Jump to content
Geplaatst:
comment_2007706

Lot? Castratie!

De televisie-versie van Wie is de Mol? speelt zich dit jaar in Zuid-Afrika af. Waar gaan wij naartoe? Aan jullie om de startlocatie te achterhalen. Daarmee valt maximaal 2500 euro te verdienen.

Jullie hebben elk een PM met een envelop ontvangen. In die envelop staan de letters van een willekeurige locatie door elkaar gehusseld, plus 2 of 3 onnodige letters. Dit kan een land zijn, een stad, een rivier, een berg, of wat dan ook. In die PM staat daarnaast nog een cijfer. Jullie moeten de letters van je locatie in de juiste volgorde zetten, en het cijfer staat voor de zoveelste letter uit die locatie. Die letter is nodig om uiteindelijk de startlocatie van het spel uit te vinden. Om jullie een beetje te helpen staat er bovendien nog een hint bij. Trek je overigens niets aan van eventuele leestekens: die tellen niet mee.

In dit topic mogen jullie naar hartelust overleggen over de locatie. Máár, jullie mogen ook een aantal dingen niet. Zo mogen jullie geen enkele locatie noemen in je posts. Geen landen, geen steden, niets. Wees daarin dus creatief. Het is echter verboden om een locatie met bijvoorbeeld één aangepaste letter te posten. Dat beschouwen we als een geposte locatie en dat kost 50 euro per keer.

Een gok voor de daadwerkelijke startlocatie van het spel mag natuurlijk wel gepost worden. Daarvoor dient echter wel een meerderheid te zijn. Gokken moet dan ook als volgt: één persoon plaatst een bericht met als opening [GOK] en vervolgens de locatie, waarna exact vijf anderen niets meer en niets minder dan [JA] dienen te posten. Met een [NEE] tussendoor wordt de gok gestopt. Een foutieve of geannuleerde gok kost 50 euro per keer, én nog eens 10 euro per geposte [JA] bij die gok.

Vanwege al deze sancties is het uiteraard verboden om je bericht te bewerken. Doe je dat toch, dan kost dat 50 euro per keer.

Jullie mogen wél de letters van je eigen locatie posten en daarmee je mede-deelnemers om hulp vragen. Echter, bedenk goed of je dat wel wil doen. De eerste 5 deelnemers die hun puzzel namelijk zelf oplossen en de juiste oplossing in een PM naar NandroDavids sturen krijgen namelijk een Joker. De organisatie laat echter pas achteraf weten wie dat is gelukt.

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kunnen jullie onderstaande envelop openmaken. Daarin staat een, wellicht bruikbare, tip voor de startlocatie. Het openmaken van de envelop kost 500 euro. Deze gaat open wanneer 5 deelnemers achter elkaar [OPEN ENVELOP] posten. Echter, dit kan slechts tot dinsdag 22 januari, 23.59 uur.

o0OYMsx.png

De deelnemer die de winnende gok initieert krijgt een Vrijstelling en is dus zeker van de tweede week. De vijf deelnemers die bij de winnende gok [JA] hebben gepost krijgen een Joker.

Jullie hebben tot donderdag 24 januari, 23.59 uur, om de startlocatie te achterhalen.

Succes!

• Reacties 300
  • Bezichtigingen 15.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2007767

Nandro heeft de post 2x aangerekend omdat ik 2 verschillende regels blijkbaar brak, woepsie..:7

Naja, ziet er niet naar uit dat ik mijn puzzel nog opgelost krijg, teveel mogelijkheden.

Geplaatst:
comment_2007772

Ik hoop dat die dubbelpost hierboven niet telt als een excuus om nog meer geld uit de pot te halen.

Dus we mogen echt niets zeggen wat verband heeft met een landsdeel, rivier of dergelijke? Zelfs als het niets te maken heeft met het land dat we zoeken.

Zonde.

Mag ik jullie trouwens verblijden met het heugelijke nieuws dat ik mijn code gekraakt heb (als ik juist ben)?

Geplaatst:
comment_2007776

Vraag me af: betekent 'creatief zijn' dat we bijvoorbeeld wel een plaatje van de locatie of een link naar een pagina waar de locatie genoemd wordt mogen posten?

Geplaatst:
comment_2007782

Dubbelposten is eigenlijk net zoals in het echt dingen achter elkaar zeggen. Met een edit kan je hetgene wat je net hebt gezegd verwijderen, waardoor je iets gezegd hebt en daarna opeens niet meer. Vandaar dat edits niet zijn toegestaan, neem ik aan. :)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.