Jump to content

Links of rechtshandig?


GolfG60

Ik ben .....handig  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik ben .....handig

    • Links
      3
    • Rechts
      19
    • Beide
      3


Recommended Posts

Hey,

Ik heb een vraagje aan jullie, welke hand gebruiken jullie om je muis/trackpad/etc. te besturen?

Ik vraag me dit eigenlijk af, vele zullen de standaard rechts gebruiken, maar zijn hier ook mensen die dit met een specifieke reden doen, of juist niet?

Ik zie vaker mensen die bv. 3d programma's gebruiken dat ze de muis links hebben liggen, zodat ze met de pijltjes toetsen kunnen roteren/etc.

Terwijl de gewone gebruiker of gamer de muis rechts heeft liggen, en de linkerhand op bepaalde letters?

Dus zijn hier mensen die links gebruiken met een bepaalde reden, zoals hierboven of omdat ze ook linkshandig schrijven?

Om gelijk te vertellen wat ikzelf doe, ik gebruik beide handen, niet tegelijk natuurlijk.

Links heb ik de Magic Mouse van mijn Power-Mac liggen, en een vinger op de F12 knop(korte toetsenbord).

Rechts de Mighty Mouse van mijn Mini-Mac en mijn vinger op de ESC knop.

Als ik mijn Windows PC aan heb, heb ik de Logitech ook rechts liggen, vingers automatisch op ASWD.

Kortom, als ik mijn Mac's gebruik, geef ik mijn handen veel meer rusten want ze liggen gedeeltelijk op mijn toetsenbord, persoonlijk vind ik dit veel fijner dan het gekropte gevoel wat ik met ASWD had.

Ben benieuwd wat jullie doen :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, interessant triviaal topic.

Ik gebruik mijn rechterhand voor de muis, altijd... Al moet ik me in een bocht wringen om alle andere toetsen met mijn linkerhand te bedienen, ik zal mijn rechterhand gebruiken voor mijn muis.

Vreemdgenoeg kan ik dus wel perfect typen met mijn linkerhand, maar als het op de muis aankomt wordt die hand echt wel wat minder vaardig. Voor de trackpad gebruik ik echter soms wel eens mijn linkerhand (doe ik dan ook enkel tijdens YouTube-filmpjes wanneer ik mijn muis heb afgezet des te besparing van de batterijen) en AZERTY-gewijs liggen mijnd vingers respectievelijk op ZQ(S)D

Ik moet dan ook zeggen dat ik tijdens het 3d-modellen ook geen nood heb aan iets meer dan mijn muis (alhoewel...) dus daar is de precissie van mijn rechterhand wel het beste voor geschikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schrijf met links en ik gebruik mijn muis met mijn rechterhand.

Ik heb bij het gamen 1 hand (links) op het toetsenbord en de andere hand (rechts) op de muis. :puh:

Op de pc gamen is volgens mij moeilijker. Want je moet met je muis precies op iets mikken. En je gebruik meestal: a, s, d, w, e, q, shift, ctrl, spatie te gelijke tijd. Bij Cod gebruik je dat en ook nog met: 1, 2, 3, 4, g, f. Bij GTA gebruik je natuurlijk ook f om ergens in te stappen. Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben rechtshandig en 'bestuur' mijn muis dus ook rechts. Verder speel ik ook het liefst met de pijltjestoetsen (met WASD/ZQSD kan je al wel eens verkeerd drukken), maar helaas is dat niet altijd haalbaar. (toetsenbord is ofc dan wel vooral met linkerhand - tijdens gamen dan).

Links mijn muis gebruiken doe ik wel eens uit verveling, maar nooit vaak of lang. :puh:

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben rechtshandig als het gaat om het gebruik van de muis. Links is me nooit gelukt om 'm fatsoenlijk te bewegen (net als dat ik niet rechts kan schrijven, omdat ik dan heel slordig schrijf). :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben rechtshandig en gebruik mijn muis dan ook eigenlijk altijd met mijn rechterhand. Af en toe wil ik mijn muis wel eens met links besturen als ik bijvoorbeeld verveeld wat sites bezoek, maar dat is dan uit verveling en niet bij gamen of andere intensieve taken. Ik heb dan ook geen probleem om m'n muis met links te besturen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vreselijk vind ik dat toch, Azerty toetsenborden. In elke game moet ik naar de controls om de besturing te wijzigen naar ZQSD.

Muis ligt altijd rechts. Hij is vormgegeven voor de rechterhand, met extra knoppen onder de duim e.d. Dus 'm met de linkerhand gebruiken kan sowieso niet.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb geen handen

Jij doet het met je neus, of met je tenen?

Ik bestuur mij muis met rechts. Ik schrijf ook met rechts en het is gewoon heel natuurlijk zo gegaan. Af en toe probeer ik het voor de gein wel eens met links, maar dat gaat gewoon helemaal niet, voelt volkomen onnatuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb geen handen

Serieus?
Ik bestuur mij muis met rechts. Ik schrijf ook met rechts en het is gewoon heel natuurlijk zo gegaan. Af en toe probeer ik het voor de gein wel eens met links, maar dat gaat gewoon helemaal niet, voelt volkomen onnatuurlijk.
Ik probeer het ook weleens. Ik wil op X klikken. Nou... Dat gaat ongeveer zo in m'n hoofd: Ja, ja, recht zo die gaat, gaat goed hoor, nee beetje links, rechts, neeee! links!, naar boven, ja gaat goed, nee beetje naar rechts, stukje naar boven. ENNNNN!! STOP! Goedzo! nu klikken, nee niet met je rechtermuisknop! je linker! Ja goedzo! OW... Ik moet nog wat opzoeken... Bewerkt: door nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik schrijf met rechts en bestuur mijn muis ook met rechts. Typen met links gaat zonder problemen, al typ ik met m'n rechterhand meer letters dan met de linker.

Bewerkt: door MostWantedKid
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...