Jump to content
Geplaatst:
comment_1994294

Vanavond gaat het weer beginnen: Serieus Request. Dit jaar zitten Giel Beelen, Gerard Ekdom, en Michiel Veenstra een week in het glazen huis om geld in te zamelen voor een 'stille ramp'. Het huis staat dit jaar in Enschede.

3FM Serious Request 2012 vraagt dit jaar aandacht voor de allerkleinsten: Miljoenen baby's die hulp nodig hebben om te kunnen blijven leven. Een stille ramp die wereldwijd elk jaar 5,5 miljoen slachtoffertjes maakt en het gevolg is van gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding. Hierdoor sterft iedere 6 seconden ergens ter wereld een baby voor, tijdens of vlak na de geboorte. Babysterfte is met name in Afrika en Zuidoost Azië een ramp van formaat.

Het Rode Kruis wilt hier verandering in brengen. Denk aan begeleiding van de aanstaande moeders, vaccinaties, goede medische zorg tijdens en na de zwangerschap, en de opleiding van verloskundigen en vroedvrouwen. Ook willen ze de medische voorzieningen in afgelegen gebieden beter bereikbaar maken. Het motto van 2012 is: Let's hear it for the baby's!

Ga jij kijken/luisteren/doneren? Of vind je het misschien meer een mediaspektakel dan een actie voor een goed doel? Laat het hier weten! :)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1996019

En de laatste tussenstand, een geweldig bedrag: 6.142.180!

Vorig jaar was het ongeveer 3.5 miljoen euro, een enorm verschil dus. Ik ben zeker benieuwd hoeveel het eindbedrag morgen is, zou het de 10 miljoen gaan halen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1996041

Ik ben zeker benieuwd hoeveel het eindbedrag morgen is, zou het de 10 miljoen gaan halen?

Ik denk dat ze dat wel gaan halen ja. Op de laatste dag eindigen veel acties en dan wordt dus nog extra veel geld binnengebracht. Gezien de voorsprong die ze hebben op vorig jaar rond deze tijd en 't eindbedrag van toen, moet die 10 miljoen dus wel gaan lukken :)

Geplaatst:
comment_1996088

Vorig jaar stonden ze in Leiden, 10 minuten fietsen van mijn huis vandaan. Toen had ik er logischerwijs ook wat meer aandacht voor. Met mijn school nog een aardig bedrag gebracht.

Nu is het meer van "lekker luisteren op de achtergrond", maar meer ook niet. Vind het persoonlijk wel een leuke traditie.

Geplaatst:
comment_1996349

Allemaggies, wat een bedrag. Nu maar hopen dat het goed terecht komt :tu: En hopen dat ik weer beter ben, toen het huis op slot ging dinsdagavond werd ik ziek, hoop dat ik me morgen dus weer beter voel ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.