
      4
    • Terwijl de VS moe maar voldaan terugkeert van de strijd, neemt Portugal ineens random de wereld over.
      1
    • Anders, namelijk:
      3

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1908097

Hmm de opvolger van Kim Jong-Il, mocht dat dus Kim Jong-un (zeer originele naam) zijn... geweldige toekomst voor dat land.

Zijn huidige functie is Vice-President van de Centrale Militaire Commissie, weer een legertop...

Geplaatst:
comment_1908098

Ik denk dat het misschien nu nog wel erger word in Noord Korea... Die zoon van 'm is dus waarschijnlijk 27 of 28 maar nu al 4 sterren generaal? En verantwoordelijk voor 50 doden in Zuid-Korea eerder dit jaar (of er was iets?)? Als ik het zo al zie lijkt het me erger te worden....

Geplaatst:
comment_1908259

Waar ik altijd bang voor ben bij dit soort dingen is het volgende...

Jongetje wordt geboren in een heerlijk milieu, zijn vader is de baas van heel het land. Hij is zijn favoriete zoon, zijn toekomstig opvolger, dat stond waarschijnlijk bij zijn geboorte al vast. Gevolg: hij is spoiled to death, en hij vind zijn leven prima. Zijn vader doet de meest gruwelijke dingen, maar jongetje ziet dat niet. Voor hem is dat "normaal". Dus zijn basis voor "normaal", ligt heel anders dan onze basis voor "normaal". Als het leiderschap hem naar zijn bol stijgt, gaat hij abnormaal reageren. Met andere woorden: het wordt nog veel erger...

Ik hoop dat het niet erger wordt dan in de huidige situatie, maar het zal me niets verbazen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1908364

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Kim Jong-Un bij zichzelf denkt van "Nou jongens weten jullie wat? Ik schaf al het censuur af en laten we weer een gezellig vrij land worden. Het is eigenlijk van de gekke dat jullie mij gaan aanbidden. Al mijn waardevolle bezittingen doneer ik aan het goede doel, en wat jullie betreft, het volk krijgt gewoon eerlijk kiesrecht. Het rechtsysteem wordt op een eerlijke manier uitgevoerd, en corruptie wordt bestraft. Jullie mogen weer reizen zoveel jullie willen, en toeristen en media uit het buitenland zijn hier ook meer dan welkom, zodat zij kunnen zien hoe goed wij het hier gaan hebben."

Nou dat klinkt toch helemaal niet zo naïef?

Bewerkt: door SpacyColours

Geplaatst:
comment_1908366

Ik denk het niet, die jongen is opgegroeid, en opgevoed door/met zijn vader, hij heeft zijn goddelijke status wel door gekregen. Het zou me erg verbazen als hij zoiets zou doen.

Geplaatst:
comment_1908393

Ik vermoed dat SpacyColours het ook niet helemaal serieus bedoelde. ;)

Maar wat denken jullie dat er zou gebeuren als het communisme daar ineens wordt afgeschaft? Mensen weten dan ook van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen met zoveel vrijheid. Dat zou echt heel rustig moeten worden afgebouwd, anders zou het een groot drama worden.

Geplaatst:
comment_1908437

Chroesjtsjov was wellicht iets minder hard, maar regeerde ook met ijzeren hand. Zo werd het rustig afgebouwd. En Chroesjtsjov was geen familie van Stalin, nog een belangrijk verschil. Hij is niet opgevoed alsof dat allemaal prima is en moest er zelf mee leven. Pas als je zelf "gewoon volk" bent, zie je de echte ontberingen.

Geplaatst:
comment_1909119

Ik ben het wel eens met moechy. De rapen zijn gaar als Amerika zich ermee gaat bemoeien. Zolang de bevolking niet zelf (genoeg) beseft in wat voor vreselijke situatie zij leven, blijft Amerika de "kwade kracht" als ze het land binnenvallen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.