Jump to content
Geplaatst:
comment_1929799

game-of-thrones-poster.jpg

Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy-televisieserie die vanaf 17 april 2011 uitgezonden wordt op de televisiezender HBO. De serie is gebaseerd op de boeken uit de serie Een Lied van IJs en Vuur van de Amerikaanse schrijver George R.R. Martin. De serie draait om zeven adellijke families die strijden om de macht over het mythische land van Westeros.

Iemand die deze prachtige serie volgt? Ik heb de afleveringen van seizoen 1 nu allemaal gezien en kan niet wachten op seizoen 2 dat op 1 april begint. HBO heeft bevestigd dat het nog een aantal jaar zal voortduren, dus we krijgen nog een hoop seizoenen. :)

De trailer van seizoen 2:

http://www.youtube.com/watch?v=rOzXsqoJhtE

Leuk weetje is dat Carice van Houten vanaf seizoen 2 een grote rol heeft.

Bewerkt: door Jimmiefitz

• Reacties 157
  • Bezichtigingen 73.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2358269

Tegen dat dat seizoen/volgende boek eindelijk uit is, ben ik alles van het verhaal alweer vergeten. Ik weet echt niet wat te verwachten eigenlijk, zowel van het boek als de serie.

Maar als Jon Snow niet dood is, dan stop ik gewoon met te volgen.

Geplaatst:
comment_2358422
Tegen dat dat seizoen/volgende boek eindelijk uit is, ben ik alles van het verhaal alweer vergeten. Ik weet echt niet wat te verwachten eigenlijk, zowel van het boek als de serie.

Maar als Jon Snow niet dood is, dan stop ik gewoon met te volgen.

Waarom, thebug? Dat is voor veel mensen juist de gewenste voortzetting van die verhaallijn.
Het zou absoluut niet "des Game of Thrones" zijn...

...als ze terugkomen op de eerder genomen beslissing om Jon Snow dood te laten gaan. Er zijn al zoveel main characters verdwenen dat het raar zou zijn als er nu opeens een uitzondering zou worden gemaakt.

Geplaatst:
comment_2358434

Het zou niet meer raar zijn als Jon Snow wel degelijk Azor Ahai is of iets in die richting. Melissandre is net bij Castle Black aangekomen en zij was door de Lord of Light naar Westeros gestuurd om deze beloofde prins te dienen. Dezelfde god die Thoros van Myr dient en hem in staat stelt Beric weer tot leven te laten komen [s03e05]. Het feit dat Jon Snow vermoord is, heeft hem wel verlost van zijn geloften aan de Night's Watch.

Jon Snow is dood, maar ik zie hem dus nog wel terugkeren tot leven. Maar ik ben dan ook iemand die gelooft dat Stannis nog leeft :cab:

Wat denken jullie van

? Met andere woorden: een theorie die stelt dat Jon niet de zoon is van Eddard, maar van zijn zus Lyanna en Rhaegar Targayen.
Geplaatst:
comment_2358468

Zoals ik al eerder in het topic aangaf, lijkt het me veel interessanter voor de verhaalontwikkeling in het Noorden als Jon Snow dood is. Dan is The Night's Watch helemaal in wanorde, Stannis zijn leger vermorzeld en kan niemand de Boltons in Winterfell nog belegeren. En vooral: niemand meer die de White Walker tegenhoudt om Westeros binnen te sluipen. Misschien moet Jon Snow daar niet voor dood, maar moet hij minstens geen commander meer zijn. Hoewel hij sowieso nog wel genoeg volgers zou hebben binnen de Night's Watch, zelfs al is hij geen commander meer.

...als ze terugkomen op de eerder genomen beslissing om Jon Snow dood te laten gaan. Er zijn al zoveel main characters verdwenen dat het raar zou zijn als er nu opeens een uitzondering zou worden gemaakt.

Die beslissing is niet gemaakt, zowel in de serie als in het boek. We zullen gewoon moeten wachten. Al lijkt het me niet meer dan logisch dat hij dood is, want je kan toch echt niet om die dolksteken heen.

Het lijkt me niet echt anders te kunnen dan dat Jon Snow dood is, maar van Stannis weet ik het niet zo zeker. Ik zou eerder zeggen dat hij wel nog leeft.

Wat R+L=J betreft: tijdens het lezen van de boeken ben ik daar zelf ook aan beginnen denken, zelfs al had ik nog nooit van de theorie gehoord. Er zijn veel dingen voor te zeggen, maar ik denk toch van niet.

5eef1i2D2Htl.jpg

Je kan maar zeker op 3 verschillende families uitkomen in die quiz? :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.