Jump to content
Geplaatst:
comment_1931995

Een poosje gaat er een discussie rond dat men alcohol onder de 18 jaar volledig willen gaan verbieden. Ook vele politici zijn het daar mee eens. Alcohol schijnt dus slecht te zijn voor je hersencellen, maar ook voor je ontwikkeling zou dat niet goed zijn. Sommige kroegjes/clubs en discotheken hebben al zo'n soort beleid. Maar vele mensen willen dit naar landelijk hebben dat je alleen alcohol kunt kopen(ook al zit er 5% of minder in) als je 18 jaar of ouder bent.

Nu gaan er natuurlijk veel reacties komen van: "Jaa ik ben nog geen 18 dus ik wil dat niet!", bekijk dit ook een beetje objectief he mensen, kijk naar de gezondheid cijfers enzovoort. Ben benieuwd wat de voorkeur is van de Nederlander!

• Reacties 36
  • Bezichtigingen 3.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2136205

Ik vind het een totalitaire regeling die zijn doel volledig voorbijschiet. I.p.v. de crisis aan te pakken en te zorgen dat die Groningers niet meer zeuren gaan ze dergelijk beleid voeren..

Dan ook nog die slogan ''nix is de afspraak'' :7, dat is toch om te huilen..

De leeftijdsgrens van 16 werd nog niet eens gehandhaafd, ik begrijp niet dat ze niet eerst zorgen dat ze die handhaven. Zelfs coffeeshops lappen de leeftijdsgrens nogal eens aan hun laar, dat zou níet moeten kunnen. Maar de opiumwet en het softdrugsbeleid zijn hele andere discussies.

Eigenlijk is het wel ironisch dat in tijden van crisis gezonde sectoren de nek omgedraaid wordt; eerst de nertsenteelt en nu het uitgaansleven :7.

Ik ben ook bang hoe deze regeleign er over 20 jaar uitziet (ervan uitgaande dat hij niet terugedraaid wordt). Ik weet wel zeker dat ik mijn kinderen rond hun 15 à 16 zou laten drinken. Maar waar kunnen ze dan drinken!? Alle 14+-feestjes zijn zo goed als weg in de buurt, festivals/feesten/kroegen zullen vast een nazistisch deurbeleid voeren :N.. Ik denk dat ik zelf maar een kroeg in mijn kelder zou beginnen.

aldus een wanhopige ouder die niet bij de pakke neer gaat zitten :)

Bewerkt: door Dotz

Geplaatst:
comment_2136992

Hier kan ik maar één ding van vinden, jammer voor de 16 en 17 jarige onder ons. Zo worden je hobby's verpest he, zo hebben ze je precies waar ze je willen hebben. Ik ben zelf 20 ( bijna 21 ) dus ik heb nog de betere tijd meegemaakt. Ook hoefde je geen brommerrijbewijs te hebben toen ik nog 16 was, een theorieexamentje was het enige.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_2156028

Ik las vandaag in de krant dat er door het nieuwe alcoholbeleid vele zuipketens ontstaan. Ongereguleerde zuipketens waar 15-17 jarige soms (met recht) nog veel zieker van thuis komen, dan dat ze in een kroeg deden.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2014/02/zuipketen-veroveren-nederland

Wat vinden jullie hiervan? En moet het beleid aangepast worden?

Geplaatst:
comment_2157030

Dat het beleid geen grote weerspiegeling heeft in de samenleving en dat er grote haken en ogen aanzitten mogen duidelijk wezen. Ik ben dan ook voor legaliseren voor boven de 16, maar met strengere regels dan voorheen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.