Jump to content

Website hosten in de VS


Davedavy

Recommended Posts

Hey,

Ik host al enkele jaren mijn website op een VPS in Nederland, puur omdat Nederland gewoonweg het snelste is. Maar bij nader inzien vind ik het te duur, nu ben ik er achter gekomen dat hosten in de VS vele malen goedkoper is dan hier in NL. Ze hebben dan wel niet zo'n goede infrastructuur als ons maar daar betaal je dan ook minder voor. Nu is mijn vraag, als ik mijn website in de VS host, is het dan veel trager dan in NL of is dat goed te doen? ( 100MBps verbinding, en op de oost kust, ping 133ms. )

Alvast bedankt.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Meestal heb je alleen wat hogere ping. En waarschijnlijk merken alleen "Hardcore" gamers het verschil. Voor het hosten van een website maakt dat niet zoveel uit.

De connectie van Nederland naar Amerika gaat via een serie van zeekabels die een zeer grote bandwith hebben (minimale grootte is 4tb/s per kabel). Dus die 100mb/s zal wel bijna altijd 100% aankomen in NL :puh:.

Websites zoals Steam / Firefox etc. komen ook allemaal direct uit de VS. De enigste goede reden waarom je in nederland wil hosten, is als je websitecontent iets met nederland heeft te maken. Zoekmachines checken namelijk op de oorsprong van het IP-adres om een beter beeld van de website te krijgen. Als je dus een nederlands IP adres hebt heb je een grotere kans dat een nederlandse zoek-machine gebruiker jouw website als resultaat ziet.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Websites zoals Steam / Firefox etc. komen ook allemaal direct uit de VS.

Klopt, maar zij hebben wel meer dan 100 mb/s natuurlijk.

Ja nam dit meer als voorbeeld dat het mogelijk is om websites te hosten voor NL in amerika :puh:. Er lopen zeekabels vanuit Amsterdam direct naar Amerika dus die 100mb/s zal je in de praktijk wel halen. Zoals Megadreams zegt is dat natuurlijk maar een schijntje van wat voor traffic er over die lijn heen gaat. We may never know :sigaar:

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Wat is de toepassing van je website? Als het enkel voor eigen testdoeleinde is maakt het niet heel veel uit waar het ter wereld staat, behalve dat je zelf aan de snelheid irriteert.

Echter een webwinkel (maar ook bijvoorbeeld deze website) is het zeer belangrijk dat deze zeer snel laad. Als het langer dan een seconde duurt voor dat bezoekers iets zien haken ze af en dat betekend dus geen verkoop (of in GTAGames.nl geen nieuw lid).

Dan is het dus zeker de moeite waard om een paar euro meer neer te leggen voor kwalitatieve webhosting in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat is de toepassing van je website? Als het enkel voor eigen testdoeleinde is maakt het niet heel veel uit waar het ter wereld staat, behalve dat je zelf aan de snelheid irriteert.

Echter een webwinkel (maar ook bijvoorbeeld deze website) is het zeer belangrijk dat deze zeer snel laad. Als het langer dan een seconde duurt voor dat bezoekers iets zien haken ze af en dat betekend dus geen verkoop (of in GTAGames.nl geen nieuw lid).

Dan is het dus zeker de moeite waard om een paar euro meer neer te leggen voor kwalitatieve webhosting in Nederland.

In principe zou de locatie van je server niet echt uit moeten maken. Of deze nou in de VS of in NL staat. Als je website er een paar seconde over doet om te laden heb je waarschijnlijk of een verkeerde host, of heb je deze gewoonweg inefficiënt opgezet.

Wat je bijvoorbeeld vaak ziet is dat de IP-adressen van grote amerikaanse websites altijd langs de kust liggen aangezien vanaf hier de zeekabels lopen. Tevens maken we bij het bouwen van websites vaak gebruik van CDN's voor het hosten van bijvoorbeeld jQuery of andere libraries. Door het globale gebruik zijn deze vaak al gecached door de webbrowser waardoor de request niet meer nodig is.

Edit:

Optimalisatie.png

Dit is dus zo'n voorbeeld hoe het niet moet zou maar zeggen.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Eventueel kan ik ook nog de afbeeldingen extern laten laden hier in Nederland. Het gaat hier namelijk om een webshop maar daar word wereldwijd gebruik van gemaakt. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat het laden van de pagina te lang duurt, waar de gebruiker ook ter wereld is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Ja zeker, ik host nu al een tijdje in Amerika, ik moet eerlijk toegeven, het is wat trager, ook het bestanden uploaden gaat trager, en de website laad ook wat trager. Maar niet zo erg traag dat het niet te doen is. Het klinkt allemaal negatief, maar ik betaal per jaar nu wel ongeveer 80% minder aan mijn server. Hoe snel de website laad bij mijn bezoeker's weet ik niet aangezien ze vanuit de hele wereld komen. Ik wil even nog iedereen bedanken voor z'n hulp hier! Ik ga binnenkort over op een verbinding met een snellere verbinding, wellicht dat dat de snelheid iets versneld.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...