Geplaatst: 18 oktober 201212 jaren comment_1972153 Ik heb een script voor Unity in C# gemaakt. Nou krijg ik de hele tijd een parsing error. Weet iemand wat er mis is? Mijn script: using UnityEngine; using System.Collections; public class pauseMenu : MonoBehaviour { public GUISkin myskin; private Rect windowRect; private bool paused = false , waited = true; private void Start() { windowRect = new Rect(Screen.width / 2 - 100, Screen.height / 2 - 100, 200, 200); } private void waiting() { waited = true; } private void Update() { if (waited) if (Input.GetKey(KeyCode.Escape) || Input.GetKey(KeyCode.P)) { if (paused) paused = false; else paused = true; waited = false; Invoke("waiting",0.3f); } } private void OnGUI() { if (paused) windowRect = GUI.Window(0, windowRect, windowFunc, "Pause Menu"); } private void windowFunc(int id) { if (GUILayout.Button("Resume")) { paused = false; } if (GUILayout.Button("Options")) { } if (GUILayout.Button("Quit")) { Application.Quit(); } } Bewerkt: 18 oktober 201212 jaren door Joriz code tags
Geplaatst: 18 oktober 201212 jaren comment_1972171 Welke exacte foutmelding krijg je dan? Heb je het aantal haakjes al geteld? Volgens mij ontbreekt er nog 1 voor afsluiten van de klasse onderaan.
Geplaatst: 18 oktober 201212 jaren Auteur comment_1972173 Was inderdaad een haakje vergeten Hij werkt nu wel! Bedankt!
Geplaatst: 21 oktober 201212 jaren comment_1972805 Het vergeten van haakjes, accolades of andere leestekens als puntkomma, is de meest voorkomende reden waarom een programma niet draait. Bij een foutmelding is dat dus ook het eerste waar je naar moet kijken. Als er een regelnummer bij staat, moet je vaak ook naar de regels daarvoor kijken, aangezien de fout daar al begint. Je maakt hier in ieder geval wél goed gebruik van tabs, behalve op het eind waar je dus de fout in gaat.
Geplaatst: 21 oktober 201212 jaren comment_1973000 Het vergeten van haakjes, accolades of andere leestekens als puntkomma, is de meest voorkomende reden waarom een programma niet draait. Bij een foutmelding is dat dus ook het eerste waar je naar moet kijken. Als er een regelnummer bij staat, moet je vaak ook naar de regels daarvoor kijken, aangezien de fout daar al begint. Je maakt hier in ieder geval wél goed gebruik van tabs, behalve op het eind waar je dus de fout in gaat. Tenzij je ruby programmeert :dans: :dans:
Geplaatst: 21 oktober 201212 jaren comment_1973055 Talen zonder leestekens hebben er inderdaad geen last van. De uitzondering die de regel bevestigen, laten we maar zeggen.
Ik heb een script voor Unity in C# gemaakt. Nou krijg ik de hele tijd een parsing error. Weet iemand wat er mis is?
Mijn script:
Bewerkt: door Joriz
code tags