Jump to content
Geplaatst:
comment_1952404

Vanmiddag gaat de loting beginnen voor de 1e ronde van de KNVB Beker! Deze loting is live te volgen vanaf 14:00, en dat je kun je via hier doen.

De opzet van het seizoen 2012-2013 is als volgt:

Lotingen:

1e ronde:

Kozakken Boys - Alcides

EHC/Heuts - SC Genemuiden

IJsselmeervogels - Argon

Internos - ONS Sneek

Excelsior '31 - FC Lienden

FC Chabab - RVVH

Rijnsburgse Boys - HSC '21

Kloetingen - EVV

Staphorst - Haaglandia

Sparta Nijkerk - WKE

Spakenburg - Achilles '29

De Treffers - Montfoort

Capelle - Unitas

De Zouaven - DETO

VVOG - Leonidas

Noordwijk - Sittard

SWZ Bosso Sneek - Jodan Boys

JVC Cuijck - Barendrecht

Xerxes - NVC

HDS - HHC

UNA Brinvast - Scheveningen

DVS '33 Ermelo - AFC

FC Lisse - RKHVV

GVVV - Groene Ster

ADO '20 - Katwijk

Gemert - VVSB

Hoogeveen - DESO/Van der Horst

SC Feyenoord - Hollandia

2e Ronde:

AZ - SC Veendam

NEC Nijmegen - Feyenoord

FC Chabab/RVVH - FC Twente

Gemert/VVSB - Vitesse

FC Utrecht - Ajax

Spakenburg/Achilles '29 - PSV

Kozakken Boys/Alcides - sc Heerenveen

Roda JC - PEC Zwolle

Rijnsburgse Boys/HSC '21 - FC Volendam

Sparta Rotterdam - AGOVV

Sparta Nijkerk/WKE - De Graafschap

De Zouaven/DETO - EHC Heuts/SC Genemuiden

Go Ahead Eagles - VVV-Venlo

JVC Cuijck/Barendrecht - FC Eindhoven

SWZ Bosso Sneek/Jodan Boys - Noordwijk/Sittard

Willem ll - FC Dordrecht

SC Feyenoord/Hollandia - Fortuna Sittard

UNA Brinvast/Scheveningen - FC Oss

IJsselmeervogels/Argon - ADO Den Haag

Xerxes/NVC - Helmond Sport

Kloetingen/EVV - Telstar

DVS '33 Ermelo/AFC - FC Den Bosch

Staphorst/Haaglandia - De Treffers/Montfoort

Hoogeveen/DESO / Van der horst - SC Cambuur

GVVV/Groene Ster - FC Groningen

Excelsior '31/FC Lienden - Heracles Almelo

MVV - NAC Breda

ADO '20/Katwijk - Almere City FC

Capelle/Unitas - HDS/HHC

VVOG/Leonidas - FC Emmen

FC Lisse/RKHVV - RKC Waalwijk

Internos/ONS Sneek - Excelsior

1e ronde woensdag 22 augustus 2012:

56 deelnemers (amateurverenigingen)

28 wedstrijden (zoveel als mogelijk zaterdag tegen zondagclubs)

2e ronde dinsdag 25, woensdag 26, donderdag 27 september 2012:

64 deelnemers (28 winnaars 1e ronde + alle 36 BVO’s)

32 wedstrijden (Europees spelende clubs komen niet tegen elkaar uit)

3e ronde dinsdag 30 en woensdag 31 oktober, donderdag 1 november 2012:

32 deelnemers (32 winnaars 2e ronde)

16 wedstrijden (Europees spelende clubs komen niet tegen elkaar uit)

1/8e finales dinsdag 18, woensdag 19, donderdag 20 december 2012:

8 wedstrijden (16 winnaars 3e ronde)

1/4e finales dinsdag 29, woensdag 30 en donderdag 31 januari 2013:

4 wedstrijden (8 winnaars 1/8e finales)

1/2e finales dinsdag 26, woensdag 27 of donderdag 28 februari 2013:

2 wedstrijden (4 winnaars 1/4e finales)

Finale donderdag 9 mei 2013 (Hemelvaartsdag), 18.00 uur:

Winnaar van eerst gelote halve finalewedstrijd wordt als thuisspelend team in de finale aangemerkt.

PSV werd winnaar van de KNVB Beker 2011-2012, wie wordt het volgens jou dit seizoen?

Bewerkt: door BoerTijger

• Reacties 37
  • Bezichtigingen 3.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2011382

Ik ben wel benieuwd of het PEC Zwolle lukt om volgend jaar Europees voetbal te spelen. Dat zou pas een stunt zijn.

Ik denk ook al zou PEC in de finale komen dat ze dan echt niet gaan winnen, ze moeten tegen of PSV, Ajax of Vitesse en daarvan nog 2 lijkt me haast onmogelijk.

Geplaatst:
comment_2011385

Hier zijn we weer, Zwolse malloten!

Godskolere, ik ben helemaal schor, maar dat was het waard, net zoals tegen PSV etc, ben ik blij dat ik een seizoenskaart heb. :puh:

Nando, als je kaartjes nodig hebt moet je wel een id-kaart hebben uit de regio Zwolle, dus je bent best fucked als je naar de halve finale wilt en PEC speelt thuis. Spreek gerust mij aan dan, haal ik wel voor je een kaartje. ;)

Bewerkt: door Gtaboy107

Geplaatst:
comment_2011395

Godskolere, ik ben helemaal schor, maar dat was het waard, net zoals tegen PSV etc, ben ik blij dat ik een seizoenskaart heb. :puh:

Nando, als je kaartjes nodig hebt moet je wel een id-kaart hebben uit de regio Zwolle, dus je bent best fucked als je naar de halve finale wilt en PEC speelt thuis. Spreek gerust mij aan dan, haal ik wel voor je een kaartje. ;)

ID-kaart is oud, dus Stadskanaal, maar paspoort is wel uit Zwolle. Telt dat ook? :puh:

Tof dat PEC de halve finale heeft gehaald, nu hopen dat ze all the way kunnen gaan. PSV kunnen ze hebben, is in ieder geval al gebleken.

Geplaatst:
comment_2011404

Godskolere, ik ben helemaal schor, maar dat was het waard, net zoals tegen PSV etc, ben ik blij dat ik een seizoenskaart heb. puh2.gif

Nando, als je kaartjes nodig hebt moet je wel een id-kaart hebben uit de regio Zwolle, dus je bent best fucked als je naar de halve finale wilt en PEC speelt thuis. Spreek gerust mij aan dan, haal ik wel voor je een kaartje. knipoog.gif

ID-kaart is oud, dus Stadskanaal, maar paspoort is wel uit Zwolle. Telt dat ook? puh2.gif

Tof dat PEC de halve finale heeft gehaald, nu hopen dat ze all the way kunnen gaan. PSV kunnen ze hebben, is in ieder geval al gebleken.

Ik denk dat dat maar eenmalig is jammer Nandro! Extra vuur nu als wij weer tegen PEC spelen.

Geplaatst:
comment_2011618

Loting halve finales:

Ajax - AZ

PEC Zwolle - PSV

Ik hoop duidelijk op een finale tussen Ajax en PEC natuurlijk, en PEC kan PSV dus hebben :puh:

Gtaboy107, zal wel een stormloop op de kaartjes zijn zeker? Kom jij als seizoenkaarthouder makkelijker aan kaartjes dan ik, of niet?

Geplaatst:
comment_2011620

Loting halve finales:

Ajax - AZ

PEC Zwolle - PSV

Ik hoop duidelijk op een finale tussen Ajax en PEC natuurlijk, en PEC kan PSV dus hebben :puh:

Gtaboy107, zal wel een stormloop op de kaartjes zijn zeker? Kom jij als seizoenkaarthouder makkelijker aan kaartjes dan ik, of niet?

Toch spijtig dat PEC niet in de finale komt, laatste wedstrijd was een incident natuurlijk.

Niks om af te doen tegen PEC maar dit gaan ze gewoon verliezen, ik kan dus weer naar de kuip dit jaar net zoals vorig jaar was een leuk sfeertje toen.

Geplaatst:
comment_2011622

Toch spijtig dat PEC niet in de finale komt, laatste wedstrijd was een incident natuurlijk.

Niks om af te doen tegen PEC maar dit gaan ze gewoon verliezen, ik kan dus weer naar de kuip dit jaar net zoals vorig jaar was een leuk sfeertje toen.

Hoogmoed komt voor de val ;)

Nee, ik ga er ook vanuit dat PSV de finale gaat halen hoor. Het verschil in klasse tussen beide ploegen is duidelijk, bovendien is dit de enige prijs die PSV dit jaar kan halen natuurlijk :puh:

Neemt niet weg dat ik hoop dat PEC voor een stuntje kan zorgen.

Geplaatst:
comment_2011625

Hoogmoed komt voor de val ;)

Nee, ik ga er ook vanuit dat PSV de finale gaat halen hoor. Het verschil in klasse tussen beide ploegen is duidelijk, bovendien is dit de enige prijs die PSV dit jaar kan halen natuurlijk :puh:

Neemt niet weg dat ik hoop dat PEC voor een stuntje kan zorgen.

Als ik het iemand gun is het PEC wel, maar wij gaan dit jaar gewoon weer voor dubbel hoor Nandro, wij staan nu boven aan en daar blijven we.

Geplaatst:
comment_2011656

Loting halve finales:

Ajax - AZ

PEC Zwolle - PSV

Ik hoop duidelijk op een finale tussen Ajax en PEC natuurlijk, en PEC kan PSV dus hebben puh2.gif

De kwartfinale was schrikbarend leeg, zelfs met kortingen etc kwamen er weinig mensen. Zal nu wel weer helemaal anders zijn, maar ik verwacht niet dat het echt vreselijk storm gaat lopen. Ik kan volgens mij als eerste kaartjes kopen etc, maar daar zal wel weer wat regeltjes aan vast zitten.

Niet alle seizoenkaarthouders zullen kunnen, niet alle clubkaarteigenaren, dus ik verwacht dat je ook alleen met id-kaart wel snel genoeg kaartjes kunt kopen, Edward van Wonderen - de algemeen directeur- meld meestal op twitter wel hoeveel kaarten er nog zijn. Verwacht maar dat je makkelijk aan kaartjes kunt komen, zo niet, dan heb ik nog wel iemand met een clubkaart voor je. Waarschijnlijk komen er nog wel mensen naar mij toe die met mij mee willen.

Thuis maar eens laten zien dat PSV de vorige keer goed wegkwam met 1-2, maar dat we nu de finale eens in gaan!

Geplaatst:
comment_2011669

Ondanks de vorige wedstrijd is PSV natuurlijk de favoriet om naar de finale te gaan. Maar het is het bekertoernooi, stunten kan altijd. Kijk maar naar de Engelse League Cup waarin Bradford City uit League Two (4e niveau) in de finale staat. Ik ben benieuwd en gun het ze wel; PEC laat geregeld zien dat ze best aardig kunnen voetballen.

Geplaatst:
comment_2012002

Natuurlijk heeft PSV de meeste kans om te winnen, dat zal Nandro ook zeker niet ontkennen. Maar dat PEC wel degelijk een kans heeft, lijkt mij duidelijk. Dat hebben ze laatst nog laten zien. Ik ben hier in ieder geval voor de Underdog. :D Op zich wel een makkelijke loting voor PSV...

Zo vreemd dat Ajax binnen 3 dagen kan verliezen en met 4-0 kan winnen tegen dezelfde club. Heb de wedstrijden niet gezien, maar die uitslagen op zich zijn al bizar te noemen.

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_2020585

Man man man, wat een klote-bekeravond zeg... :(

PEC opende nog redelijk brutaal en was wat beter, maar na de 0-1 heeft het er eigenlijk niet meer in gezeten. Overigens was die 0-1 volgens mij over het randje van buitenspel, maar dat kan je de grensrechter niet kwalijk nemen: dit was echt enkel in de herhaling te zien. Pleit nog maar weer eens voor een soort hawkeye-systeem uit het tennis of de videoscheidsrechter uit het hockey. Verder professioneel afgemaakt door PSV, dat dan weer wel.

Bij Ajax eigenlijk hetzelfde: iets beter, met die knal van Schöne ook dicht bij een voorsprong, maar toen viel de goal aan de andere kant. Goeie goals van AZ, met name die laatste, maar 0-3 vind ik wel wat geflatteerd.

Zo wordt het weer een bekerfinale die ik waarschijnlijk niet ga kijken, tenzij ik echt niets beters te doen heb :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.