Jump to content

Andere SOTM opzet?


-Matthijs-

  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. In welke opzet zie jij de SOTM het liefst?

    • Signatures selecteren uit de showroom
      1
    • Signatures selecteren uit de showroom en de mogelijkheid behouden om iets nieuws in te zenden
      8
    • Signature of the Month veranderen in Design of the Month
      1
    • Niets veranderen
      0


Recommended Posts

De SOTM kan in onze ogen wel weer een frisse wind gebruiken. Uitstellen is vaker regel dan uitzondering, dus hoogste tijd om de SOTM weer wat aantrekkelijker te maken! We willen jullie graag een aantal mogelijkheden voorleggen:

  1. Signatures selecteren uit de showroom
    Alle geposte signatures van de afgelopen maand doen automatisch mee aan de SOTM. Dat houdt dus in dat we helemaal afstappen van het huidige concept.
  2. Signatures selecteren uit de showroom en de mogelijkheid behouden om iets nieuws in te zenden
    Een combinatie tussen het bovenstaande idee en de huidige opzet. Dat betekent dat er enerzijds signatures uit de showroom geselecteerd worden, maar er anderzijds ook ruimte blijft om nieuwe signatures in te sturen. Uiteraard kan er dan niet meer met thema's gewerkt worden.
  3. Signature of the Month veranderen in Design of the Month
    In plaats van enkel signatures dingen nu alle creaties mee naar een maandelijkse prijs. Denk, naast signatures, aan large arts, tekeningen, photo manips, enzovoort.
  4. Niets veranderen
    Alles bij het oude houden. Dat betekent dus dat er elke maand een nieuw thema gepost wordt, waarbij een nieuwe signature gemaakt moet worden.

Welke optie geniet jouw voorkeur? Uiteraard staan we ook meer dan open voor andere mogelijkheden. Mocht je een ander idee hebben of een aanvulling op een van de bovenstaande punten, dan horen we het graag! smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Optie 2. Ik neem aan dat het wel blijft bij één inzending per lid, aangezien er leden zijn die maandelijks meerdere signatures plaatsen in de showroom, en dat jullie die leden dan wel zelf laten kiezen met welke inzending ze deel willen nemen? Ik zou zeker wel de optie open laten om leden iets nieuws te laten inzenden; er zullen ongetwijfeld leden zijn die wel iets willen creëren zodra er een contest is (zoals ondergetekende ;)).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan dat het wel blijft bij één inzending per lid, aangezien er leden zijn die maandelijks meerdere signatures plaatsen in de showroom, en dat jullie die leden dan wel zelf laten kiezen met welke inzending ze deel willen nemen?

Daar ben ik zelf ook nog niet helemaal over uit eerlijk gezegd. Dat is natuurlijk wel altijd zo geweest, maar ik kan eigenlijk ook niet echt een reden verzinnen om dat niet te doen. Het klinkt namelijk best logisch dat iemand die in een bepaalde maand meerdere signatures gemaakt heeft, ook meer kans heeft om met een signature SOTM te worden. Dat is dus nog een discussiepuntje... Hoor ik overigens graag meningen over. smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb hier voor optie twee gekozen. Ik zou dan gewoon van iedereen die iets heeft gepost in de showroom de afgelopen maand, iets kiezen. Vervolgens PM't de moderator naar de desbetreffende personen voor goedkeuring, of als ze een andere signature willen inleveren.

@Dutchy

Dat is appels met peren vergelijken, grotere ''niet signature'' designs zijn heel anders dan signatures zelf, het is niet te vergelijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gestemd op optie 2, omdat dat volgens mij de beste optie is om meer inzendingen te krijgen én om het met elkaar te kunnen vergelijken. Want zoals Gta Ripper al zegt: signatures vergelijken met bijvoorbeeld grote designs is eigenlijk niet te doen. Bovendien blijft de term SOTM dan logisch :)

Daarnaast zou ik het wel bij 1 inzending per lid houden, maar als daar iets anders in wordt besloten kan ik dat ook wel begrijpen. Meer inzenden lijkt een voordeel te zijn, maar als men dan gespreid stemt op jouw signatures kan er ook maar zo een lachende derde zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is het appels met peren vergelijken inderdaad, maar om nu alleen een contest voor signatures te doen... Als je wat meer vrijheid hebt om je creativiteit ten tonele te stellen, is dat misschien wel een stimulans om mee te doen...

Link to comment
Delen op andere websites

Het is op dit moment moeilijk om in te schatten in hoeverre Graphics blijft groeien met nieuwe leden en signatures. Met optie 1 en 2 speel je redelijk op safe, aangezien er geen maand voorbij gaat waarin er helemaal niets gepost wordt. Ook een eventuele DOTM zal in principe altijd blijven draaien om signatures, omdat het aanbod van 'grotere werkjes' op maandelijkse basis simpelweg te klein is. Maar ik zie dit wel als een goede mogelijkheid om ook die grotere werkjes een platform te bieden, net zoals we dat misschien gaan doen met signatures uit de showroom. In essentie zijn immers allemaal designs.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nog steeds geen goed idee. Grotere designs zijn vooral voor beginners, lijkt me, moeilijker te maken. Je hebt een oog voor detail nodig, je moet op zijn minst de basics kennen van Photoshop. Het is echt appels met peren vergelijken, large piece tegenover signature. Ik denk dat je vooral beginners een beetje erg afschrikt met ''het signatures en large pieces samen in 1 contest'' idee. Je kan tevens veel meer details kwijt op een groter canvas, en vooral als je goed bent met Photoshop (Ik neem aan dat jij dit kan beamen, Matthijs), kan je hier een erg oneerlijke voorsprong mee hebben tegenover signatures.

Bewerkt: door Gta Ripper
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga mee met NandroDavids. Voor grotere designs kan je dan wellicht aparte contests organiseren. Ik merkte al bij de tweede ronde van de GSC dat een grote en een kleine signature onder elkaar al dat het toch wel een groot verschil was. Voor nog grotere verschillen lijkt het mij dan ook niet geschikt.

Krijgen de winnaars van Signature of the Month geen punten voor de ranking? Ik heb geen idee of jullie hier al over nagedacht hebben, maar het zou de strijd wellicht wat iets interessanter kunnen maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Optie twee is prima. Als iemand zich dan nog geroepen voelt om een signature te maken en die in te zenden, kan dat nog altijd.

Even over de large pieces; het is inderdaad veel moeilijker om dat het veel gedetailleerder is. Maar ik denk niet dat er genoeg animo voor is om voor dit onderdeel een onderdeel te houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het nog steeds geen goed idee. Grotere designs zijn vooral voor beginners, lijkt me, moeilijker te maken. Je hebt een oog voor detail nodig, je moet op zijn minst de basics kennen van Photoshop. Het is echt appels met peren vergelijken, large piece tegenover signature. Ik denk dat je vooral beginners een beetje erg afschrikt met ''het signatures en large pieces samen in 1 contest'' idee. Je kan tevens veel meer details kwijt op een groter canvas, en vooral als je goed bent met Photoshop (Ik neem aan dat jij dit kan beamen, Matthijs), kan je hier een erg oneerlijke voorsprong mee hebben tegenover signatures.

Bij een DOTM moet je het competitie-element, zoals je dat nu kent van de SOTM, min of meer buiten beschouwing laten. Het gaat in dat geval puur om de creaties die in de showroom worden geplaatst. In principe zou je kunnen zeggen dat niets meer met voorbedachten rade gemaakt hoeft te worden (zoals een SOTM je momenteel wel forceert om steeds iets nieuws te maken). Dat betekent dus ook dat een beginner zich helemaal niet 'geïntimideerd' hoeft te voelen door een een large art of iets dergelijks, aangezien een DOTM op voorhand al geen wedstrijd is. Iedereen doet gewoon zijn eigen ding in de showroom, zoals dat nu ook gebeurd, zonder zich te spiegelen aan een ander. Vervolgens zetten we aan het eind van elke maand alle geposte designs op een rijtje en geniet het mooiste design wat extra aandacht. Als iemand in een bepaalde maand toevallig een waanzinnige large art of tekening heeft gemaakt, dan is het toch wel zo fair om daar ook de kwaliteit van te erkennen? Net zoals we dat doen bij signatures.

Krijgen de winnaars van Signature of the Month geen punten voor de ranking? Ik heb geen idee of jullie hier al over nagedacht hebben, maar het zou de strijd wellicht wat iets interessanter kunnen maken.

Goed punt! Mochten we het gewoon bij een (aangepaste) SOTM houden, dan is dat zeker iets om naar te kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Bedankt voor alle reacties en tevens stemmen in de poll.

Uit de poll is gebleken dat de meeste leden hebben gestemd voor: "Signatures selecteren uit de showroom en de mogelijkheid behouden om iets nieuws in te zenden".

-Matthijs- en ik zijn tot de conclusie gekomen dat we hiermee instemmen. Er komen echter nog wel een aantal aanpassingen hierop. Ik zal jullie ook uitleggen waarom.

Nieuwe opzet SOTM:

  • Iedere maand wordt een nieuwe SOTM (zonder thema) georganiseerd door de crew van het Graphics forum;
  • Leden mogen zelf hun signature inzenden;
  • Nieuw gemaakte signatures zijn toegestaan;
  • Premades zijn toegestaan (niet ouder dan 30 dagen in de showroom);
  • Inlevertijd voor het inzenden van een signature wijzigt zich van 7 naar 14 dagen;

Er zal voorlopig nog niets geselecteerd worden, omdat wij van mening zijn dat je een beloning (punten) zelf moet komen ophalen. Het initiatief ligt dus bij jullie en is al heel wat gemakkelijker gemaakt nu je een eerder gemaakte signature mag inzenden. Wij hopen hiermee in ieder geval de tijdsdruk bij het maken van een compleet nieuwe signature binnen een week, af te nemen en daarmee meer inzendingen te krijgen die SOTM verdient!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...