Jump to content
Geplaatst:
comment_529318

Welkom in het grote PSP topic!

pspll8.png

In dit topic is alles te vinden over de PlayStation Portable.

De PlayStation Portable is de eerste draagbare spelcomputer van Sony. De PSP werd voor het eerst aangekondigd tijdens E3 in 2003 en werd onthuld op de E3 van 2004. Op 12 december 2004 ging de PSP voor het eerst over de toonbank in Japan, 24 maart 2005 in Noord-Amerika en vanaf 1 september 2005 ook in Europa voor ongeveer 250 euro.

De PSP maakt gebruik van regio codes. Dat betekend dat een UMD film uit de VS niet op een PSP uit een ander continent te gebruiken is. Voor Europa en Azië geld regio code 2, dus Aziatische UMD's doen het ook op een Europese PSP. Voor games gelden de regio codes niet, dus het maakt niet uit waar je je spel vandaan haalt, ze doen het allemaal op iedere PSP.

Links:

- Europese PSP website

- Noord-Amerikaanse PSP website

De Specificaties:

Afmetingen:

6.7 in (W) x 2.9 in (H) x .9 in (D)

Gewicht:

ongeveer 280g

CPU:

PSP CPU (333mhz)

Geheugen:

32mb

DRAM:

4mb

Scherm:

4.3 inch, 16:9 Wide screen TFT LCD, 480 x 272 pixels, 16.77 miljoen kleuren.

Geluid:

ingebouwde stereo luidsprekers

Input/Output:

IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick Duo™, Infrared Port

Draadloos..:

Infrastructure mode, Ad hoc mode (connection up to 16 consoles)

Disc drive:

UMD, read only

Foto's:

psp2fj0.png

psp3tg6.png

Demo's

- Loco Roco

- World Tour Soccer

- Ridge Racer 2

- Moto GP

- Loco Roco Halloween demo

- Block Club (Jap)

- Exit 2 (Jap)

- Nieuw Loco Roco level (Jap)

- Ape Academy 2

- Loco Roco kerst demo

- Killzone Liberation Demo

Nieuws:

Nieuwe firmwire:

Er is weer een nieuwe firmware voor de PSP uit. Ditmaal gaat het om versie 2.82. De nieuwe firmware bevat alleen security fixes. Waarschijnlijk zul je firmware 2.82 nodig hebben voor de Loco Roco Demo die vandaag uit is gekomen. Firmware 2.82 is te vinden onder Netwerk bijwerken functie op je PSP en nu ook op de officiële PSP website.

bron: www.pspweb.nl

Niewe Loco Roco demo:

Er is vandaag weer een nieuwe demo uitgekomen voor Loco Roco. Deze demo staat speciaal in het teken van Halloween en is maar kort te downloaden. >link<

locoroco_preview.jpg

Moto GP demo:

"Maak de straten van Valencia onveilig met deze exclusieve MotoGP-demo" >link<

MotoGP_demo_preview.jpg

Speelbare Ridge Racer 2 demo:

Speelbare demo van Ridge Racer 2. >link<

RidgeRacer2_downloadabledemo_preview.jpg

PSP verkoopt minder dan verwacht:

Sony's Playstation Portable verkoopt een stuk minder goed dan verwacht. Dat heeft Sony afgelopen week zelf bekend gemaakt. Het was de verwachting dat er dit fiscale jaar zo'n 12 miljoen PSP's over de toonbank zouden gaan. Deze week heeft de Japanse electronicagigant dat cijfer moeten bijstellen naar negen miljoen.

Sony had er al wel rekening mee gehouden dat er in dit jaar wat minder draagbare systemen verkocht zouden worden dan in 2005. In dat jaar was de PSP immers voor het eerst wereldwijd te verkrijgen. 14.1 miljoen PSP's vonden in dat jaar een nieuw baasje.

Volgens Hiroshi Kamide, directeur van een groot Japans onderzoeksbureau, ligt de oorzaak hiervan vooral bij de software.

"If you look at the availability of software, there are a lot of games for the PSP but they are not particularly successful. You don't see any million-seller games for the PSP but you do hear about them for the Nintendo DS. The big problem is that while it's a wonderful-looking machine with a great display, the games are not so different from those you play at home on the PlayStation 2. Most of the software is knock-offs of PlayStation 2 titles and that won't do Sony any favors"

Sony laat weten het tij proberen te keren met nieuwe games en functies voor de PSP. Denk hierbij aan dingen als een digitale camera en een GPS-systeem.

bron: www.insidegamer.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

• Reacties 504
  • Bezichtigingen 43.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_549267
Eeen vraagje als VCS in je PSP hebt zitte sluit je het gewoon af ? en laat je et UMD erin zitte?

Dit is jouw eigen keuze, als je wilt mag je de UMD er gewoon in laten zitten en dit kan verder dan ook geen kwaad. Als je nog aan het spelen bent en je haalt de UMD er uit zal je een scherm krijgen waarop staat dat je terug moet keren naar het hoofdmenu. Het kan dus geen kwaad om de UMD er in te laten zitten sterker nog, het wordt meestal gedaan omdat het natuurlijk handig is, je hoeft niet telkens de UMD weer te zoeken.

Geplaatst:
comment_549461

Ik ben ook van plan om een psp te kopen, maar ik ben bang dat ik na een tijdje uitgekeken ben op mijn psp.Dat gebeurde helaas met mijn ds. Ik wil het graag van jullie weten of je snel uitgekeken bent op je psp. Ik wil mijn geld niet zomaar aan iets uitgeven.

Geplaatst:
comment_549502
Ik ben ook van plan om een psp te kopen, maar ik ben bang dat ik na een tijdje uitgekeken ben op mijn psp.Dat gebeurde helaas met mijn ds. Ik wil het graag van jullie weten of je snel uitgekeken bent op je psp. Ik wil mijn geld niet zomaar aan iets uitgeven.

Dat ligt er precies aan wat je ermee wil gaan doen. Als je de PSP alleen voor het gamen koopt, dan bestaat inderdaad de kans dat je gauw uitgekeken bent op de PSP. Een PSP heeft meerdere mogelijkheden. Je kunt er muziek meeluisteren, je kan filmpjes bekijken door middel van een UMD of een Mpeg4 bestandje. Je kan er foto's op zetten. Je kan met je PSP ook internetten. Ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn PSP omdat er zoveel leuke mogelijkheden zijn op de PSP. Ik heb absoluut geen spijt van de aanschaf van de PSP. :Y

Edit: @Gta-freak2, ik heb een topic gevonden over hoe je filmpjes zet op je PSP. Het gaat om dit topic. Kijk vooral naar deze post van Jowx.

Bewerkt: door Colonel Cortez

Geplaatst:
comment_549638

ik hoop dat de gameontwikkelaars meer online games voor de psp gaan maken. Online games vind ik altijd wel leuk.

Weet iemand ook of de psp wordt afgeprijsd?

Bewerkt: door Rayman800

Geplaatst:
comment_549659
ik hoop dat de gameontwikkelaars meer online games voor de psp gaan maken. Online games vind ik altijd wel leuk.

Weet iemand ook of de psp wordt afgeprijsd?

Ik denk dat dat gebeurd nadat het Sinterklaas en Kerst is geweest. Aangezien veel mensen cadeau's kopen bij Sinterklaas en Kerst, zullen de winkeliers veel eraan verdienen, als de mensen hun portomonnee leeg hebben gekocht, gaan de prijzen weer omlaag zodat de klandizie (lees klanten) weer wat kan kopen om hun wensen aan te vullen.

Als het januari is zullen de prijzen vast wel verlaagd worden. Ik denk ongeveer half januari, net na mijn verjaardag ;),dus als ik jou was zal ik hem dan kopen.....

Geplaatst:
comment_549674

Ik meen me te herinneren dat Sony geen prijsverlaging gaat doen bij de kerst- en andere feestdagen. Dit omdat de verkoop van de PSP zo goed loopt dat er geen prijsverlaging nodig is. Wat ze wel kunnen doen is van die bonus paketten releasen, zoals het PSP Giga Pack vorig jaar. De goedkoopste PSP is het PSP Base Pack. Zie ook hier voor meer informatie over de prijzen en toebehoren van de PSP.

Geplaatst:
comment_550185

Ik heb een vraag als de GTA IV uit komt of de PS3 worden er dan ook nog spellen voor de PSP verkocht of gemaakt? want ik zou best naaierig vinden als ze geen spellen meer voor de PSP zouden maken want een PSP bestaat nog niet zo lang

Geplaatst:
  • Auteur
comment_553081

Officiële datum GPS

De officiële release datum is zojuist bekend gemaakt van dé accessoire voor de PSP en dan hebben we natuurlijk over de GPS. De GPS zou op 7 december voor $59.90 ( €40.-) in de Japanse rekken te vinden zijn. Helaas is er nog geen Europese datum bekend.

Met de GPS module maak je van je PSP een navigatiesysteem. Zo zul je altijd en over weten waar je bent. Nieuwe spellen zullen gebruik maken van GPS. Zo is er een nieuwe Everybody's Golf aangekondigd die gebruik zal maken van de GPS module. bron:

www.pspweb.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

Geplaatst:
comment_553084
Ik heb een vraag als de GTA IV uit komt of de PS3 worden er dan ook nog spellen voor de PSP verkocht of gemaakt? want ik zou best naaierig vinden als ze geen spellen meer voor de PSP zouden maken want een PSP bestaat nog niet zo lang

Nee, er zijn teveel PSP's verkocht om de productie van de games stop te zetten.

Er komen zelf nog games uit van de GBA dus waarom niet meer op de PSP? :)

Bewerkt: door Think

Geplaatst:
comment_556443

Hoe bedoel je? Dat ze geen GTA's meer zullen maken voor de PSP? Of games in het algemeen? De PSP zal nog een tijdje meedraaien hoor. Kijk naar de PS2, die bestaat nu ook al 5 of 6 jaar en er worden nog steeds zoveel nieuwe games voor gemaakt.

Geplaatst:
comment_557158

Vandaag heb ik een Makro-krantje binnengekregen en gelijk ging ik op zoek naar de PSP. Ik zag dat de PSP Value Pack bij de Makro verlaagd is in prijs. De Value Pack kost nu 272,51 euro maar hier kreeg je een 2GB memorycard bij. Dus misschien is het beter om daar een PSP'tje te halen. In andere winkels kost hij 300,-.

Dit is bedoeld voor de mensen die graag een PSP willen kopen en dan ook zo goedkoop mogelijk. Dit is niet bedoeld als reclame......

Nog een reactie op de vraag van iemand:

Tuurlijk komen er nog games uit op de Playstation Portable als de Playstation 3 uit is. Er komen zelfs nog Playstation 2 games uit als de Playstation 3 al uit is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.