Jump to content
  • Reacties 33
  • Bezichtigingen 4.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1984851

Ik heb deze al een keer gezien in een ander topic. Weet zo snel niet meer welke. Ik denk inderdaad ook dat die fake is. Om dezelfde reden als Mekane. Als er trouwens zoiets in zal komen dan weet ik dat ik nu al knettergek ga worden als ik over veel hobbeltjes heen moet rijden.

Geplaatst:
comment_1984854

Hetzelfde als dit. Ook fake dus. :(

Dit is videomateriaal van de CryEngine 3, waar het "soft-body physics" systeem van Rigs of Rods komt. ;) Geen GTA V.

Bewerkt: door Basssss

Geplaatst:
comment_1985893

Ik vind het al niks om te horen dat ze de auto´s meer als raceauto´s willen laten handlen.

Klinkt vooral irritant omdat we niet weten wat we ons bij zo'n uitspraak moeten voorstellen natuurlijk. Want wat bedoelen ze daar in godsnaam mee eigelijk?

Dat ze (on)realistischer rijden? Beter reageren? Helemaal aan de grond plakken? Ik zou het liever nu weten, maar we zullen weer dus zoals altijd gewoon moeten afwachten en dan zien wat het is geworden, ik hoop maar gewoon dat ze aan de realistische besturing hebben vastgehouden, ik vond het nog zo goed.

Geplaatst:
comment_1986115

Dan zit er maar 1 ding op zodra ik hem thuis heb liggen. Gewoon 3 verschillende auto's pakken die in beidde games zitten. En disc erin, disc eruit.

En ze helemaal vergelijken en hoe ze anders rijden :7

Wel mooi dat alle auto's er zometeen zijn, want ik wil van een aantal auto's echt weten hoe ze off road zouden rijden. Iets wat je in de big apple minder makkelijk kon uitvinden.

Geplaatst:
comment_1986121

Inderdaad, het gebrek van wat offroad in Liberty City was hatelijk. Op de 2 piepkleine offroad-gebieden in Westdyke en Noord-Dukes dan na.

Ik weet niet waar je vandaan hebt dat alle auto's van de start toegankelijk zouden zijn? Mocht dit het geval zijn: Super! Maar ik heb zo mijn twijfels.

Daarbij mag je ook niet de kracht van OTO's onderschatten. Zo'n exclusieve auto's zijn altijd geweldig leuk, puur omdat het moeilijk is om ze te vinden of te verzamelen :puh:

Geplaatst:
comment_1986156

Denk dat ze dat gezegd hebben. Het is ook maar logisch als de hele map meteen open is. Ze zeiden ook wel dat je voor sommige voertuigen wat moeite gaat moeten doen

Geplaatst:
comment_1986204

Inderdaad, het gebrek van wat offroad in Liberty City was hatelijk. Op de 2 piepkleine offroad-gebieden in Westdyke en Noord-Dukes dan na.

Ik weet niet waar je vandaan hebt dat alle auto's van de start toegankelijk zouden zijn? Mocht dit het geval zijn: Super! Maar ik heb zo mijn twijfels.

Daarbij mag je ook niet de kracht van OTO's onderschatten. Zo'n exclusieve auto's zijn altijd geweldig leuk, puur omdat het moeilijk is om ze te vinden of te verzamelen :puh:

Denk dat ze dat gezegd hebben. Het is ook maar logisch als de hele map meteen open is. Ze zeiden ook wel dat je voor sommige voertuigen wat moeite gaat moeten doen

Wel, uhm, als ik 2 minivan's wil vergelijken moet dit toch wel mogelijk zijn :7 En 2 futo's en 2 bobcats zullen geen probleem worden :puh:

Die rijd ik ALTIJD in IV en ze zitten alle 3 in V :*D

Geplaatst:
comment_1986217

Ik ben benieuwd hoe de schademodellen gaan zijn in ieder geval, en ik hoop dat het hierop lijkt. Of ik nu vanaf het begin van de game ieder type auto tegen een muur kan opvouwen of niet, zal me eigenlijk weinig uitmaken dan. Zolang ik maar kan vouwen met die dingen. :puh:

Geplaatst:
comment_1986315

Ik ben benieuwd hoe de schademodellen gaan zijn in ieder geval, en ik hoop dat het hierop lijkt. Of ik nu vanaf het begin van de game ieder type auto tegen een muur kan opvouwen of niet, zal me eigenlijk weinig uitmaken dan. Zolang ik maar kan vouwen met die dingen. puh2.gif

Zou er niet op rekenen. De videos die hier getoond zijn komen van BeamNG, een engine die draait binnen de Cryengine3. Die engine gebruikt softbody physics, gelinked aan een soort stone en sticks, aka nodes en beams. Voertuigen hebben ongeveer 300+ nodes(voor massa en frictie) en 4000+ beams(voor veerkracht, demping, deformation en breeksterkte) om de fysieke eigenschappen van een wagen te simuleren. Elk van die node/beam systemen is handgemaakt hoogstwaarschijnlijk in kladblok (zoals in Rigs of Rods). De hele engine is gemaakt puur en alleen om zo realistisch mogelijk schade en andere eigenschappen van voertuigen te simuleren, vandaar ook dat je inderdaad auto's compleet kan opvouwen, of, misschien interessanter, dat je ophanging simpelweg afbreekt wanneer je met >70km/h een stoeprand oprijdt, iets wat in GTA alleen maar irritant zou worden.

Hoewel GTA ook een soort soft-body deformation gebruikt, is het schademodel puur gemaakt om enigszins immersion toe te voegen aan crashes, zonder het realisme dat je auto gelijk waardeloos is als je boven de 50km/h een andere auto raakt. Het schademodel van GTA is op geen enkele manier gebaseerd op realisme(ondanks dat sommige mensen blijkbaar denken dat een echte auto na zulke crashes nog gewoon zal rijden..). GTA IV gebruikt een systeem dat stiekem gewoon switched tussen een kapotte versie en een nieuwe versie van de auto, en dat toepast op de plek waar je een deuk verwacht. Geen 100% real time physics dus, maar voor een GTA game werkt het perfect imho.

Nadeel van het BeamNG systeem is dat de game waarschijnlijk nog maar 10fps draait op een high-end PC wanneer je meer dan 5 auto's tegen elkaar aan rijdt vlak bij elkaar. Je kunt wel nagaan dat dit op een PS3, Xbox360 of mid-range PC ook zou gebeuren, alleen dan met maar 2 voertuigen. Onmogelijk dus om in GTA te gebruiken. Dan kun je zeggen "Ja okay, maar stel dan dat ze ipv 300 nodes en 4000 beams, gewoon 100 nodes en 2000 beams gaan gebruiken per auto". Dan krijg je niets wat ook maar in de buurt komt van de getoonde beelden. Wil je enigszins realistisch een schademodel bouwen dan heb je minstens 250 nodes en 3000 beams nodig, een ps3, x360 en low-end pc zullen dat nooit smooth kunnen draaien in zo`n grote gamewereld.

Het schadesysteem van GTAV zal gewoon gebaseerd zijn op dat van IV, met enige tweaks om misschien iets meer realisme toe te voegen aan de vorm. Ze gaan heus niet from scratch een splinternieuw schademodel opbouwen met een techniek die nog nooit in een AAA title vertoont is.

Het enige wat ik hoop dat GTA V verbeterd, is dat losse panelen ook los van elkaar vervormen. Als je in GTA IV met je motorkap open tegen een paal aan rijdt, vervormt je motorkap gewoon mee, ondanks dat ie de paal niet raakt. Wat ik hoop is dat panelen niet meer op elkaar aansluiten wanneer je een crash hebt. Ik vrees echter dat dit hetzelfde zal zijn als in IV, afgaande op de Minivan in de trailer...

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.