Geplaatst: 21 juni 201212 jaren comment_1949771 21 juni, 20.45 uurVoorbeschouwingOndanks een slechte start van het toernooi (1-4 tegen Rusland) werd Tsjechië eerste in poule A. Nietdankzij de 'oude' Rosicky en Baros, maar door de 'nieuwelingen' Pilar en Jiracek. Rosicky lijkt ook tegeblesseerd te zijn voor deze kwartfinale. Ook Portugal verloor de eerste wedstrijd (0-1 tegen Duitsland),maar dankzij overwinningen op Denemarken (3-2) en Nederland (2-1) plaatsten de Portugezen zich, zoals altijd,voor de tweede ronde. Cristiano Ronaldo heeft met zijn twee doelpunten tegen Nederland de ban gebroken enwil nu maar één ding: Europees kampioen worden. Of eigenlijk twee dingen, want een topscorerstitel zal hijvast niet laten liggen.StadionStadion Narodowy, WarschauVorige ontmoetingTsjechië en Portugal stonden in 2008 in de groepsfase tegenover elkaar. Toen won Portugal met 3-1, onder meerdankzij een doelpunt van Cristiano Ronaldo. In 1996 speelden de landen in de kwartfinale tegen elkaar en toentrok Tsjechië aan het langste eind. Door een doelpunt van Karel Poborsky wonnen de Tsjechen met 1-0.Voorspelling EURO 2012-crew1-2Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?
Geplaatst: 21 juni 201212 jaren comment_1949882 Portugal gaat verliezen, alleen omdat ze Tsjechië onderschatten.
Geplaatst: 21 juni 201212 jaren comment_1949891 Maar neen hoor, die Ronaldo moet er toch weer eentje inkoppen. Dus het wordt Portugal in de halve finale tegen Frankrijk of Spanje.
Geplaatst: 21 juni 201212 jaren comment_1949893 Portugal was duidelijk sterker, alleen het had ook 3 - 0 kunnen wezen. Mooie kopbal hoor, spannende wedstrijd. Ik hoop dat Frankrijk van Spanje wint morgen, wat ik niet een twee drie zie gebeuren.
Geplaatst: 21 juni 201212 jaren comment_1949897 Morgen is Duitsland-Griekenland, Frankrijk-Spanje is zaterdag.
Geplaatst: 22 juni 201212 jaren comment_1949921 het was een mwah wedstrijd, vond het niet echt leuk om naar te kijken. De 2e helft vond ik wel leuker dan de 1e, maar alsnog vond ik het mwah om naar te kijken
21 juni, 20.45 uur
Voorbeschouwing
Ondanks een slechte start van het toernooi (1-4 tegen Rusland) werd Tsjechië eerste in poule A. Niet
dankzij de 'oude' Rosicky en Baros, maar door de 'nieuwelingen' Pilar en Jiracek. Rosicky lijkt ook te
geblesseerd te zijn voor deze kwartfinale. Ook Portugal verloor de eerste wedstrijd (0-1 tegen Duitsland),
maar dankzij overwinningen op Denemarken (3-2) en Nederland (2-1) plaatsten de Portugezen zich, zoals altijd,
voor de tweede ronde. Cristiano Ronaldo heeft met zijn twee doelpunten tegen Nederland de ban gebroken en
wil nu maar één ding: Europees kampioen worden. Of eigenlijk twee dingen, want een topscorerstitel zal hij
vast niet laten liggen.
Stadion
Stadion Narodowy, Warschau
Vorige ontmoeting
Tsjechië en Portugal stonden in 2008 in de groepsfase tegenover elkaar. Toen won Portugal met 3-1, onder meer
dankzij een doelpunt van Cristiano Ronaldo. In 1996 speelden de landen in de kwartfinale tegen elkaar en toen
trok Tsjechië aan het langste eind. Door een doelpunt van Karel Poborsky wonnen de Tsjechen met 1-0.
Voorspelling EURO 2012-crew
1-2
Wat verwachten jullie van deze kwartfinale?