Jump to content
Geplaatst:
comment_1920845

Beste leden,

Ik heb dit topic gestart vanwege het feit dat ik mij afvraag of Rockstar een goede stap heeft gemaakt wat betreft dieren in GTA V. Zover we uit de eerste trailer kunnen analyseren zien we een hond op het strand met een verloofd stel, hand in hand weliswaar. En tijdens het shot met de politiehelikopter en achtervolging van een negroïde man zien we ook een springende (zwarte) hond tevoorschijn komen achter een hek. Of Rockstar het alleen bij honden houdt weten we echter nog niet, waarschijnlijk niet..

Nu zou het uiteraard schitterend zijn als we van alles tegenkomen, van muizen tot wilde beren in de bossen. Dit heeft Rockstar al heel mooi uitgewerkt in Red Dead Redemption, met talloze beweegbare dieren. In Red Dead kunnen we de beesten echter iets aandoen waardoor het jagen ook mogelijk is, maar gezien de tijdsperiode van de game is dit heel normaal. Maar hoe gaat Rockstar dit voor elkaar krijgen in GTA V? De game speelt zich af in het hedendaags dus wellicht zou dat voor enige problemen kunnen zorgen. De dierenrechtenorganisatie PETA heeft al eerder uitgehaald naar diverse ontwikkelaars van games. Neem nou als voorbeeld Battlefield 3 waar je met een jachtmes in de game een rat moest doodsteken. Heeft Rockstar hier al over nagedacht of hebben ze simpelweg nog geen oplossing?

Discussieer mee en laat je mening horen!

Bewerkt: door VWO-er
tags toegevoegd

• Reacties 178
  • Bezichtigingen 25.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1930532

Haha, alsof ik een beetje hier in het bos met een M4 ga lopen en herten afschieten. Zou GTA zeker ook aanzetten tot het vermoorden van mensen. Als dat zo is, dan mogen een hoop populaire games verboden worden. Hoewel, Tommy Vercetti die een winkelcentrum over hoop schiet? Aka Tristan v.d. V? :puh: Maar er zijn meer games waarin je dieren moet doden, en die zijn blijkbaar ook niet verboden. Dus waarom GTA wel?

Geplaatst:
comment_1930631

Ik zou niet weten waarom ze geen dieren in GTA V zouden zetten. In red dead redemption liep het ook vol met dieren die je kon vermoorden. Je kon ook zelfs hun huid eraf snijden. Ok, In die tijd was het dan misschien wel logischer dat er gejaagd werd, maar in deze tijden is het toch ook realistisch dat je blaffende honden achter hekken ziet springen of dat je zwerfkatten ziet zoeken naar voedsel bij vuilnisbakken. :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1930734

In RDR zaten ook dieren, dit laat zien dat Rockstar dieren in hun games 'durven' te stoppen en ik denk dus ook dat ze in V komen. ( maar ik denk alleen honden en mischien katten)

Maar, Red Dead Redemption speelt zich af in een tijdperk waar het jagen op dieren bij één van de levensbehoeftes behoorde. Iets makkelijker dus om dieren in een game te stoppen die je ook daadwerkelijk kunt doden. Maar goed, ik denk dat Rockstar die PETA volkomen negeert en zich er niets van aantrekt om de game vervolgens nog realistischer en aantrekkelijker te maken.

Bewerkt: door GrandTheftTwano

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1930810

Dus? Honden komen toch dagelijks voor in het openbaar? Anders zouden er ook geen burgers rondlopen, want ja? Wie vermoort er nou mensen op straat?

Je snapt mijn punt niet helemaal, de dierenrechten organisatie PETA zou hier nog wel eens kritiek op kunnen leveren, dit hebben ze al eens eerder geflikt. Niet dat het veel zal uitmaken maar het gaat meer om het principe.

Geplaatst:
comment_1930837

Principes en taboe's zijn er om verbroken te worden, dieren in GTA V dus! Nu ja, de kans dat er daadwerkelijk dieren (of veel dieren) in zullen zitten is wel te betwijfelen maar ik plijt voor dieren in V ;3

(zoals je zegt, wat maakt het nu uit dat PETA het schandalig zou vinden :7 )

Geplaatst:
comment_1930851

MADD (Mothers Against Drunk Driving) vonden het ook niet goed dat je dronken kon worden en dan kon autorijden. Trok R* zich daar iets van aan? Natuurlijk niet. Waarom zouden ze PETA dus wel gehoor geven? Ik wil irritante honden om kapot te schieten!

Geplaatst:
comment_1931037

Dus? Honden komen toch dagelijks voor in het openbaar? Anders zouden er ook geen burgers rondlopen, want ja? Wie vermoort er nou mensen op straat?

Je snapt mijn punt niet helemaal, de dierenrechten organisatie PETA zou hier nog wel eens kritiek op kunnen leveren, dit hebben ze al eens eerder geflikt. Niet dat het veel zal uitmaken maar het gaat meer om het principe.

Ik reageerde op jou eerste twee zinnen, niet de laatste. Ik had het over tijdperken etc. Niet over PETA.

Geplaatst:
comment_1932110

Het zou wel mooi zijn als de politie achter je aan zit en dat dan een hond begint te blaffen en de politie meteen weet waar je bent, maar het kan natuurlijk ook andersom dat het gebeurd bij criminelen die je achterna zit etc. :tu:

In de trailer van GTA v zag je tijdens een achtervolging ook al een hond tegen zijn kooi opspringen en blaffen.

Geplaatst:
comment_1932443

Als je toevallig een kind kan krijgen in het spel kan je met dat kind ( als dat geboren is ) kan je misschien ermee naar de dierentuin :puh:

Ja..nee niet echt, haha.

Sims much?

Sims much? Ik heb geen idee :puh:

Wat misschien al bekend is dat het alleen Los Santos is met zijn platteland en dat SF en LV er niet meer bij zullen komen..

Dat is erg jammer maarja..

Een leuk idee is als je buiten de wijken bent van Los Santos dat je op het platteland boerderijen tegenkomt, paarden, varkens, koeien, schapen en honden.

Het is ook leuk dat je misschien een strontkar tegen kan komen met tractor.

Wat in GTA San Andreas wel te zien is als je bijvoorbeeld naar een platteland dorp of wijk ging dat je tractoren tegen kon komen.

Wat ze in GTA V kunnen doen is de tractoren op het platteland een beter detail te geven, zou gaaf zijn.

Zoals al gezegd is dat je in het begin van de trailer kunt zien op het strand dat je een verloofd stel hand in hand ziet met een los lopende hond.

Als ze in Los Santos nou ook is dierentuinen en/of safari tochtjes kunnen organiseren zou heel gaaf zijn voor de nieuwe game. :eten:

Maarja we kunnen er over blijven praten maar het is toch gewoon afwachten, we kunnen het niet anders doen :duh:

Verder ben ik erg benieuwd wat ze er van zullen maken :klap:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.