Jump to content
Geplaatst:
comment_1972370

inline-2-windows-8-logo-pgram.jpg

Welkom in het Windows 8 Topic!

Ja, we zitten alweer aan Windows 8! De achtiende versie van Windows!

De RTM versie is voor OEM's is inmiddels al Gereleased! Windows 8 voor de normale Consument komt uit op 26 Oktober 2012!

Wat is er nieuw?

Ten eerste heeft Microsoft afscheid genomen van het oude Start menu

startmenu.png

En heeft dat vervangen door het nieuwe Metro UI:

win8_metro_ui2.jpg

Ten 2de is de Start button ook verdwenen (Als je het Metro UI wilt openen Druk je op de Windows toets, of klik je met je muis linksonder in het scherm!) :

hkt-running-on-windows-8-rtm-1~lt400.jpg

3. De Systeem Vereisten:

Bij een nieuwe versie van Windows, is hij natuurlijk ook iets zwaarder! Hier zijn de systeem vereisten:

Windows-8 system requirements 64-bit (x64)

CPU with 1 GHz

20 GByte Hard disk space

2 GByte RAM

DirectX-9 graphics Card

Windows-8 system requirements 32-bit (x86/x32)

CPU with 1 GHz

16 GByte Hard disk space

1 GByte RAM

DirectX-9 graphics Card

Ik vind het zelf wel meevallen! Wat vinden jullie?

En? Wat vinden jullie van Microsoft's nieuwe OS? Upgraden jullie of blijven jullie bij Windows 7/Vista/XP?

• Reacties 320
  • Bezichtigingen 23.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2016344

Hallo, ik check m'n e-mail via de e-mail app van Windows 8, gaat lekker vlot enzo. :) Maar altijd als ik tegen iemand praat op MSN(nu Skype) krijg ik ook meldingen van de Berichten app. Is het mogelijk om deze Berichten app uit te schakelen? Want als ik m'n account in Berichten verwijder, is deze ook weg in e-mail. Ik gebruik deze e-mail app héél graag want het is gewoon een geweldige app die veel sneller m'n mails toont dan Windows Live Mail.

Geplaatst:
comment_2017234

Verdorie, die Berichten app blijft me lastigvallen.. :( Ik kan 'm wel deïnstalleren, maar dan ben ik ook E-Mail sowieso kwijt. :(

Edit: Jippie, meldingen Berichten uitschakelen doet al veel. :puh: Maar nu ben ik nog altijd op 2 plaatsen aangemeld, en dat wil ik kwijt. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_2022909

Hoe kom ik in die opties?

De charmsbar openen door met je muis naar de rechteronderhoek te gaan en dan omhoog te bewegen (of van rechts te swipen óf windows toets + c te drukken). Daarna klik je op 'Instellingen' en dan op 'Opties'. Je moet natuurlijk wel de berichten-app open hebben staan. Instellingen voor elke Windows 8 applicatie zijn hier te vinden.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2025161

Vandaag een hele dag met Windows Server 2012 moeten werken. Gebruikt dezelfde lelijke metro UI als Windows 8 en is net zo onhandig. Weg met die rotzooi, geef mij maar Windows 7 en Server 2008.

Eerst en vooral: geen startknop! Naar mijn gevoel moet je veel meer klikken om nog maar de simpelste taken gedaan te krijgen. Alle veel gebruikte services en tools (Hyper-V, Active Directory) zitten weggestopt in aparte consoles, zodat je taakbalk in een mum van tijd al helemaal vol staat. Daarenboven loopt Hyper-V ook steeds vast. Geen idee of het aan de gebruikte hardware ligt, maar met Server 2008 had ik dat probleem nooit.

Geplaatst:
comment_2025164

Vandaag een hele dag met Windows Server 2012 moeten werken. Gebruikt dezelfde lelijke metro UI als Windows 8 en is net zo onhandig. Weg met die rotzooi, geef mij maar Windows 7 en Server 2008.

Eerst en vooral: geen startknop! Naar mijn gevoel moet je veel meer klikken om nog maar de simpelste taken gedaan te krijgen. Alle veel gebruikte services en tools (Hyper-V, Active Directory) zitten weggestopt in aparte consoles, zodat je taakbalk in een mum van tijd al helemaal vol staat. Daarenboven loopt Hyper-V ook steeds vast. Geen idee of het aan de gebruikte hardware ligt, maar met Server 2008 had ik dat probleem nooit.

Op een server gebruik je toch geen GUI :engel::puh:

Daarnaast word voor Windows Server 2012 aangeraden door Microsoft om het zonder GUI te draaien, zelfs als je het standaard installeert heb je geen GUI meer. :)

Geplaatst:
comment_2025168

Ik heb in m'n Metro UI de dingen gezet die ik altijd zocht via de startknop. Nu gaat het eigenlijk sneller zonder startknop..Kwestie van wennen zeker?

Al ben ik het wel eens dat sommige Windows 7 instellingen veel te verstopt zitten in W8..Maar ach, beetje zoekwerk, instelwerk en that's it. Happy W8 user.

Geplaatst:
comment_2025176

Ik gebruik nu Windows 8 al 2 maanden en ik gebruik elke keer de 'Bureaublad'-tegel en ga dan naar Skype (bureablad versie), Opera Browser etc. maar in die 2 maanden tijd ben ik 2 keer pas de Metro UI gaan gebruiken, maar wat is er nou zo handig aan die Metro UI? Voor programma's etc. heb ik 8Start (de Startknop) voor die alles in de lijst heeft wat ik wil zodat ik niet naar de Metro UI hoeft.

Geplaatst:
comment_2025197

Ik heb in m'n Metro UI de dingen gezet die ik altijd zocht via de startknop. Nu gaat het eigenlijk sneller zonder startknop..Kwestie van wennen zeker?

Voor een Server is het niet echt handig, omdat het niet erg overzichtelijk is.

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_2030970

Hoe krijg ik bij Documenten enkel de documenten te zien die in die map staan? Plots staat er onderaan Openbare documenten, Mijn muziek en Openbare muziek..

Editz: Het is me al gelukt om die weg te doen, maar nu staat er bovenaan nog steeds een balkje met "Mijn documenten" dat er daarvoor niet was.. :? (Het is alsof Mijn Documenten en Documenten niet meer samengevoegd zijn..)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.