Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Waar kan ik mijn IP voor mijn server vinden?

Ik had een ip maar dat bleek voor lan te zijn, kan iemand mij helpen hoe ik erachter kom wat mijn IP voor mijn server is?

Alvast bedankt

Featured Replies

Daar zijn 2 manieren voor.

- http://www.whatismyip.com/

- opdrachtprompt - ipconfig

Ik betwijfel alleen of je er wel verstandig aan doet om je eigen ip als server te gebruiken, maar dat is nu een bijzaak.

Edited by xoex23

  • Author

Daar zijn 2 manieren voor.

- http://www.whatismyip.com/

- opdrachtprompt - ipconfig

Ik betwijfel alleen of je er wel verstandig aan doet om je eigen ip als server te gebruiken, maar dat is nu een bijzaak.

Hoe moet ik dan een ander IP gebruiken en welke?

Daar zijn 2 manieren voor.

- http://www.whatismyip.com/

- opdrachtprompt - ipconfig

Ik betwijfel alleen of je er wel verstandig aan doet om je eigen ip als server te gebruiken, maar dat is nu een bijzaak.

Hoe moet ik dan een ander IP gebruiken en welke?

Door een "betaalde" host te nemen. Heb je gelijk een 24/7 server.

  • Author

Daar zijn 2 manieren voor.

- http://www.whatismyip.com/

- opdrachtprompt - ipconfig

Ik betwijfel alleen of je er wel verstandig aan doet om je eigen ip als server te gebruiken, maar dat is nu een bijzaak.

Hoe moet ik dan een ander IP gebruiken en welke?

Door een "betaalde" host te nemen. Heb je gelijk een 24/7 server.

Bedankt maar welk van alle IP's moet ik in IPconfig nemen?

Ik snap niet welk ip je bedoeld? Bedoel je om in de server te komen kun je gewoon 127.0.0.1 pakken

  • Author

Ik snap niet welk ip je bedoeld? Bedoel je om in de server te komen kun je gewoon 127.0.0.1 pakken

In IPconfig staan er meer en welke moet ik kiezen om te linken met mijn server voor samp zodat anderen op mijn server kunnen?

Ik snap niet welk ip je bedoeld? Bedoel je om in de server te komen kun je gewoon 127.0.0.1 pakken

In IPconfig staan er meer en welke moet ik kiezen om te linken met mijn server voor samp zodat anderen op mijn server kunnen?

Standaardgateway moet je hebben.

Vanaf je eigen computer:

127.0.0.1 (of gewoon: localhost)

Vanuit je eigen thuis netwerk (dus via Wi-Fi of internet van je eigen huis):

Gebruik ipconfig in cmd (start -> cmd in zoeken typen en dan enter, daarna ipconfig en een enter typen in commandprompt).

Hier zie je diverse netwerkadapters staan. Meestal is de bovenste adapter waar een IPv4 adres bijstaat je adres in het lokale netwerk (dit begint meestal met 192.168).

Vanuit andere netwerken (bijvoorbeeld vanaf je vrienden):

http://whatismyip.com

  • Author

Vanaf je eigen computer:

127.0.0.1 (of gewoon: localhost)

Vanuit je eigen thuis netwerk (dus via Wi-Fi of internet van je eigen huis):

Gebruik ipconfig in cmd (start -> cmd in zoeken typen en dan enter, daarna ipconfig en een enter typen in commandprompt).

Hier zie je diverse netwerkadapters staan. Meestal is de bovenste adapter waar een IPv4 adres bijstaat je adres in het lokale netwerk (dit begint meestal met 192.168).

Vanuit andere netwerken (bijvoorbeeld vanaf je vrienden):

http://whatismyip.com

heel erg bedankt ik ga kijken of het lukt :)

Er is een kans dat een firewall op je computer, of in de Router (het kastje dat je lokale netwerk en internet regelt) het verkeer blokkeert.

Je kan dit het beste testen door gewoon vanaf een andere computer in het netwerk te verbinden, en even één van je vrienden te laten testen.

  • Author

Ik snap niet welk ip je bedoeld? Bedoel je om in de server te komen kun je gewoon 127.0.0.1 pakken

In IPconfig staan er meer en welke moet ik kiezen om te linken met mijn server voor samp zodat anderen op mijn server kunnen?

Standaardgateway moet je hebben.

Ik ben lastig :D maar als ik gateway doe dan kan samp mijn server niet vinden. Weet jij daar misschien ook iets op?

De Gateway moet je ook niet gebruiken:

IPv4-adres. . .. . .. . . . : 192.169.xxx.xxx

Dat adres moet je hebben om in je eigen netwerk te kunnen connecten.

  • Author

De Gateway moet je ook niet gebruiken:

IPv4-adres. . .. . .. . . . : 192.169.xxx.xxx

Dat adres moet je hebben om in je eigen netwerk te kunnen connecten.

Kunnen anderen van buitenaf dan ook connecteren?

Edited by RaoulJWZ

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.