Jump to content
Geplaatst:
comment_1920845

Beste leden,

Ik heb dit topic gestart vanwege het feit dat ik mij afvraag of Rockstar een goede stap heeft gemaakt wat betreft dieren in GTA V. Zover we uit de eerste trailer kunnen analyseren zien we een hond op het strand met een verloofd stel, hand in hand weliswaar. En tijdens het shot met de politiehelikopter en achtervolging van een negroïde man zien we ook een springende (zwarte) hond tevoorschijn komen achter een hek. Of Rockstar het alleen bij honden houdt weten we echter nog niet, waarschijnlijk niet..

Nu zou het uiteraard schitterend zijn als we van alles tegenkomen, van muizen tot wilde beren in de bossen. Dit heeft Rockstar al heel mooi uitgewerkt in Red Dead Redemption, met talloze beweegbare dieren. In Red Dead kunnen we de beesten echter iets aandoen waardoor het jagen ook mogelijk is, maar gezien de tijdsperiode van de game is dit heel normaal. Maar hoe gaat Rockstar dit voor elkaar krijgen in GTA V? De game speelt zich af in het hedendaags dus wellicht zou dat voor enige problemen kunnen zorgen. De dierenrechtenorganisatie PETA heeft al eerder uitgehaald naar diverse ontwikkelaars van games. Neem nou als voorbeeld Battlefield 3 waar je met een jachtmes in de game een rat moest doodsteken. Heeft Rockstar hier al over nagedacht of hebben ze simpelweg nog geen oplossing?

Discussieer mee en laat je mening horen!

Bewerkt: door VWO-er
tags toegevoegd

• Reacties 178
  • Bezichtigingen 25.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1932971

Het zou wel mooi zijn als ze dieren in GTA zullen doen. Dat verhoogt het realisme. Vooral als je bedenkt dat minstens een kwart van de wereldbevolking een huisdier heeft. Plus zo'n grote stad als LS (LA) is ook wel een plek voor zwerfhonden/katten. Vooral in de achterbuurtjes en kleine donkere steegjes. En het lijkt me ook sterk dat als je door een natuurgebied rijdt, dat je dan helemaal geen wild tegen komt, herten dus ofzo. Of dat een optocht eenden de weg over probeert te steken :puh: en dat je dan van die mensen keihard ziet remmen en uitwijken tegen een boom om die eenden niet te pletten :puh: En koeien, paarden en schapen in de weilanden. Dat lijkt me wel wat opzich. Maar aan de andere kant zou ik het ook niet heel erg missen als het er niet was.

Het is ook wel leuk idd als de politie bij een bepaald wanted level honden gaat inzetten, om ontsnappen nog moeilijker te maken. Zelf honden adopteren lijkt me ook wel wat, zodat je je huis beter kunt beveiligen. En als er weer iets als Burglary submissies komen, dan zou het ook wel realistisch zijn als je in sommige huizen honden zult tegenkomen. En dan moet je maken dat je weg komt :puh: haha.

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1935353

Ik denk wel dat er in ieder geval dieren in cutscenes zullen komen. Want dat is te zien in de trailer. Maar of er ook dieren in de stad/platteland rondlopen? Lijkt mij alleen maar extra werk, en daar boven op ook nog eens extra risico's van al die dierenbeschermingsorganisaties zoals PETA. Het zou natuurlijk wel leuk zijn, maar honden doodrijden met een hummer gaat denk ik toch net iets te ver. Dat schiet bij de media zo in het verkeerde keelgat.

Geplaatst:
comment_1935409

Ik denk dat het niet zo moeilijk is om ook dieren in de stad zelf te krijgen, ze gedragen zich immers ongeveer hetzelfde als pedestrians. Tenzij ze in staat zijn ook op dingen te klimmen (dat kan ik mij wel voorstellen bij zwerfkatten), dan ligt het misschien ietwat moeilijker.

En ik denk dat R* zich niets gaat aantrekken van PETA, er zijn al genoeg andere games uitgekomen waar je dieren kon afslachten, al dan niet met een doel. Zoals ik al zei: er klagen ook veel organisaties over het geweld in games, maar daarom zitten er nog niet geen wapens in GTA.

Geplaatst:
comment_1935482

Ik denk dat het niet zo moeilijk is om ook dieren in de stad zelf te krijgen, ze gedragen zich immers ongeveer hetzelfde als pedestrians. Tenzij ze in staat zijn ook op dingen te klimmen (dat kan ik mij wel voorstellen bij zwerfkatten), dan ligt het misschien ietwat moeilijker.

En ik denk dat R* zich niets gaat aantrekken van PETA, er zijn al genoeg andere games uitgekomen waar je dieren kon afslachten, al dan niet met een doel. Zoals ik al zei: er klagen ook veel organisaties over het geweld in games, maar daarom zitten er nog niet geen wapens in GTA.

Maar wat zou het toevoegen aan GTA? Want als het er gewoon in zit zonder reden, dan zoeken mensen er een reden achter. En dat wordt dan iets van "ANIMAL MURDER SIMULATOROMFGWTFBBQ!!!!111!!!!1!!!!11!!" Want er valt altijd wel wat te klagen, en als je (onschuldige) dieren kan vermoorden, dan heb je ook nog eens de hele niet-gamende samenleving tegen je. Want pixels die op dieren lijken doodschieten met pixels die op geweren lijken mag natuurlijk niet.

Geplaatst:
comment_1935532

Van mij mogen ze dieren in het spel doen. Ik doe er toch niks mee. Heb in Red Dead nog nooit ''zomaar'' een dier gedood. Alleen uit verdediging en als het moest, en als ik jaag. Maar zomaar hondje neer paffen of andere beesten en dan weer weg vindt ik helemaal niks. Paf altijd mensen neer. icon_mrgreen.gif

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1943841

Ik denk dat je dieren zoals honden of andere huisdieren etc. niet kan doden.

Voor zover de wilde dieren gaan, als die er überhaupt in zitten, ik denk dat je ze wel neer kan schieten als ze jou ook aanvallen (Beren bijvoorbeeld) dan kan Rockstar nog effe met een lauwe smoes komen zoals: "Self-defense"

Ik denk dat Rockstar hier sowieso niet mee in de problemen gaat komen, die redden zich wel. :7

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1947922

Het zou wel gaaf zijn als je met paard en wagen kan rijden. :puh:

Maar dat is niet echt nodig want we hebben ook auto's met dak en zonder. :clown: Ligt er trouwens aan of het een cabrio is. :D

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1949605

Heeft nu eigenlijk niemand het al opgemerkt?!

Wanneer het koppel over het strand loopt met de hond, zie je ook een vogel rondvliegen.

Later in de trailer aan de haven aan 51 seconde zie je weer 2 vogels.

En als ik het niet mis heb, hoor je soms ook dierengeluiden.

Luister maar eens tussen 30" en 32" (je hoort meeuwen op de achtergrond)

En bij het beeld van de bergbeklimmers hoor je gelijk fluitende vogels.

En kijk eens tussen de 59" en 1'. Aan de voorste, rechtse betonpijler zie je iets kleins vliegen.

(Heb nu ondertussen gemerkt dat het vuil is dat wegwaait)

Zijn er nog andere mensen die dit zien/horen?

Bewerkt: door chips

Geplaatst:
comment_1949609

Dat was allemaal al zeer lang bekend hoor. Het is gewoon dat als je één vogel in de trailer hebt gezien, je ze allemaal hebt gezien. Dan wordt er dus niet veel meer over gepraat.

Geplaatst:
comment_1950211

Ik zou tegen zijn. Ik vind niet dat geweld tegen dieren op welke manier dan ook "gepromoot" moet worden. Dan kan je komen met het punt dat hetzelfde geld voor geweld tegen mensen. Oké, maar er is imo een verschil. De stap om mensen irl te mishandelen is een veel grotere dan het mishandelen van dieren irl. Je kan jezelf veel beter in een mens inleven dan in een dier. Ook is een dier, door het niet kunnen praten, veel weerlozer.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.