Jump to content
Geplaatst:
comment_529318

Welkom in het grote PSP topic!

pspll8.png

In dit topic is alles te vinden over de PlayStation Portable.

De PlayStation Portable is de eerste draagbare spelcomputer van Sony. De PSP werd voor het eerst aangekondigd tijdens E3 in 2003 en werd onthuld op de E3 van 2004. Op 12 december 2004 ging de PSP voor het eerst over de toonbank in Japan, 24 maart 2005 in Noord-Amerika en vanaf 1 september 2005 ook in Europa voor ongeveer 250 euro.

De PSP maakt gebruik van regio codes. Dat betekend dat een UMD film uit de VS niet op een PSP uit een ander continent te gebruiken is. Voor Europa en Azië geld regio code 2, dus Aziatische UMD's doen het ook op een Europese PSP. Voor games gelden de regio codes niet, dus het maakt niet uit waar je je spel vandaan haalt, ze doen het allemaal op iedere PSP.

Links:

- Europese PSP website

- Noord-Amerikaanse PSP website

De Specificaties:

Afmetingen:

6.7 in (W) x 2.9 in (H) x .9 in (D)

Gewicht:

ongeveer 280g

CPU:

PSP CPU (333mhz)

Geheugen:

32mb

DRAM:

4mb

Scherm:

4.3 inch, 16:9 Wide screen TFT LCD, 480 x 272 pixels, 16.77 miljoen kleuren.

Geluid:

ingebouwde stereo luidsprekers

Input/Output:

IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick Duo™, Infrared Port

Draadloos..:

Infrastructure mode, Ad hoc mode (connection up to 16 consoles)

Disc drive:

UMD, read only

Foto's:

psp2fj0.png

psp3tg6.png

Demo's

- Loco Roco

- World Tour Soccer

- Ridge Racer 2

- Moto GP

- Loco Roco Halloween demo

- Block Club (Jap)

- Exit 2 (Jap)

- Nieuw Loco Roco level (Jap)

- Ape Academy 2

- Loco Roco kerst demo

- Killzone Liberation Demo

Nieuws:

Nieuwe firmwire:

Er is weer een nieuwe firmware voor de PSP uit. Ditmaal gaat het om versie 2.82. De nieuwe firmware bevat alleen security fixes. Waarschijnlijk zul je firmware 2.82 nodig hebben voor de Loco Roco Demo die vandaag uit is gekomen. Firmware 2.82 is te vinden onder Netwerk bijwerken functie op je PSP en nu ook op de officiële PSP website.

bron: www.pspweb.nl

Niewe Loco Roco demo:

Er is vandaag weer een nieuwe demo uitgekomen voor Loco Roco. Deze demo staat speciaal in het teken van Halloween en is maar kort te downloaden. >link<

locoroco_preview.jpg

Moto GP demo:

"Maak de straten van Valencia onveilig met deze exclusieve MotoGP-demo" >link<

MotoGP_demo_preview.jpg

Speelbare Ridge Racer 2 demo:

Speelbare demo van Ridge Racer 2. >link<

RidgeRacer2_downloadabledemo_preview.jpg

PSP verkoopt minder dan verwacht:

Sony's Playstation Portable verkoopt een stuk minder goed dan verwacht. Dat heeft Sony afgelopen week zelf bekend gemaakt. Het was de verwachting dat er dit fiscale jaar zo'n 12 miljoen PSP's over de toonbank zouden gaan. Deze week heeft de Japanse electronicagigant dat cijfer moeten bijstellen naar negen miljoen.

Sony had er al wel rekening mee gehouden dat er in dit jaar wat minder draagbare systemen verkocht zouden worden dan in 2005. In dat jaar was de PSP immers voor het eerst wereldwijd te verkrijgen. 14.1 miljoen PSP's vonden in dat jaar een nieuw baasje.

Volgens Hiroshi Kamide, directeur van een groot Japans onderzoeksbureau, ligt de oorzaak hiervan vooral bij de software.

"If you look at the availability of software, there are a lot of games for the PSP but they are not particularly successful. You don't see any million-seller games for the PSP but you do hear about them for the Nintendo DS. The big problem is that while it's a wonderful-looking machine with a great display, the games are not so different from those you play at home on the PlayStation 2. Most of the software is knock-offs of PlayStation 2 titles and that won't do Sony any favors"

Sony laat weten het tij proberen te keren met nieuwe games en functies voor de PSP. Denk hierbij aan dingen als een digitale camera en een GPS-systeem.

bron: www.insidegamer.nl

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy

• Reacties 504
  • Bezichtigingen 43.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_845085

Ik heb een probleem, ik heb een PSP en mijn oplader is hier van kwijt, dus tot gevolg dat ik mijn PSP niet meer

kan opladen, weet iemand een goedkope oplader en in welke winkel die te koop is? En hoeveel kost dat dan?

Alvast bedankt.

Geplaatst:
comment_845120
Ik heb een probleem, ik heb een PSP en mijn oplader is hier van kwijt, dus tot gevolg dat ik mijn PSP niet meer

kan opladen, weet iemand een goedkope oplader en in welke winkel die te koop is? En hoeveel kost dat dan?

Alvast bedankt.

Voor een nieuwe oplader betaal je denk ik zo'n €10 á €15. Ik denk haast wel dat hij in normale winkels te koop is (denk aan winkels die ook games en aanverwanten verkopen), maar je kunt er ook voor kiezen hem hier te bestellen. Bestel je hem daar voor 21.00 vanavond, dan heb je hem morgen binnen. Opladers zijn er overigens in verschillende soorten en maten, dus je moet voor jezelf maar even bekijken wat je het beste vindt en welke je gaat bestellen.

Geplaatst:
comment_845127

Ik wil dus een PSP kopen maar ik heb geen idee wat ik er nou in feite bij zou moeten of kunnen kopen. Ik heb al een geheugen kaart omdat ik een telefoon heb die het zelfde slot heeft. Aangezien ik 2 van dat soort kaarten heb kan ik er egwoon eentje in me PSP en eentje in me telefoon. Maar wat zijn handige accesoire die van pas kunnen komen of weet iemand een pack die je ergens kan kopen met wat handige dingen er in?

Dus kort samengevat wil ik gewoon advies wat ik het beste bij mijn PSP kan kopen als ik die gekocht heb.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:
comment_845137
Dus kort samengevat wil ik gewoon advies wat ik het beste bij mijn PSP kan kopen als ik die gekocht heb.

Wat sowieso handig bij je PSP is, is een hoesje. Mocht je je PSP mee willen nemen op reis, dan weet je in ieder geval zeker dat je PSP goed beschermd is. Daarnaast raad ik je aan ook een schoonmaakdoekje te kopen. Hiermee kun je het schermpje schoonmaken, deze zit al snel onder de vinderdrukken en dergelijke. Ook is het slim om een USB-kabel te kopen, hiermee kun je dus muziek, foto's, filmpjes en al die andere dingen vanaf de PC op je PSP zetten. Overigens zitten al deze dingen meestal wel in één pakket, maar ze zijn ook los verkrijgbaar. Ik heb overigens een pakket gekocht bij MediaMarkt, dus daar kun je sowieso wel even kijken. Al denk ik dat winkels die PSP's verkopen ook wel dergelijke pakketten hebben, zoals Free Record Shop en Dixons.

Geplaatst:
comment_845138
Ik wil dus een PSP kopen maar ik heb geen idee wat ik er nou in feite bij zou moeten of kunnen kopen. Ik heb al een geheugen kaart omdat ik een telefoon heb die het zelfde slot heeft. Aangezien ik 2 van dat soort kaarten heb kan ik er egwoon eentje in me PSP en eentje in me telefoon. Maar wat zijn handige accesoire die van pas kunnen komen of weet iemand een pack die je ergens kan kopen met wat handige dingen er in?

Nou ik heb er een brillendoekje en een hoesje bij aangeschaft. Dit alleen omdat het beeldscherm erg vatbaar is voor krassen enputjes. Ook heb ik van de goed heilig man een schoonmaak cleaner gehad. Dus wat ik je aanraad is middelen om je beeldscherm te beschermen.

Geplaatst:
comment_847426

Ik snap al dat gedoe niet rond het beschermen van je scherm niet. Ik heb mijn PSP sinds een maand voordat hij in Nederland uitkwam en nooit ergens problemen mee gehad en geen erge krassen op het scherm. Als beschermhoesje heb ik een soort Etui, die ik er standaard bijkreeg. Doen jullie er dan speciaal gekke dingen mee of heb ik gewoon een wonder PSP?

Geplaatst:
comment_847855
Ik snap al dat gedoe niet rond het beschermen van je scherm niet. Ik heb mijn PSP sinds een maand voordat hij in Nederland uitkwam en nooit ergens problemen mee gehad en geen erge krassen op het scherm. Als beschermhoesje heb ik een soort Etui, die ik er standaard bijkreeg. Doen jullie er dan speciaal gekke dingen mee of heb ik gewoon een wonder PSP?

Precies hetzelfde bij mij. Ik heb de PSP ook al sinds dat ie uit is, maar ook nog nergens krasjes op het scherm. En ik moet eerlijk zeggen dat ik hem al 4 á 5 x hard heb laten vallen.. :puh:

Ik zou zeggen: De PSP is van staal :engel:

Bewerkt: door The GamerII

Geplaatst:
comment_848641

Precies hetzelfde bij mij. Ik heb de PSP ook al sinds dat ie uit is, maar ook nog nergens krasjes op het scherm. En ik moet eerlijk zeggen dat ik hem al 4 á 5 x hard heb laten vallen.. :puh:

Ik wou dat het waar was. hier heeft de kat een de PSP van de kast gehaald. Resultaat heel scherm is gebarsten. Ik kan hem dus weg gooien. Later eens zien voor PSP Lite want eerst mij xbox 360 games.

de kat komt achter de zetel niet meer uit vandaag ^_^ maarja gebeurt is gebeurt.

Geplaatst:
comment_848647

Ik wou dat het waar was. hier heeft de kat een de PSP van de kast gehaald. Resultaat heel scherm is gebarsten. Ik kan hem dus weg gooien. Later eens zien voor PSP Lite want eerst mij xbox 360 games.

de kat komt achter de zetel niet meer uit vandaag ^_^ maarja gebeurt is gebeurt.

Jammer :{

Geplaatst:
comment_848775

Als ik nog garantie had zou ik hem terugsturen naar Sony :D

Geplaatst:
comment_848982

Als ik nog garantie had zou ik hem terugsturen naar Sony :D

Garantie is al lang verlopen. Op PSP heb je maar een jaar. Maar vermits mijn PSP in garantie tijd kapot was gegaan kreeg ik een nieuwe. En krege nieuwe garantie van 3 maanden. daarna ging hij paar dagen toen garantie verlopen was kapot. Sony nam hem wel aan. En gaf weer een nieuwe. Maar deze keer gaat dat niet pakken vermits ik die al meer dan een jaar heb.

Geplaatst:
comment_849202
Nu kost de PSP alleen nog maar €150,00,- :tu: Jammer is, dat ik hem al vorig jaar had gekocht voor €250,00,- :duh:

Waar? :Y

Een PSP kun je in vrijwel elke winkel kopen die ook consoles, games en andere game gerelateerde producten verkoopt. Ik noem een Mediamarkt, een Free Record Shop en een Bol. Overigens is de richtprijs zo’n €150, maar dit kan hier en daar lichtjes van elkaar verschillen. Daarnaast ben je wel iets duurder uit als je ook nog een memorystick en andere accessoires wil hebben, zoals oordopjes en hoesjes. In ieder geval alvast veel succes met je aankoop. :D

Ik heb op wat sites naar de prijzen bekeken maar ik zie alleen maar PSP Slim en Lites van 169 met een accu, lader en handleiding... Dus niet 150 euro. Waar zou ik (online) een PSP Slim en Lite voor 150 euro kunnen kopen?

Geplaatst:
comment_849331
Ik heb op wat sites naar de prijzen bekeken maar ik zie alleen maar PSP Slim en Lites van 169 met een accu, lader en handleiding... Dus niet 150 euro. Waar zou ik (online) een PSP Slim en Lite voor 150 euro kunnen kopen?

Ik heb nog even voor je gezocht, en ik ben hier nog oude PSP tegengekomen voor slechts €139. Dit is dus niet de Slim en Lite (2000 versie), maar de verouderde versie (de 1000 versie). Persoonlijk prefeer ik nog steeds de oudere, die voelt voor mij veel en veel beter aan. Mocht je toch voor de Slim en Lite gaan, dan kun je deze hier vinden voor de prijs van €159.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.