Jump to content
Geplaatst:
comment_1920949

hee,

Ik ben bezig met een npc, alleen nu krijg ik de volgende errors:

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(8) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnRecordingPlaybackEnd")

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(8) : error 017: undefined symbol "StartRecordingPlayback"

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(11) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnNPCEnterVehicle")

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(11) : error 017: undefined symbol "StartRecordingPlayback"

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(12) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnNPCExitVehicle")

C:\Users\fts\Desktop\SA-MP-03ccc\filterscripts\nppc.pwn(12) : error 017: undefined symbol "StopRecordingPlayback"

terwijl ik toch wel;

#include <a_samp>

#include <a_npc>

boven aan mijn code heb staan..

Ik heb het ook al geprobeerd met alleen #include <a_samp>, of alleen <a_npc>, geen verandering.

Iemand die weet wat ik hier over het hoofd zie?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1921246

<a_npc> mag nooit in een filterscript. Alle npcmodes moeten in de gelijknamige map gedropt worden en mogen alleen <a_npc> includen, verder niets.

Deze snap ik niet helemaal, aangezien op sa-mp forums toch echt een tutorial word gegeven waarbij aangegeven staat dat het ook in een filterscript kan..

En als ik nou die scripts in een map wil plaatsen, moet ik dan gewoon een map IN de filterscripts map aanmaken, met een willekeurige naam ofzo, en moeten daar ook de npc scripts in die je bij de download van de pack krijgt?(traindrivers enzo)?

hier is mijn code als je deze nodig hebt voor uitleg;

#define RECORDING "recording"
#define RECORDING_TYPE 1 

#include <a_samp>

main(){}
public OnRecordingPlaybackEnd() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);

#if RECORDING_TYPE == 1
 public OnNPCEnterVehicle(vehicleid, seatid) StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
 public OnNPCExitVehicle() StopRecordingPlayback();
#else
 public OnNPCSpawn() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#endif

public OnFilterScriptInit()
{
 ConnectNPC("npctje","recording");
 return 1;
}

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
if(!IsPlayerNPC(playerid)) return 0;
else if(IsPlayerNPC(playerid))
{
    SetSpawnInfo(playerid,82,0,1415,2774,14.8,91.3,-1,-1,-1,-1,-1,-1);
}
return 1;
}

Dit is een filterscript, en dit is ALLES wat er in staat.

Geplaatst:
comment_1921249

#include <a_npc>

#define RECORDING "recording"
#define RECORDING_TYPE 1 

public OnRecordingPlaybackEnd() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);

#if RECORDING_TYPE == 1
 public OnNPCEnterVehicle(vehicleid, seatid) StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
 public OnNPCExitVehicle() StopRecordingPlayback();
#else
 public OnNPCSpawn() StartRecordingPlayback(RECORDING_TYPE, RECORDING);
#endif

Dit moet je allemaal verplaatsen naar een nieuw, leeg bestand en opslaan als recording.pwn/amx - dat is de naam van het script die je opgegeven hebt in ConnectNPC - in de npcmodes map. De rest mag in het filterscript blijven staan. Sla er ook nog even de documentatie op na: http://wiki.sa-mp.com/wiki/ConnectNPC

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1921614

Dus ik moet de "recording.pwn/amx" in de filterscripts folder laten staan

en de rest van de code, moet ik opslaan in de npcmodes folder?

of allebij in npcmodes/filterscripts?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.