Jump to content
Geplaatst:
comment_529318

Welkom in het grote PSP topic!

pspll8.png

In dit topic is alles te vinden over de PlayStation Portable.

De PlayStation Portable is de eerste draagbare spelcomputer van Sony. De PSP werd voor het eerst aangekondigd tijdens E3 in 2003 en werd onthuld op de E3 van 2004. Op 12 december 2004 ging de PSP voor het eerst over de toonbank in Japan, 24 maart 2005 in Noord-Amerika en vanaf 1 september 2005 ook in Europa voor ongeveer 250 euro.

De PSP maakt gebruik van regio codes. Dat betekend dat een UMD film uit de VS niet op een PSP uit een ander continent te gebruiken is. Voor Europa en Azië geld regio code 2, dus Aziatische UMD's doen het ook op een Europese PSP. Voor games gelden de regio codes niet, dus het maakt niet uit waar je je spel vandaan haalt, ze doen het allemaal op iedere PSP.

Links:

- Europese PSP website

- Noord-Amerikaanse PSP website

De Specificaties:

Afmetingen:

6.7 in (W) x 2.9 in (H) x .9 in (D)

Gewicht:

ongeveer 280g

CPU:

PSP CPU (333mhz)

Geheugen:

32mb

DRAM:

4mb

Scherm:

4.3 inch, 16:9 Wide screen TFT LCD, 480 x 272 pixels, 16.77 miljoen kleuren.

Geluid:

ingebouwde stereo luidsprekers

Input/Output:

IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick Duo™, Infrared Port

Draadloos..:

Infrastructure mode, Ad hoc mode (connection up to 16 consoles)

Disc drive:

UMD, read only

Foto's:

psp2fj0.png

psp3tg6.png

Demo's

- Loco Roco

- World Tour Soccer

- Ridge Racer 2

- Moto GP

- Loco Roco Halloween demo

- Block Club (Jap)

- Exit 2 (Jap)

- Nieuw Loco Roco level (Jap)

- Ape Academy 2

- Loco Roco kerst demo

- Killzone Liberation Demo

Nieuws:

Nieuwe firmwire:

Er is weer een nieuwe firmware voor de PSP uit. Ditmaal gaat het om versie 2.82. De nieuwe firmware bevat alleen security fixes. Waarschijnlijk zul je firmware 2.82 nodig hebben voor de Loco Roco Demo die vandaag uit is gekomen. Firmware 2.82 is te vinden onder Netwerk bijwerken functie op je PSP en nu ook op de officiële PSP website.

bron: www.pspweb.nl

Niewe Loco Roco demo:

Er is vandaag weer een nieuwe demo uitgekomen voor Loco Roco. Deze demo staat speciaal in het teken van Halloween en is maar kort te downloaden. >link<

locoroco_preview.jpg

Moto GP demo:

"Maak de straten van Valencia onveilig met deze exclusieve MotoGP-demo" >link<

MotoGP_demo_preview.jpg

Speelbare Ridge Racer 2 demo:

Speelbare demo van Ridge Racer 2. >link<

RidgeRacer2_downloadabledemo_preview.jpg

PSP verkoopt minder dan verwacht:

Sony's Playstation Portable verkoopt een stuk minder goed dan verwacht. Dat heeft Sony afgelopen week zelf bekend gemaakt. Het was de verwachting dat er dit fiscale jaar zo'n 12 miljoen PSP's over de toonbank zouden gaan. Deze week heeft de Japanse electronicagigant dat cijfer moeten bijstellen naar negen miljoen.

Sony had er al wel rekening mee gehouden dat er in dit jaar wat minder draagbare systemen verkocht zouden worden dan in 2005. In dat jaar was de PSP immers voor het eerst wereldwijd te verkrijgen. 14.1 miljoen PSP's vonden in dat jaar een nieuw baasje.

Volgens Hiroshi Kamide, directeur van een groot Japans onderzoeksbureau, ligt de oorzaak hiervan vooral bij de software.

"If you look at the availability of software, there are a lot of games for the PSP but they are not particularly successful. You don't see any million-seller games for the PSP but you do hear about them for the Nintendo DS. The big problem is that while it's a wonderful-looking machine with a great display, the games are not so different from those you play at home on the PlayStation 2. Most of the software is knock-offs of PlayStation 2 titles and that won't do Sony any favors"

Sony laat weten het tij proberen te keren met nieuwe games en functies voor de PSP. Denk hierbij aan dingen als een digitale camera en een GPS-systeem.

bron: www.insidegamer.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

• Reacties 504
  • Bezichtigingen 43.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_614340

Bedankt Google! :duh: Dat uit naam van alle mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en tóch een video op hun PSP willen bekijken. Want wij hebben een mooie handleiding van SummerBase, zie 'alhier'. Nu geeft Google je de mogelijkheid om video's die zij beschikbaar stellen te downloaden naar .mp4 formaat, zodat deze gelijk op je PSP passen. Nu zijn ze ook zo aardig geweest daar een 'tut' bij te doen. Deze vind je 'hier', om hem voor het gemak even te citeren;

1. Search on Google Video and select the video you'd like to download. Please note, videos from YouTube are not available for download at this time.

2. Select "Video iPod/Sony PSP" from the drop-down menu to the right of the video and click the "Download" button. If these options don't appear, the video in question isn't available for download.

3. Save the video to a location on your computer.

4. Create a new folder on your memory stick named "VIDEO" (without quotations). Copy/move the file to the "VIDEO" folder on your PSP memory stick.

Als je alles goed volgt moet je dus gewoon ergens op je memorystick een mapje 'VIDEO' aanmaken en hij zou het moeten doen. Verder niks veranderen, ik ben wel ander gewent... Waarom zou SummerBase dan anders zo'n post typen om vervolgens met 4 kleine zinnetjes hetzelfde te berijken? Laat ik het even uitproberen...

------

En het werkt. :roll: Wie moeten we nu de schuld geven van problemen van meerdere mensen? Onze zeer gewaardeerde moderator SummerBase die alles vééls te lastig heeft uitgelegd, of onszelf, dat we niet eerder zoiets simpels hebben geprobeert? Ik voel me in elk geval verslagen, kon het eigenlijk nog makkelijker? Arme SummerBase... :N

Mijn excuus voor deze post die nergens op slaat, ik wou dit alleen even duidelijk maken...

Geplaatst:
comment_615549

SummerBase heeft gelijk als hij het over oudere firmwares heeft. Vroeger moest je het inderdaad een speciale naam geven en in een een map met ook een rare naam plakken.

Na een tijdje zag Sony dat het eigenlijk veel logischer is om video's in de map VIDEO te stoppen :Y , dus hebben ze dat ook zo gemaakt. Dit is volgens mij sinds firmware 3.00.

Geplaatst:
comment_615626
SummerBase heeft gelijk als hij het over oudere firmwares heeft. Vroeger moest je het inderdaad een speciale naam geven en in een een map met ook een rare naam plakken.

Na een tijdje zag Sony dat het eigenlijk veel logischer is om video's in de map VIDEO te stoppen :Y , dus hebben ze dat ook zo gemaakt. Dit is volgens mij sinds firmware 3.00.

Ik heb FW 3.11 (ik hoef geen CheatDevice) en de manier van SummerBase werkte bij mij niet eens. Dan staat er op de PSP zoiets als Onbekende bestandsindeling. Gewoon in VIDEO werkt bij mij wel, en dat is een stuk makkelijker. Volgens mij moet je de map VIDEO gelijk in de eerste map die je tegenkomt als je naar je Verwisselbare Schijf gaat. Ik had hem in PSP geprobeerd een daar deed hij het niet...

Geplaatst:
comment_620365

Hallo iedereen. :cya:

Ik heb een vraagje over de PSP.

Als je met de PSP op het internet gaat,

dan is dat wel allemaal heel fijn en wel,

maar stel dat je een virus op je PSP krijgt,

dat is een ander liedje. :duh:

Men heeft toch geen ani-virus voor op de PSP.

Dus wat moet je doen als je een virus op je PSP hebt? :?

(Ik heb geen virus, maar gewoon als voorzorgsmaatregel. :*D )

Geplaatst:
comment_620386

PSP heeft geen virussen ^_^

Je bent te veel windows gewent want die heeft miljoenen virussen vergeleken met mac

Geplaatst:
comment_620391

Ik denk niet dat je zo makkelijk een virus gaat krijgen. Als je van plan bent naar duistere sites te gaan dan kan je dat best doen op je pc denk ik. Maar als je gewoon naar google of gtaforum surft kun je onmogelijk een virus krijgen.

Geplaatst:
comment_620435
Je kan niets downloaden, dus geen virussen. Enkel popup's, maar je PSP vraagt of je die wilt openen. :clown:

Wist ik niet :) Dat is dus wel erg handig, heb je nooit last van die irritante pop-ups.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_629965
Heeft er iemand een idee of er ooit een Ghost Recon voor de psp komt?

Ik vind het een geweldige game en zou hem graag op de psp zien.

Er is (nog) niks aangekondigt door Ubisoft, de uitgever van de Ghost Recoon/Tomy Clany's serie. Áls dat gebeurt moet je ook nog zien of ze er wat van kunnen maken op de PSP, deze heeft namelijk veel mindere hardeware dan de consoles waar deze nu op verschijnt én hij mist de erg belangerijke 2e analoge-stick. Dit is ecther wel op te lossen door de besturing iets aan te passen, maar persoonlijk vind ik dit niet zo heel lekker spelen (als jij kijkt naar Metal of Honor op de PSP). Het is wachten en hopen op een aankondiging, maar ik zou er niet te veel van verwachten...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.