Jump to content
Geplaatst:
comment_1954513

gallery_123064_241_44954.png

Ontwikkelaar DICE

Uitgever EA

Genre First-person shooter

Platforms PC, PS4 en waarschijnlijk de volgende generatie xBox!

Aantal spelers 64

Release Herfst 2013

Demo Beta is onderweg. Kopers van Medal of Honor krijgen toegang.

Battlefield 4 draait op de Frostbite 3-engine, een nieuwe versie van de technologie. Dit maakte uitgever Electronic Arts bekend bij de onthulling van het spel, waar Gamer.nl bij aanwezig was. Het vierde deel ligt deze herfst in de winkels, in ieder geval voor PlayStation 3, Xbox 360, PC, PlayStation 4

De demo van het spel die EA en ontwikkelaar Dice lieten zien, draaide op een PC. Battlefield 4 draait om een conflict tussen de Verenigde Staten en China. Over de multiplayer is nog niets bekendgemaakt, maar de singleplayer moet hier meer op gaan lijken. Dat wil Dice bereiken door spelers op bepaalde punten de vrijheid te bieden om een eigen tactiek te bedenken. Ook krijgen ze meer controle over hun squad.

20130327001906-1364337763-construction.jpg

• Reacties 283
  • Bezichtigingen 79.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2111873

Ik vind het echt jammer, dat Battlefield nu een 'elk-jaar-een-nieuwe--kwantiteit-boven-kwaliteit'- game is geworden. Waar ik 5 jaar lang heb kunnen genieten van Battlefield 2, is BF4 al weer in 1,5 jaar uit.

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2113002

Ik begrijp je punt maar ik vind zeker dat er nog een groot verschil is met de kwaliteit van een Call of Duty of Battlefield game; waar Call of Duty ook jaarlijks een nieuwe game uitbrengt is dat meer van hetzelfde kwaliteit en (in mijn ogen) is Battlefield nog altijd van hogere kwaliteit met meer aanpassingen/een nieuwe engine met mogelijkheden.

Geplaatst:
comment_2113004

Battlefield is trouwens (nog) geen jaarlijkse game, het is 2 jaar geleden dat Battlefield 3 uitkwam.

Wel ben ik het er me eens dat het kwantiteit boven kwaliteit is. Vooral de eerste week/weken waren er verschrikkelijk veel bugs. Nu is het al redelijk speelbaar al blijf ik me ergeren aan de netcode, welke heel veel 'hits' niet registreert. Zeker TV-missiles die verdwijnen als je een voertuig raakt, maar waarvoor je geen Vehicle hit krijgt vind ik verschrikkelijk, aangezien die vaak cruciaal zijn om te overleven en je er maar 2 per minuut krijgt of iets dergelijks.

Geplaatst:
comment_2113017

Dat vind vind ik ook nog dat battlefield grotere vorderingen per game maakt dan call of duty. Want als je 1 COD hebt gespeelt ken je ze allemaal. En daarom heb ik een voor de verandering battlefield 4 gekocht en het spel bevalt me redelijk met veel meer variatie van mw3.

Geplaatst:
comment_2113330

Battlefield is trouwens (nog) geen jaarlijkse game, het is 2 jaar geleden dat Battlefield 3 uitkwam.

Wel ben ik het er me eens dat het kwantiteit boven kwaliteit is. Vooral de eerste week/weken waren er verschrikkelijk veel bugs. Nu is het al redelijk speelbaar al blijf ik me ergeren aan de netcode, welke heel veel 'hits' niet registreert. Zeker TV-missiles die verdwijnen als je een voertuig raakt, maar waarvoor je geen Vehicle hit krijgt vind ik verschrikkelijk, aangezien die vaak cruciaal zijn om te overleven en je er maar 2 per minuut krijgt of iets dergelijks.

Volgens mij kwam dat omdat DICE Battlefield 4 eerder wou laten uitkomen dan Ghosts. Om ervoor te zorgen dat iedereen BF4 gaat halen.

Als je bijvoorbeeld 200 punten skills hebt, zijn die dan permanent of kan dat omlaag ? Dus als ik slecht ga spelen, daalt dan mijn skill punten ?

Geplaatst:
comment_2113387

DICE wou het niet, die vroeg zelf of ze het spel nog wat mochten uitstellen, dat mocht echter niet van EA. Ten minste, dat heb ik al vele spelers horen zeggen. :puh:

Je skill kan elk spelletje veranderen, dus ik vind dat in principe een zeer slechte maatstaf. :puh:

Geplaatst:
comment_2113398

Klopt. EA is verantwoordelijk voor de vele problemen, NIET DICE zoals vele mensen toch denken. EA heeft DICE gepushed om BF4 op die datum(s) uit te brengen, wat ik zelf tot op vandaag erg triest, zielig en geldgierig vind.

Bewerkt: door kelwin

Geplaatst:
comment_2113520

Het grootste aantal bugs zijn ondertussen opgelost, er zijn er zeker nog wat te vinden, maar er valt mee te leven. Het is dus zeker nog de moeite waard om te kopen vind ik.

Geplaatst:
comment_2113544

Volgens mij kwam dat omdat DICE Battlefield 4 eerder wou laten uitkomen dan Ghosts. Om ervoor te zorgen dat iedereen BF4 gaat halen.

Wauw! Dit vind ik echt zielig!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.