Jump to content
Geplaatst:
comment_1950566

ZWZ9M.jpgQ9lDM.jpg

27 juni, 20.45 uur

Voorbeschouwing

Portugal bereikte de halve finale grotendeels dankzij sterspeler Cristiano Ronaldo. De Real Madrid-

aanvaller maakte in de laatste poulewedstrijd tegen Nederland beide doelpunten en scoorde in de

kwartfinale tegen Tsjechië het enige doelpunt. Daarmee is Ronaldo nu gedeeld topscorer. Tegen Spanje

komt hij verschillende ploeggenoten uit Madrid tegen, onder wie Casillas en Xabi Alonso. Keeper Casillas

is tot nu toe belangrijk geweest met knappe reddingen, met name tegen Kroatië. Tegen Frankrijk had hij

weinig te doen, want de Spanjaarden hadden geen kind aan de Fransen. Middenvelder Xabi Alonso zorgde in

zijn 100e interland met twee doelpunten voor de 2-0 overwinning. Zowel de bondscoach Bento van Portugal

als Del Bosque van Spanje heeft de beschikking over alle 23 selectiespelers.

Stadion

aaypdy.jpg

Donbas Arena, Donetsk

Vorige ontmoeting

In 2004 troffen beide landen elkaar in de laatste wedstrijd in de groepsfase op het EK. Gastland Portugal

won toen met 1-0 door een doelpunt van Nuno Gomes. Het betekende een vroege uitschakeling voor Spanje, toen

al met Casillas, Torres en Xabi Alonso in de basis en Xavi op de bank. Namens Portugal waren Cristiano Ronaldo

en Helder Postiga toen al van de partij.

Voorspelling EURO 2012-crew

0-2

Wat verwachten jullie van deze halve finale?

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1950905

Dik verdiend.

Hoe? Wat? Waar? :?

Sorry, maar dit was echt een verschrikkelijke wedstrijd en eigenlijk verdiende geen van beide ploegen om te winnen. Ik heb werkelijk maar één echte kans gezien (voor Spanje, in de verlenging) en dat vind ik te weinig om iemand als verdiende winnaar aan te wijzen. Het was niet om aan te gluren, echt.

Enige baas van de avond was Sergio Ramos. Na een gemiste penalty (Jaap Stam-achtig) in de Champions League je penalty zo nemen, dat getuigt van lef en kunde. Hij heeft mijn avond een beetje gered.

Geplaatst:
comment_1950923

Het was weer eens niet om aan te zien deze wedstrijd, wat zie je dat toch vaak de laatste tijd. Portugal had het minstens even verdient als Spanje, die scheidsrechter had niet moeten affluiten om de bal aan Portugal te geven. Nani had de bal er bijna in, en die scheids heeft nogwel zulke goede raporten. Wat een ergenis. :N

Geplaatst:
comment_1950924

Dat is wel waar. Beide ploegen speelden even goed (dwz even slecht). Je had afwisselingen tussen Spanje veel aan de bal en Portugal veel aan de bal. Meestal was het wel, zoals de commentator zei, aan de bal: Spanjaard-Portugees-Spanjaard-Portugees-... Ze konden nooit iets deftig klaarspelen. Toen Pedro inviel, ging opeens weer heel vlot voor de Spanjaarden. Ik moet zeggen dat ik hem prachtig vond spelen, in tegenstelling tot zijn prestaties op het WK, waar hij er echt niets van bakte.

Geplaatst:
comment_1950925

Het was weer eens niet om aan te zien deze wedstrijd, wat zie je dat toch vaak de laatste tijd. Portugal had het minstens even verdient als Spanje, die scheidsrechter had niet moeten affluiten om de bal aan Portugal te geven. Nani had de bal er bijna in, en die scheids heeft nogwel zulke goede raporten. Wat een ergenis. :N

Eerlijk, die scheidsrechter mogen ze van mij voor altijd schorsen. Zo slecht gefloten.

De helft van de fouten van Portugal tegen Spanje zag ie niet eens..

En die vuile duiker van een Ronaldo heeft ook nooit een fout tegen gehad.

Geplaatst:
comment_1950992

Die Ronaldo nadat de laatste Spaanse penalty er in ging, ik heb zelden iemand zo beteuterd zien kijken. Zou ie nou nog op het veld staan te wachten totdat hij mag aanleggen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.