Jump to content
Geplaatst:
comment_529318

Welkom in het grote PSP topic!

pspll8.png

In dit topic is alles te vinden over de PlayStation Portable.

De PlayStation Portable is de eerste draagbare spelcomputer van Sony. De PSP werd voor het eerst aangekondigd tijdens E3 in 2003 en werd onthuld op de E3 van 2004. Op 12 december 2004 ging de PSP voor het eerst over de toonbank in Japan, 24 maart 2005 in Noord-Amerika en vanaf 1 september 2005 ook in Europa voor ongeveer 250 euro.

De PSP maakt gebruik van regio codes. Dat betekend dat een UMD film uit de VS niet op een PSP uit een ander continent te gebruiken is. Voor Europa en Azië geld regio code 2, dus Aziatische UMD's doen het ook op een Europese PSP. Voor games gelden de regio codes niet, dus het maakt niet uit waar je je spel vandaan haalt, ze doen het allemaal op iedere PSP.

Links:

- Europese PSP website

- Noord-Amerikaanse PSP website

De Specificaties:

Afmetingen:

6.7 in (W) x 2.9 in (H) x .9 in (D)

Gewicht:

ongeveer 280g

CPU:

PSP CPU (333mhz)

Geheugen:

32mb

DRAM:

4mb

Scherm:

4.3 inch, 16:9 Wide screen TFT LCD, 480 x 272 pixels, 16.77 miljoen kleuren.

Geluid:

ingebouwde stereo luidsprekers

Input/Output:

IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick Duo™, Infrared Port

Draadloos..:

Infrastructure mode, Ad hoc mode (connection up to 16 consoles)

Disc drive:

UMD, read only

Foto's:

psp2fj0.png

psp3tg6.png

Demo's

- Loco Roco

- World Tour Soccer

- Ridge Racer 2

- Moto GP

- Loco Roco Halloween demo

- Block Club (Jap)

- Exit 2 (Jap)

- Nieuw Loco Roco level (Jap)

- Ape Academy 2

- Loco Roco kerst demo

- Killzone Liberation Demo

Nieuws:

Nieuwe firmwire:

Er is weer een nieuwe firmware voor de PSP uit. Ditmaal gaat het om versie 2.82. De nieuwe firmware bevat alleen security fixes. Waarschijnlijk zul je firmware 2.82 nodig hebben voor de Loco Roco Demo die vandaag uit is gekomen. Firmware 2.82 is te vinden onder Netwerk bijwerken functie op je PSP en nu ook op de officiële PSP website.

bron: www.pspweb.nl

Niewe Loco Roco demo:

Er is vandaag weer een nieuwe demo uitgekomen voor Loco Roco. Deze demo staat speciaal in het teken van Halloween en is maar kort te downloaden. >link<

locoroco_preview.jpg

Moto GP demo:

"Maak de straten van Valencia onveilig met deze exclusieve MotoGP-demo" >link<

MotoGP_demo_preview.jpg

Speelbare Ridge Racer 2 demo:

Speelbare demo van Ridge Racer 2. >link<

RidgeRacer2_downloadabledemo_preview.jpg

PSP verkoopt minder dan verwacht:

Sony's Playstation Portable verkoopt een stuk minder goed dan verwacht. Dat heeft Sony afgelopen week zelf bekend gemaakt. Het was de verwachting dat er dit fiscale jaar zo'n 12 miljoen PSP's over de toonbank zouden gaan. Deze week heeft de Japanse electronicagigant dat cijfer moeten bijstellen naar negen miljoen.

Sony had er al wel rekening mee gehouden dat er in dit jaar wat minder draagbare systemen verkocht zouden worden dan in 2005. In dat jaar was de PSP immers voor het eerst wereldwijd te verkrijgen. 14.1 miljoen PSP's vonden in dat jaar een nieuw baasje.

Volgens Hiroshi Kamide, directeur van een groot Japans onderzoeksbureau, ligt de oorzaak hiervan vooral bij de software.

"If you look at the availability of software, there are a lot of games for the PSP but they are not particularly successful. You don't see any million-seller games for the PSP but you do hear about them for the Nintendo DS. The big problem is that while it's a wonderful-looking machine with a great display, the games are not so different from those you play at home on the PlayStation 2. Most of the software is knock-offs of PlayStation 2 titles and that won't do Sony any favors"

Sony laat weten het tij proberen te keren met nieuwe games en functies voor de PSP. Denk hierbij aan dingen als een digitale camera en een GPS-systeem.

bron: www.insidegamer.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

• Reacties 504
  • Bezichtigingen 43.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_740101
hey

hoe kan ik mijn psp updaten.

maar ik heb 1 probleem met het op internet komen als alles is geladen kheb alles al ingevuld gaat ie zoeken ofzo duurt eff en dan zegt ie dat er een fout ofzo is.

Sta of zit je je wel voor je computer(en hij moet aanliggen) en het moet een computer zijn met een internetverbinding.

Is de fout;Time-out na zoeken en zit je voor je pc,dan is er iets met je internetverbinding!

@:Thug,dit is van firmware upgraden,een update is soms van Firmware upgraden,maar meestal is een update voor een betere beveiling voor internet en nieuwe software!

Bewerkt: door sevaboy

Geplaatst:
comment_740933

En als ik me niet vergis is versie 3.52 de allernieuwste upgrade ! Voor diegene die het niet weten, je kunt het hier of hier downloaden ! Het enige wat je hoeft te doen is het bestandje (EBOOT.PBP) op je memory stick duo zetten m.b.v een USB-stick (5 pinnetjes) !

Bewerkt: door Kinzorro

Geplaatst:
comment_741434

Een goede site met alle demo's die voor je psp bestaan is http://www.pspdemocenter.com/, als je er met de webbrowser van je psp komt klik je op het game icoontje. Hier kan je kiezen tussen demo's op alfabet of de nieuwste demo's. Kies één van die opties en je komt op en pagina met demo's. Om de demo te downloaden klik je op het vlaggetje achter de demo. Het maakt niet uit als je op bv. een Japanse vlag klikt, de demo's werken op elke psp. Als de demo gedownload is kan je hem vinden bij Game -> Memorystick.

Geplaatst:
comment_744390

Hey jongens, ik had een vraag over de PSP. Ik wil een ''Infrastructure''-verbinding maken met mijn draadloze internet maar ik weet niet waar ik de WEP-key ofzoiets kan vinden :duh: ...Ik heb best veel gezocht maar nog steeds niks gevonden, weten jullie het misschien wél?

En ik heb nog een probleem, namelijk dat de spellen en filmpjes op de PSP-internet browser niet werken! Moet je hiervoor Java,shockwave en WMA installeren ofwat? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :D

Thnx,

Kin

Geplaatst:
comment_745338

Hey Kinzorro,

Je eerste vraag was waar je je WEP-key kan vinden, deze staat in het boekje die je gekregen heb bij de aanmelding met internet/draadloos netwerk. Voor meer informatie hierover kan je altijd contact opnemen met je provider ;) .

Dan je tweede vraag met filmpjes betreft: Met een PSP is het niet mogelijk filmpjes te kijken via de internetbrowser, hiervoor is maar een geldige reden en dat is dat de PSP de bepaalde plugins(Java, shockwave, WMA etc.) niet ondersteunt. Hier is zover ik weet ook geen oplossing voor.

Ikkes.

Geplaatst:
comment_748417

Om flash op je psp te kunnen gebruiken ga je naar Instellingen->Systeeminstellingen->Flash® Player inschakelen.

Je hebt hiervoor een draadloze netwerkverbinding nodig.

Flash inschakelen neemt trouwens geen ruimte in op je memorystick.

Als flash aanstaat kan je wat online spelletjes spelen, maar ze mogen niet te groot zijn. Video's van youtube enz. kan je niet afspelen. Je kan wel video's van een paar videosite's naar je memorystick downloaden via een rss kanaal. Hiervoor ga je naar Netwerk->RSS-Kanaal->RSS-Kanaal Leidraad. Door op deze site Europe->Nederlands te kiezen kan je Google video toevoegen bij je rss kanaalen. Van daaruit kan je een paar video's downloaden.

Geplaatst:
comment_750524
Ik heb nood aan interssante titels... waar blijven ze :N

Juiced 2: Hot Import Nights PSP THQ 21 september 2007

Spider-Man: Friend or Foe PSP Activision november 2007

Star Wars: The Force Unleashed PSP LucasArts november 2007

SWAT: Target Liberty PSP Vivendi Games 2 november 2007

Need for Speed ProStreet PSP Electronic Arts 9 november 2007

Dit zijn wel aardige titels vind ikzelf.

Geplaatst:
comment_750534
Ik heb nood aan interssante titels... waar blijven ze :N

Juiced 2: Hot Import Nights PSP THQ 21 september 2007

Spider-Man: Friend or Foe PSP Activision november 2007

Star Wars: The Force Unleashed PSP LucasArts november 2007

SWAT: Target Liberty PSP Vivendi Games 2 november 2007

Need for Speed ProStreet PSP Electronic Arts 9 november 2007

Dit zijn wel aardige titels vind ikzelf.

Need for Speed ProStreet lijkt me wel iets ja. Maar die ga ik op Xbox 360 kopen denk ik. Swat lijkt me wel iets. Wil ook jackass the game op PSP wel een zien.

Geplaatst:
comment_756525

Hey, weet iemand hoe ik meer Podcasts (RSS-Kanalen) kan krijgen op m'n PSP? Bij mij staat er in de RSS Leidraad alleen maar Crackle.com, waar je ook nog uns voor moet registreren :duh: Eerst stond er Googlevideo maar nu opeens niej meer, ik weet niet hoe ik er meer moet toevoegen...Kan iemand me helpen A.U.B?

Geplaatst:
comment_756600

Om podcasts te zoeken kan je naar speciale site's gaan waar links naar podcasts staan.

Een paar site's die ik gebruik zijn:

www.podcast.net/

http://podcast.com/

http://podcastdirectory.com/

Op deze site's kan je naar een podcast zoeken of je bladert er door de categorieën.

Als je een podcast wil toevoegen ga je naar de pagina van de podcast in de internetbrowser op je psp en klik je op de de link naar de feed, meestal is dit een plaatje zoals dit. xml.gif

Je kan ook rechtstreeks het adres van de feed typen in de internetbrowser op je psp. Een adres van een podcast eindigd meestal op .xml.

Dit is een voorbeeld van zo'n adres.

http://pnmedia.gamespy.com/planetgrandtheftauto.gamespy.com/audio/pgtaweekly.xml

Bewerkt: door maarte41

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.