Jump to content
Geplaatst:
comment_1972153

Ik heb een script voor Unity in C# gemaakt. Nou krijg ik de hele tijd een parsing error. Weet iemand wat er mis is?

Mijn script:

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class pauseMenu : MonoBehaviour
{
public GUISkin myskin;

private Rect windowRect;
private bool paused = false , waited = true;

private void Start()
{
	windowRect = new Rect(Screen.width / 2 - 100, Screen.height / 2 - 100, 200, 200);
}

private void waiting()
{
	waited = true;
}

private void Update()
{
	if (waited)
		if (Input.GetKey(KeyCode.Escape) || Input.GetKey(KeyCode.P))
		{
			if (paused)
				paused = false;
			else
				paused = true;

			waited = false;
			Invoke("waiting",0.3f);
		}
}

private void OnGUI()
{
	if (paused)
		windowRect = GUI.Window(0, windowRect, windowFunc, "Pause Menu");
}

private void windowFunc(int id)
{
	if (GUILayout.Button("Resume"))
	{
		paused = false;
	}
	if (GUILayout.Button("Options"))
	{

	}
	if (GUILayout.Button("Quit"))
	{
Application.Quit();
}

}

Bewerkt: door Joriz
code tags

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1972805

Het vergeten van haakjes, accolades of andere leestekens als puntkomma, is de meest voorkomende reden waarom een programma niet draait. Bij een foutmelding is dat dus ook het eerste waar je naar moet kijken. Als er een regelnummer bij staat, moet je vaak ook naar de regels daarvoor kijken, aangezien de fout daar al begint. Je maakt hier in ieder geval wél goed gebruik van tabs, behalve op het eind waar je dus de fout in gaat. :puh:

Geplaatst:
comment_1973000

Het vergeten van haakjes, accolades of andere leestekens als puntkomma, is de meest voorkomende reden waarom een programma niet draait. Bij een foutmelding is dat dus ook het eerste waar je naar moet kijken. Als er een regelnummer bij staat, moet je vaak ook naar de regels daarvoor kijken, aangezien de fout daar al begint. Je maakt hier in ieder geval wél goed gebruik van tabs, behalve op het eind waar je dus de fout in gaat. puh2.gif

Tenzij je ruby programmeert :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.