Jump to content

Homoseksualiteit in de sport.


BoerTijger

Recommended Posts

De KNVB (Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond) is vandaag een actie gestart voor het homoseksualiteit. De KNVB vindt dat de homo's uit de kast moeten komen. Aangezien dit veel homo's niet doen wegens pesterijen. Zoals in het betaald voetbal spreekkorens door het stadion.

Zie hier en hier het nieuwsbericht van de KNVB

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ueul7B_Z77w

Wat vinden jullie nou eigenlijk van de homoseksualiteit in de sportwereld, in de kast blijven of eruit?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 46
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MegaPilot

    7

  • SpacyColours

    7

  • Dutchy3010

    5

  • GolfG60

    5

Er is ooit met een reden een scheiding aangemaakt tussen bijvoorbeeld jongens- en meisjeskleedkamers. Als homo's uit de kast komen, is die scheiding niet meer juist. Wat dan? 4 kleedkamers, voor homo's, lesbiennes "andere" mannen en "andere" vrouwen? Ik heb niets tegen homo's en lesbiennes maar ik zal me niet graag uitkleden in het bijzijn van een lesbienne Ik heb wel lesbische vriendinnen, ik zal me nooit in hun bijzijn uitkleden. Dat vind ik net als uitkleden voor de ogen van mannen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil in geen enkele sport een kleedkamer delen met een homo. Puur uit principe.

Dan ben ik wel benieuwd naar wat het probleem is met het delen van een kleedkamer met een homo. Ik kan me best voorstellen dat je je ongemakkelijk zou voelen als een homo constant naar je kijkt terwijl je (half)naakt bent, maar die gaat je dan heus niet bespringen, hoor. :clown:

Ik ben sowieso altijd vóór dit soort dingen. Homo's moeten gewoon uit de kast kunnen komen, vooral in de sportwereld. Want daar heerst veel discriminatie tegen homoseksualiteit.

Nu zit ik zelf niet bij een sportclub en kleed ik me bij gym altijd om in de meisjeskleedkamer samen met enkele andere jongens (omdat er geen meisjes meedoen bij gym), maar ik zou het onterecht en discriminerend vinden als ik buitengesloten zou worden. Momenteel gebeurt dat al wel, maar niet bij gym.

Het blijft natuurlijk met die pesterijen, maar ik vind dat je dan de pesters eruit moet zetten. En toevallig is dat bij mij ook gebeurd; vorig jaar moest ik altijd met een klas gymmen waarvan twee leerlingen zijn die homo's totaal niet accepteren. De gymdocente en mijn mentor hebben (blijkbaar) besloten dat hun klassen dit jaar vervangen moesten worden door twee andere klassen. En dat heeft geholpen!

Sport draait om respect voor elkaar hebben. En als je respect voor elkaar hebt, dan accepteer je dus ook andermans geaardheid, simpel zat. Daar valt verder niet over te discussiëren. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ben ik wel benieuwd naar wat het probleem is met het delen van een kleedkamer met een homo. Ik kan me best voorstellen dat je je ongemakkelijk zou voelen als een homo constant naar je kijkt terwijl je (half)naakt bent, maar die gaat je dan heus niet bespringen, hoor. clown.gif

Als homo's in de kleedkamer mogen, dan kunnen we even goed gescheiden kleedkamers afschaffen. Zie tevens Dutchy's post.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ben ik wel benieuwd naar wat het probleem is met het delen van een kleedkamer met een homo. Ik kan me best voorstellen dat je je ongemakkelijk zou voelen als een homo constant naar je kijkt terwijl je (half)naakt bent, maar die gaat je dan heus niet bespringen, hoor. clown.gif

Als homo's in de kleedkamer mogen, dan kunnen we even goed gescheiden kleedkamers afschaffen. Zie tevens Dutchy's post.

En daarmee ben ik het dus niet eens. Het slaat gewoon werkelijk nergens op. Soms snap ik dit soort meningen echt niet. Er is niets mis met homoseksualiteit.

Trouwens, wat nou als er iemand homo is, maar die is nog niet uit de kast gekomen? Eigenlijk is dat exact hetzelfde, alleen besef de hetero dan niet dat de ander misschien soms wat overdreven naar hem/haar kijkt omdat ie hem/haar knap vindt. :puh: Had ik ook in het tweede schooljaar op het middelbaar; ik keek weleens naar de andere jongens, maar daar hebben ze nooit op gelet omdat ze 'wisten' (lees: dachten) dat ik 'gewoon' hetero was. Toen bekend is geworden dat ik homo ben, staarden ze constant naar me, omdat ze bang waren dat ik juist naar hen zou gaan kijken. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Zeggen wij dat er iets mis is met homoseksualiteit? Nee. Ik heb er totaal geen problemen mee. Natuurlijk is het anders als je niet weet dat iemand homo is, dan voel je je niet bekeken. Ik voel me ontzettend bekeken als ik me zou moeten omkleden in een kleedkamer met een lesbienne. Als zij nog niet uit de kast is gekomen, voel ik me niet onprettig in haar bijzijn. Ik snap niet dat je dit niet begrijpt. Kan me wel voorstellen dat jij het juist fijn vindt om met jongens om te kleden. knipoog.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Zeggen wij dat er iets mis is met homoseksualiteit? Nee. Ik heb er totaal geen problemen mee. Natuurlijk is het anders als je niet weet dat iemand homo is, dan voel je je niet bekeken. Ik voel me ontzettend bekeken als ik me zou moeten omkleden in een kleedkamer met een lesbienne. Als zij nog niet uit de kast is gekomen, voel ik me niet onprettig in haar bijzijn. Ik snap niet dat je dit niet begrijpt. Kan me wel voorstellen dat jij het juist fijn vindt om met jongens om te kleden. knipoog.gif

Jullie zeggen niet dat er iets mis is met homoseksualiteit, dat klopt. Maar zo komt het wel over. Ik snap juist dus weer niet dat jullie dat niet snappen. Trouwens, waarom ziet niemand dat als een soort compliment. Ik bedoel, iemand gaat niet naar je lopen te staren als ie je lelijk vindt. Ik zou me zeker niet onprettig voelen als een meisje me aan zou staren, want dat is dan een compliment voor me. :puh:

Maar goed, als de mening van de gemiddelde hetero niet zo is, dan moet ie dat zelf weten. Toch blijf ik het wel een beetje stom vinden... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het gewoon respectloos om homo's te gaan pesten. Maar ze hoeven toch niet perse bij een 'homo-voetbalclubje' , ze kunnen toch ook gewoon bij een normale voetbalclub spelen. En als ze bij een sport uit de kast komen moet men dat gewoon accepteren, en gewoon met degene omgaan zoals ze daarvoor ook deden, toen die nog niet uit de kast kwam.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat mensen zich nog ongemakkelijk voelen als er een lesbienne of homo in de zaal zit vind ik eigenlijk te gek voor woorden.

Kijk, ik weet precies hoe het voelt, want ik had het vroeger ook. Dat ik echt helemaal niets tegen homo's had, dat ik ze 100% accepteerde, maar me tóch ongemakkelijk voelde als er één in de buurt was.

Totdat ik een tijd geleden in Praag was met een grote groep mensen. Ik was die eerste avond vroeg naar bed omdat ik me niet lekker voelde, maar laat in de avond kwamen twee jongens uit de groep in het andere bed in die kamer liggen, in elkaar verstrengeld. Ik keek op vanuit mijn bed en merkte ineens dat ik niets voelde eigenlijk. Gewoon de normaalste zaak van de wereld. Die nacht was ik genezen, sindsdien voel ik mij nooit meer ongemakkelijk, en denk er trouwens niet eens meer bij na of iemand homo is of niet. Boeit mij vrij weinig, want het maakt geen verschil.

Wat ook een rol speelt is dat ik die week in Praag ook besefte dat homo's laaaaaaaaang niet altijd zo excentriek zijn als dat je ze altijd op TV ziet. Op TV worden homo's en travestieten altijd in overdreven vorm neergezet. Terwijl, nagenoeg alle homo's die ik persoonlijk ken (en dat zijn er al best wat inmiddels), daarvan zou ik nooit hebben geweten dat ze homo waren als het me niet verteld was.

Het is van de gekke dat homo's zich moeten aanpassen, alleen maar omdat mensen zo hysterisch moeten doen. Die mensen maken er zélf een probleem van, terwijl er helemaal geen probleem is.

Dutchy3010, lesbiennes houden in 99 van de 100 gevallen hun ogen thuis. Als jij dit prima kan accepteren en dit ook laat merken, kan elke lesbienne bij jou in de buurt óók eens opgelucht ademhalen. Want waar jij je alleen ongemakkelijk voelt met een lesbienne in de buurt, voelen lesbiennes zich eigenlijk ALTIJD ongemakkelijk, omdat ze constant ongemakkelijk worden behandeld, snap je?

Echt, geloof me nou maar. Als je het uit de weg gaat wordt het alleen maar erger. Tenzij je je tieten of zo heel kostbaar vindt of je juist heel onzeker bent over je uiterlijk. Ik zou zeggen, de eerstvolgende keer dat jij met een lesbienne in de kleedruimte zit, gewoon als normaal jezelf omkleden, niet schamen, dan hoeft die lesbienne zich ook niet te schamen. Want de wereld vergaat echt niet als iemand je tieten ziet.

(dat laatste rijmde per ongeluk :X)

Want jongens en meisjes wat nemen we onszelf veeeeeeeeeeeeeeel te serieus allemaal...

Bewerkt: door SpacyColours
Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik even blij dat jij de moeite hebt genomen om zo'n lange post te schrijven zodat ik dat niet moest doen.

Het ongemakkelijke zit bij jezelf, als je je ergens ongemakkelijk bij voelt is dat toch vaak bij jezelf te zoeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...