Vanavond gaat het weer beginnen: Serieus Request. Dit jaar zitten Giel Beelen, Gerard Ekdom, en Michiel Veenstra een week in het glazen huis om geld in te zamelen voor een 'stille ramp'. Het huis staat dit jaar in Enschede.
3FM Serious Request 2012 vraagt dit jaar aandacht voor de allerkleinsten: Miljoenen baby's die hulp nodig hebben om te kunnen blijven leven. Een stille ramp die wereldwijd elk jaar 5,5 miljoen slachtoffertjes maakt en het gevolg is van gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding. Hierdoor sterft iedere 6 seconden ergens ter wereld een baby voor, tijdens of vlak na de geboorte. Babysterfte is met name in Afrika en Zuidoost Azië een ramp van formaat.
Het Rode Kruis wilt hier verandering in brengen. Denk aan begeleiding van de aanstaande moeders, vaccinaties, goede medische zorg tijdens en na de zwangerschap, en de opleiding van verloskundigen en vroedvrouwen. Ook willen ze de medische voorzieningen in afgelegen gebieden beter bereikbaar maken. Het motto van 2012 is: Let's hear it for the baby's!
Ga jij kijken/luisteren/doneren? Of vind je het misschien meer een mediaspektakel dan een actie voor een goed doel? Laat het hier weten!
Vanavond gaat het weer beginnen: Serieus Request. Dit jaar zitten Giel Beelen, Gerard Ekdom, en Michiel Veenstra een week in het glazen huis om geld in te zamelen voor een 'stille ramp'. Het huis staat dit jaar in Enschede.
3FM Serious Request 2012 vraagt dit jaar aandacht voor de allerkleinsten: Miljoenen baby's die hulp nodig hebben om te kunnen blijven leven. Een stille ramp die wereldwijd elk jaar 5,5 miljoen slachtoffertjes maakt en het gevolg is van gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding. Hierdoor sterft iedere 6 seconden ergens ter wereld een baby voor, tijdens of vlak na de geboorte. Babysterfte is met name in Afrika en Zuidoost Azië een ramp van formaat.
Het Rode Kruis wilt hier verandering in brengen. Denk aan begeleiding van de aanstaande moeders, vaccinaties, goede medische zorg tijdens en na de zwangerschap, en de opleiding van verloskundigen en vroedvrouwen. Ook willen ze de medische voorzieningen in afgelegen gebieden beter bereikbaar maken. Het motto van 2012 is: Let's hear it for the baby's!
Ga jij kijken/luisteren/doneren? Of vind je het misschien meer een mediaspektakel dan een actie voor een goed doel? Laat het hier weten!