Jump to content
Geplaatst:
comment_1968998

Hey,

Ik heb een vraagje aan jullie, welke hand gebruiken jullie om je muis/trackpad/etc. te besturen?

Ik vraag me dit eigenlijk af, vele zullen de standaard rechts gebruiken, maar zijn hier ook mensen die dit met een specifieke reden doen, of juist niet?

Ik zie vaker mensen die bv. 3d programma's gebruiken dat ze de muis links hebben liggen, zodat ze met de pijltjes toetsen kunnen roteren/etc.

Terwijl de gewone gebruiker of gamer de muis rechts heeft liggen, en de linkerhand op bepaalde letters?

Dus zijn hier mensen die links gebruiken met een bepaalde reden, zoals hierboven of omdat ze ook linkshandig schrijven?

Om gelijk te vertellen wat ikzelf doe, ik gebruik beide handen, niet tegelijk natuurlijk.

Links heb ik de Magic Mouse van mijn Power-Mac liggen, en een vinger op de F12 knop(korte toetsenbord).

Rechts de Mighty Mouse van mijn Mini-Mac en mijn vinger op de ESC knop.

Als ik mijn Windows PC aan heb, heb ik de Logitech ook rechts liggen, vingers automatisch op ASWD.

Kortom, als ik mijn Mac's gebruik, geef ik mijn handen veel meer rusten want ze liggen gedeeltelijk op mijn toetsenbord, persoonlijk vind ik dit veel fijner dan het gekropte gevoel wat ik met ASWD had.

Ben benieuwd wat jullie doen :Y

Ik ben .....handig 25 leden hebben gestemd

1. 1. Ik ben .....handig

• Links
      3
    • Rechts
      19
    • Beide
      3

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1969169

Sodeju, echt weinig linkshandige hier, had het wel verwacht maar dan nog.

Denk dat het veel aangeleerd is, en een standaard komt natuurlijk vaker voor dan wat anders.

Ben benieuwd als er meer mensen gestemd hebben.

Geplaatst:
comment_1969337

Als je vanaf je geboorte alles met rechts of links doet dan raak je dat gewent. Ik denk dat je dan je hele leve dat automatisch doet. Als je er op gaat trainen zoals bij voetbal of drummen, dan raak je daar weer aan gewent.

Geplaatst:
comment_1969363

ik heb geen handen

das niet zo handig

Ik bestuur de muis met mijn rechterhand. Dus. Tja. Meer valt er niet te zeggen over the matter at hand

Bewerkt: door SpacyColours

Geplaatst:
comment_1970232

ik heb geen handen

Jij doet het met je neus, of met je tenen?

Ik bestuur mij muis met rechts. Ik schrijf ook met rechts en het is gewoon heel natuurlijk zo gegaan. Af en toe probeer ik het voor de gein wel eens met links, maar dat gaat gewoon helemaal niet, voelt volkomen onnatuurlijk.

Met welke hand hou jij je pepperspray vast??

Geplaatst:
comment_1970237

ik heb geen handen

Jij doet het met je neus, of met je tenen?

Ik bestuur mij muis met rechts. Ik schrijf ook met rechts en het is gewoon heel natuurlijk zo gegaan. Af en toe probeer ik het voor de gein wel eens met links, maar dat gaat gewoon helemaal niet, voelt volkomen onnatuurlijk.

Met welke hand hou jij je pepperspray vast??

Ik ben Linkshandig...

voetbal ben ik Linksbenig

Muis is Rechtshandig

betreft jouw vraag:

ik heb

Pistool op Links,

pepperspray Op Rechtsvoor ( op linksvoor als mn gordel vrij vol is ),

Stok op Linksachter,

Porto / GSM / boeien op Rechts,

Maglite / notitiehouder op Centraal-achter,

en oh ja, portemonnee en sleuteltjes ook op links

zo, wat een bende sleur ik toch mee clown.gif

Geplaatst:
comment_1970246

Ik ben zelf linkshandig en doe dus alles op de computer ook met mijn linkerhand. Dat betekent dat als ik een spel speel bijv skyrim, WSAD gebruik met mijn rechterhand en muis met linkerhand. Dus dan kan het af en toe een beetje worstelen zijn omdat je armen in de weg zitten. Maar ben er al teveel aan gewend geraakt, anders zou ik waarschijnlijk pijltjestoetsen hebben gebruikt zoals ik meestal doe.

Geplaatst:
comment_1970344

Als commando met een wapenstok achter me aan komt, zou ik hem waarschijnlijk afschermen met mijn rechterarm of schouder. Ook als hij met pepperspray naar me toe komt rennen zou ik automatisch eerst met rechts proberen het uit zijn handen te slaan.

Als hij zijn pistool op me richt, doe ik wel beide handen omhoog.

Geplaatst:
comment_1970357

Als commando met een wapenstok achter me aan komt, zou ik hem waarschijnlijk afschermen met mijn rechterarm of schouder. Ook als hij met pepperspray naar me toe komt rennen zou ik automatisch eerst met rechts proberen het uit zijn handen te slaan.

Als hij zijn pistool op me richt, doe ik wel beide handen omhoog.

idioot confused2.gif

IDIOOT

We hebben 83 puzzelwoorden gevonden

3 letters DOL - DOM - GEK - MAF - MAL - OEN - SUL - ZOT

4 letters DEBI - GAGA - RAAR - RUND - STOM

5 letters DWAAS - KNOTS - MALLE - MOFEL

6 letters ABSURD - CRETIN - DEBIEL - DEMENT - GETIKT - MAFKET - MANIAK - STAPEL - SUKKEL

7 letters BEZETEN - BEZOPEN - GRAPPIG - LAZARUS - MAFKEES - MALLOOT - ONBENUL - ONNOZEL - ONTZIND - STOMKOP - STUPIDE

8 letters BEZETENE - DOMMERIK - FLAPDROL - GESCHIFT - GESTOORD - IMBECIEL - KROPMENS - MALLOTIG - MESJOGGE - MESJOKKE - ONNOZELE - ONZINNIG - REDELOOS - RIDICUUL - STOMMERD - WARHOOFD-ONGERIJMD

9 letters BREINLOOS - GESCHIFTE - IDIOTERIG - MAFKIKKER - SIMPELAAR - SIMPEZIEL - STAPELDOL - STAPELGEK - UITZINNIG - ZWAKHOOFD - ACHTERLIJK

10 letters AFGESTOMPT - GEESTELOOS - HERSENLOOS - KRANKJORUM - ONBENULLIG - ONBEZONNEN - ONNOZELAAR - SCHAAPSKOP - SCHAPENKOP - WAANZINNIG - ZONDERLING - ZWAKZINNIG

11 letters KRANKZINNIG - ONNOZEKEREL - STOMPZINNIG - BESPOTTELIJK

12 letters ONVERSTANDIG

13 letters VERSTANDELOOS

Bewerkt: door commando

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.