Geplaatst: 29 juni 201212 jaren comment_1951303 1 juli, 20.45 uurVoorbeschouwingZoals door vrijwel iedereen verwacht staat regerend Europees en wereldkampioen Spanje in de finale vanEURO 2012. In de kwartfinale werd gemakkelijk met Frankrijk afgerekend en in de halve finale werd Portugalna strafschoppen verslagen. Aan de kant van Spanje maken Casillas, Sergio Ramos, Jordi Alba en natuurlijkXavi en Iniesta indruk dit toernooi. Italië is de verrassing van het toernooi, maar staat op basis van hetvertoonde spel volkomen verdiend in de finale. Buffon, Chiellini, Motta, De Rossi, maar vooral Pirlo en Balotellimaken het verschil. Balotelli kan door te scoren de topscorerstitel opeisen. Op dit moment leidt hij datklassement samen met Mario Gomez en Cristiano Ronaldo, met allen 3 goals. Aan de kant van Spanje heeft hijconcurrentie van Xabi Alonso en Fernando Torres die beiden 2 x hebben gescoord dit toernooi.StadionNSK Olimpiejsky, KievVorige ontmoetingSpanje en Italië openden tijdens EURO 2012 poule C met een onderlinge wedstrijd. Italië kwam dankzij invallerAntonio Di Natale op voorsprong tegen de wereldkampioen. Door een doelpunt van Cesc Fabregas wist Spanje nogeen gelijkspel uit het vuur te slepen.Voorspelling EURO 2012-crew1-1Spanje wint met 2-1 na verlengingWat verwachten jullie van de finale van EURO 2012?
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951739 Straks zeggen ze, houd dat WK/EK voortaan maar in Spanje. Spanje heeft prachtig gespeeld, meer heb ik er niet over te zeggen. Zou me niet verbazen als ze in Brazilie de 4e beker winnen.
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951741 Erg jammer dat Italië niet heeft kunnen winnen. Spanje heeft de eindoverwinning verdiend, maar na twee titels hoopte ik toch op een andere winnaar.
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951743 Volgens mij heeft iedereen de overwinning al ingezien dat het ook echt Spanje werd
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren Auteur comment_1951746 Het rijmt op bang... AFGANG! Nee joh, dat is overdreven. Dat is scorebordjournalistiek, om Co Adriaanse er eens bij te halen. Natuurlijk, 4-0, maar verder? Italië speelde prima, maar dit Spanje was echt eindelijk goed. Waar we heel het toernooi op zaten te wachten, kwam er nu uit. Bovendien vielen de laatste twee goals tegen het einde van de wedstrijd, toen Italië het al op had gegeven en ook nog eens met 10 man speelde door de blessure van Motta. Jammer dat het geen echte wedstrijd werd met spanning tot het eind, maar gelukkig heeft Spanje dat met mooi voetbal gecompenseerd. Zo, en nu die EK-pool maar 's afronden
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951747 Na deze match moet ik men mening toch herzien, Spanje is de terechte winnaar. Vooral in de eerste helft waren ze sterk, tweede helft had je echt het gevoel dat Italië erdoor zat en niet beter kon. Ik vind het enkel jammer voor Prandelli dat hij dit toernooi met zo'n zware cijfers moet afsluiten, hopelijk blijft hij nog wat langer bij Italië of vertrekt hij naar een betere ploeg.
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951755 Pffff, wat jammer. Niet zozeer dat die Spanjaarden er weer met de trofee van door gaan (eigenlijk vond ik dat ook wel kut, maar goed), ook dat het zo'n grote uitslag was. Echt spannend is het nooit geweest.
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951757 Ik denk dat Spanje met 3-0 of 4-0 gaat winnen. Ik zie de Italianen moeilijk iets terug doen tegen Spanje, so.. Ik denk dat Spanje met 3-0 of 4-0 gaat winnen. Ik zie de Italianen moeilijk iets terug doen tegen Spanje, so.. Jij bent volgens mij echt veel te blind fan van Barça en Spanje. Niet alleen met deze voorspelling, maar in al je voorspellingen. Maar goed, we gaan het zien natuurlijk. Ik denk ook wel dat Spanje wint, maar met minimaal verschil. Wat als ik nu opeens gelijk heb? Wat als ik nu opeens gelijk heb? Dan vind ik nog steeds dat je veel te blind fan bent van Barça en Spanje, maar heb je geluk met het juist voorspellen van een uitslag Had deze discussie nét voor de finale willen gehad hebben met je.. godnondeju
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951760 het Italiaans spel was niet echt finale waardig, net zoals Nederland ook niet WK waardig was
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951763 Ik heb niet alles gezien, maar met wat ik zag moet ik toch zeggen dat de Spaanse overwinning volledig terecht was. de Italianen hadden geen antwoord op het Spaanse spel dat af en toe messcherp en perfect was.
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951766 ja inderdaad, toen 5 minuten met 10 man speelden geloofden ik het wel, en ging zelf ff een bal pakken, toen ik terug kwam was er nog 2x gescoord
Geplaatst: 1 juli 201212 jaren comment_1951767 Ho, mensen. Zijn we nu niet wat te negatief op Italië? Ik heb de eerste helft van ze genoten hoor. Wat kunnen zij mooi voetballen. Al die trucjes die je dan ziet om de bal in controle te houden. In Italië voelt iedereen elkaar aan. Zoiets zie ik in de meeste andere elftallen niet hoor. En ja, de tweede helft besefte het elftal dat ze het niet meer aankonden, en toen gingen ze die loodzware minuten maar afwachten tot de hel voorbij was. Zoiets moet je de spelers ook niet al te kwalijk nemen. Wij supporters verliezen al snel de hoop, maar spelers zelf worden veel sneller nerveuzer. En dan is het niet meer zo simpel als "gewoon blijven proberen", want dan is de teamspirit weg, en sta je daar met duizenden boze blikken om je heen. Het lijkt me niet menselijk om daar tegen te kunnen. Dit zijn slechts mijn vermoedens, want ik heb geen verstand van voetbal en wil ook niet doen alsof. Ik was wel benieuwd hoeveel ball possession Italië had in de tweede helft. Weet iemand waar je dat kan vinden? EDIT: Ik heb ook wel medelijden met Motta. :$ Bewerkt: 1 juli 201212 jaren door SpacyColours
Geplaatst: 4 juli 201212 jaren comment_1952123 vind die spelers wel een watjes hoor... op dat niveau zou je toch denken; als je met 10 man verder moet dan blijf je er gewoon in staan ( al loop je iemand voor de bal, of loop je verdedigers te irriteren )
Geplaatst: 5 juli 201212 jaren comment_1952381 vind die spelers wel een watjes hoor... op dat niveau zou je toch denken; als je met 10 man verder moet dan blijf je er gewoon in staan ( al loop je iemand voor de bal, of loop je verdedigers te irriteren ) Nou zeker, door dat er 1 speler minder mee doet kun je als Italie zijnde toch als nog 2 - 1 maken om niet voor joker te staan. Nee, dan word het gewoon nog een dikke 4 - 0 voor Spanje. Als Spanje iedere wedstrijd zo had gespeeld was dit een prachtig EK geweest.
Geplaatst: 6 juli 201212 jaren comment_1952682 vind die spelers wel een watjes hoor... op dat niveau zou je toch denken; als je met 10 man verder moet dan blijf je er gewoon in staan ( al loop je iemand voor de bal, of loop je verdedigers te irriteren ) Meen je dit? Met een hamstringblessure doorspelen, hahah kan toch niet...
Geplaatst: 6 juli 201212 jaren comment_1952753 Het waren toch meerdere spelers die een blessure hadden gehad bij Italie, volgens mij zeker een stuk of 3 met die ene erbij inbegrepen waar jullie het over hebben. De italianen hadden ook een pechavond, al hoewel Spanje het natuurlijk als geen ander verdient heeft.
1 juli, 20.45 uur
Voorbeschouwing
Zoals door vrijwel iedereen verwacht staat regerend Europees en wereldkampioen Spanje in de finale van
EURO 2012. In de kwartfinale werd gemakkelijk met Frankrijk afgerekend en in de halve finale werd Portugal
na strafschoppen verslagen. Aan de kant van Spanje maken Casillas, Sergio Ramos, Jordi Alba en natuurlijk
Xavi en Iniesta indruk dit toernooi. Italië is de verrassing van het toernooi, maar staat op basis van het
vertoonde spel volkomen verdiend in de finale. Buffon, Chiellini, Motta, De Rossi, maar vooral Pirlo en Balotelli
maken het verschil. Balotelli kan door te scoren de topscorerstitel opeisen. Op dit moment leidt hij dat
klassement samen met Mario Gomez en Cristiano Ronaldo, met allen 3 goals. Aan de kant van Spanje heeft hij
concurrentie van Xabi Alonso en Fernando Torres die beiden 2 x hebben gescoord dit toernooi.
Stadion
NSK Olimpiejsky, Kiev
Vorige ontmoeting
Spanje en Italië openden tijdens EURO 2012 poule C met een onderlinge wedstrijd. Italië kwam dankzij invaller
Antonio Di Natale op voorsprong tegen de wereldkampioen. Door een doelpunt van Cesc Fabregas wist Spanje nog
een gelijkspel uit het vuur te slepen.
Voorspelling EURO 2012-crew
1-1
Spanje wint met 2-1 na verlenging
Wat verwachten jullie van de finale van EURO 2012?