Jump to content

Harde schijf verdwenen, programma's werken nog

Geplaatst:
comment_1941434

Halli,

Ik zit momenteel achter m'n laptop, gelukkig startte hij vanmorgen wel op, na een zevental mislukte pogingen. Hij draait nu, en programma's vanaf de interne harde schijf (C: en D: partities) lijken ook nog te werken wanneer ik ze via een snelkoppeling open, maar als ik Windows Verkenner / Deze Computer open, dan krijg ik m'n schijven niet te zien en loopt Windows Verkenner vast.. Ik heb echt even de computerkenners nodig om me te helpen met het identificeren van het probleem voordat ik verder ga zoeken naar een oplossing. Ik durf 'm nu niet meer af te sluiten, bang dat 't ding het helemaal opgeeft.. :puh:

Als ik de schijven probeer te benaderen via een webbrowser kan ik ze wel gewoon zien. Het is dus niet zo dat de schijfletters pleite zijn.. Heel vaag. :7

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1943115

Oké, even weer wat tijd verstreken.. HijackThis vond niets, Malwarebytes vond de toolbar executable van HijackThis een "threat", maar verder niets gevonden.. Ik heb m'n laptop nog steeds durven uitzetten. Ga nu Avira nog maar eens draaien.. Ben m'n schijven ook niet meer kwijt geweest trouwens. Straks even het wisselbestand aanpassen zodat er wat meer vrije ruimte op de C-schijf vrijkomt, en dan aan het eind van de avond maar op hoop van zegen uitzetten. Ik weet het anders ook niet meer.

Geplaatst:
comment_1943151

Het grappige is, ik kan mij ook een soortgelijk probleem met mijn pc herinneren. Hij deed het ook maar af en toe (qua aan en uit zetten), toen ik Avira als antivirus probeerde pikte hij meteen minimaal 1000 bestanden op, waaronder een paar belangerijke. Uiteindelijk moest ik alles formatteren en er nieuwe Windows opzetten (was uiteindelijk toch wel nodig, HDD was vol (net zoals nu..)). Ik hoop uiteraard dat het bij jou niet zo ver komt, maar wees voorbereidt dat dit tot de mogelijkheden berust. Ik zou dan ook sowieso alle belangrijke bestanden eraf halen, nu dat nog mogelijk is.

Er zijn trouwens fora (kan me geen voorbeeld herinneren op dit moment) die de HijackThis logs kunnen lezen (voor mij is het net Chinees) en je daar ook beter mee kunnen helpen. Als laatste redmiddel zou je daar nog naar kunnen googlen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.